Senaste aktiviteten
-
DFast kunde lågprisladan köpa in färg från färgfabriken till samma pris som den vanliga färghandeln gör så kunde de ju ge vanliga kunder...
-
SSvante Svenson svarade i tråden Vattenanalys egen brunn - lukt av kemiskt lösningsmedel?.Har ni några andra filter med patroner eller filtermassa som kan bytas? Har ni något vattenuttag som inte passerar filtren, hur är det...
-
DJag tycker faktiskt att AIn var rätt duktig på att såga sig själv när jag frågade hur jag skulle kunna få den att inte hallucivera när...
-
Llantzen svarade i tråden Arctic Finland / Nova Hus.Har som ovanstående också tittat på en bastu from Nordkapp. Är det någon som, såhär 8 år senare har någon erfarenhet så hade jag varit...
-
HHeaquist skapade tråden Vattenanalys egen brunn - lukt av kemiskt lösningsmedel? i forumet Vatten & Avlopp.Vi har en bergborrad enskild brunn (ca 40 m djup, borrad på 1990-talet) och har under flera år fått återkommande anmärkningar från...
-
FredrikR gillade Johannes W. E. Erikssons inlägg i tråden Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?.Miniprojekt: kapat upp och "borstat" grillspett av rostfritt plattjärn. 55 cm långa, 2 cm breda. De outsägligt smala spetten som säljs... -
Daniel Adolfsson1 svarade i tråden Avslutad: Vinn en Roborock Qrevo Edge.1. (C) 2. Programmera styrning av värme / vatten. När solcellsproduktion har ett förväntat överskott används energiöverskottet. 3. Nisse -
Ssin svarade i tråden Hur kan Nordsjö färg vara så dyrt?.Många lågprisbutiker har ju dessutom en rikgtigt billig färg och en lite dyrare. Den lite dyrare är ofta inte sämre än en standardfärg...
-
joakim_j svarade i tråden Vinglande bygge.Låter lite väl klent med cc1000 tycker jag... Och opraktiskt. Hålband funkar väl, men kanske är svårt att spänna ordentligt utan... -
Ttergo svarade i tråden Hej, en spanjolett har gått sönder vill köpa, var?.på bilden är det ju en dörrbroms är det den som är sönder ?
-
CSpola ledningen, det är nog fett som har satt igen avloppet längre ned. Så här kan en gammalt köksavloppsstam se ut. MIn såg ut på...
-
DMarknaden skulle fungera jättebra om det var billigt att lagra energi i stora mängder. Nu är det inte det och det skappar problemen...
-
DDilato svarade i tråden Varningen: Vinterns el kan bli den dyraste på flera år.Var kan jag läsa om att Baltic cable varit bortkopplad? Ser du någon snorbillig el någon månad?
-
CConqvist svarade i tråden Varningen: Vinterns el kan bli den dyraste på flera år.Om marknaden skulle fungera "jättebra" är svårt att säga, men den skulle definitivt fungera mycket bättre med lagring. Men utbudssidan...
-
pacman42 svarade i tråden Nya soplagen 2027: det här händer med ditt sopkärl.Den dominerande faktorn där är transporterna (den extra vikten och volymen som flaskorna käver), även om ugnarna i sig är ett problem... -
GGrug skrattade åt Baba_yagas inlägg i tråden Varningen: Vinterns el kan bli den dyraste på flera år.Sonen till mamman., Vad är en sosse Mamman svarar....... En som vill ha allt du äger och har, förutom ditt JOBB!!!!!!!! Finns bara ett...
-
IJag ska försöka att hjälpa en kompis med att staga upp ett pågående bygge av ett förråd på 5*5m och problemet är att det inte är stabilt...
-
P👌
-
pacman42 svarade i tråden Nya soplagen 2027: det här händer med ditt sopkärl.Plast eller pappförpackningar, beroende på beteende. Hos mig är det en aning mer plast än pappförpackning. Mycket beroende på... -
PSådär ja. Efter någon dags återhämtning för fingerjäveln blev det klart till slut. Sex plus fyra meter trappa med vilplan. Och altan med...
-
GHej Så här blev mitt bygge som gjordes förra året. Bor lite på landet så det finns en del rovdjur (räv m.m.) så valde kraftigare nät i...
-
CConqvist gillade Nötegårdsgubbens inlägg i tråden Domstol stoppar lägenhetshus i villaområdet på Blåsut.Nu har jag läst domen (mark- och miljödomstolens vid Vänersborgs tingsrätt dom P 4644-25 av den 27 juli 2026). Målet handlar om en...