Senaste aktiviteten
-
BBSOD svarade i tråden Varningen: Vinterns el kan bli den dyraste på flera år.Gaslagren är förvisso låga, men de senaste åren har behovet av gas i europa minskat med 18%, så det är lite missvisande att bara kika på...
-
CLever gott på avkastningen för mina 241kr som kom in!
-
CEn ny regering med S och Mp vid rodret kommer säkerligen göra det ännu dyrare med högre skatter, speciellt då på fossilt bränsle m.m
-
RRoine Andersson svarade i tråden Luftning av avlopp på taket. Kan man göra något åt lukten?.Ser ut som gjutjärnet är uppsläppt och tätat på riskabelt sätt. Behövs en plåtslagare som gör en ordentlig genomföring
-
FFrån igår, födelsedagsmiddag på Blackstone. Vit chokladpannacotta. Mycket god, och lagom stor.
-
DDanielSt81 svarade i tråden Lidl verktyg denna vecka..Menar du denna 230V? Har använt den för att kapa en massa betongplattor. Lagt runt 100 kvm. Är väldigt bra för jobbet bara man använder...
-
SSannaSk skapade tråden Lägga marksten runt huset efter dränering med isodrän i forumet Grund & Markarbeten.Vi dränerade vårt hus för drygt 1 år sedan. Marken har nu satt sig och en del av den gula skyddslisten syns upp i dagen. Vi har...
-
BDet gnälls över att spotpriser på 50–90 öre svider i plånboken idag, och ändå tycker vissa att det är en strålande idé att staten ska...
-
Ffiskbuggaren svarade i tråden Köpa första robotklipparen. Funderar på Mammotion Luba..Jag tror att åtminstone delar av skillnad i användarupplevelsen kan vara riktigt rtk vs netrtk (men därtill hörande mycket högre krav på...
-
KEtt annat tips till hönshus är att dra elen från grannen.
-
SågspånPappspikEternit gillade tommibs inlägg i tråden Bevattningsförbud beror ofta på dåliga vattenverk.Det är också stor skillnad om det är folks egna pengar eller om det är pengar som staten tvingat till sig (nåja, VA-huvudmannen i detta... -
SågspånPappspikEternit gillade TypRätts inlägg i tråden Bevattningsförbud beror ofta på dåliga vattenverk.Gå in på LinkedIn så ser du att all verksamhet ser ut så där, vinstdrivna företag är inte förskonade. Räcker med 10 anställda så blir... -
useless svarade i tråden Tillfälligt ta ned en liten kraftledning?.Varför måste ledningen bort? -
SågspånPappspikEternit gillade TRJBergs inlägg i tråden Bevattningsförbud beror ofta på dåliga vattenverk.Jag är glad att jag har egen brunn. -
SågspånPappspikEternit blev ledsen av Bitterhetsakademins inlägg i tråden Bevattningsförbud beror ofta på dåliga vattenverk.Här i Eskilstuna är ledningsnätet i dåligt skick, så här såg det ut häromdagen då en större ledning brustit. Resultatet blev en mindre... -
Ssegla svarade i tråden Luftning av avlopp på taket. Kan man göra något åt lukten?.Vissa kommuner kräver att avloppssystemet skall ha minst en öppen avluftning genom yttertaket, t.ex. Trelleborgs Kommun.
-
SågspånPappspikEternit gillade Ossian K Olssons inlägg i tråden Bevattningsförbud beror ofta på dåliga vattenverk.För vi medborgare vill inte få ökade VA-avgifter eller uppgrävda gator! För när det sker blir det ett jäkla liv. Då är det lättare för... -
Ddjanlov svarade i tråden Wifi till gården?.Testade ett sånt kit med min skrivare men där var det helt värdelöst så jag kör kabel istället
-
FTack för alla olika svar, bra att få många olika tankar. Blir nog som någon skrev att jag får ta det här till nästa vår/sommar och...
-
Ffiskbuggaren förvånades av Heps inlägg i tråden Köpa första robotklipparen. Funderar på Mammotion Luba..Jag gick in här för att se om det var något nytt. Låter ju väldigt trevligt om det kommer en bättre vändning, då det är en hel del...
-
TI helgen som var hyrde jag bergborren igen och borde upp så mycket jag hann. Som vanligt överoptimistisk med vad jag tror eller vill att...
-
FTror det var något om din förkärlek till korv i ugn som fick mig att tänka på att Fäbojäntan bara kom ut på VHS o inte Betamax.
-
AAlteKnahker svarade i tråden Vad heter hammaren?.Tak. Jeg er dansk og taler nærmere "sasperanto" end korrekt svensk :). Interessant iøvrigt: En dansk tapetserer sætter blot tapet på...
-
IIngmar Albinson svarade i tråden Wifi till gården?.Utöka WiFi är enkelt och snabbt utan kabeldragning, använd det befintliga elnätet som förlängare. Fungerar klockrent för oss, jag valde...
-
BJula säljer ut en hylssats från Ryobi med 3/8 och 1/4. Ingen erfarenhet alls av Ryobiverktyg, men priset ser rätt bra ut...