Senaste aktiviteten
-
KFråga inte efter det som ett bolån från början, utan som ett vanligt privatlån med fastigheten som säkerhet och en kort...
-
AAnneKerstin gillade Conqvists inlägg i tråden Varningen: Vinterns el kan bli den dyraste på flera år.Det vi borde titta mer på är elnätsavgifterna och skatterna. De utgör trots allt största delen av kostnaderna och den ena är en...
-
TStampat grusgolv duger inte , så jag skulle gräva ur , lägga markisolering och gjuta ett betonggolv Hade även haft på önskelistan en...
-
AAnneKerstin gillade pacman42s inlägg i tråden Varningen: Vinterns el kan bli den dyraste på flera år.Det går att sänka elpriset, den nuvarande regeringen gjorde detta genom att sänka energiskatten. Energiskatte bör fortsätta att sänkas...
-
KKromad82 svarade i tråden Bilat golv. Hur hålla nere radonet?.Men om problemet är markradon och du ökar undertrycket i källaren så känns det som risken för att ännu mer markradon kommer upp...
-
ADet tjatas då hela tiden om elpriset.... Inte vet jag men för mig är det då inte spotpriset på el som gör räkningen hög i alla fall...
-
AOm sverige sålde vår producerade el inom landet för produktionspris (vilket inkluderar drift, underhåll, utbyggnad osv såklart) och sen...
-
AAnneKerstin gillade Friggebod.nets inlägg i tråden Varningen: Vinterns el kan bli den dyraste på flera år.Vi ser fortfarande resultatet av Socialdemokraternas och Miljöpartiets politik, att tvinga stängning av fyra kärnkraftsreaktorer...
-
RRoger Månsson2 svarade i tråden Blandare läcker i skarven där den snurrar.Med en längre hävarm löste det sig.
-
SSaelen svarade i tråden Eluttag - vad gör jag för fel?.Så kanske det var…
-
Aalexanderlukas svarade i tråden Luftning av avlopp på taket. Kan man göra något åt lukten?.jag har varit med om liknande problem, men då låg luftintag och avluftning för nära varandra så att vid vissa vindriktningar uppstod...
-
NNiklas Larsson1385 gillade pacman42s inlägg i tråden Varningen: Vinterns el kan bli den dyraste på flera år.Det går att sänka elpriset, den nuvarande regeringen gjorde detta genom att sänka energiskatten. Energiskatte bör fortsätta att sänkas...
-
NNiklas Larsson1385 gillade Dilatos inlägg i tråden Varningen: Vinterns el kan bli den dyraste på flera år.Gör det? Var i fördragen står det att vi måste dela med oss av något ett enskilt land producerar eller innehar?
-
NNiklas Larsson1385 gillade Magnus E Ks inlägg i tråden Varningen: Vinterns el kan bli den dyraste på flera år.1 kr/kWh? Jag behöver spotpris på 4-5 kronor (och rimligt kallt så förbrukningen blir hög) innan det blir billigare att kallställa huset...
-
NNiklas Larsson1385 gillade Jahons inlägg i tråden Varningen: Vinterns el kan bli den dyraste på flera år.Håller med, det är många alarm om när elpriset går upp men de senaste åren gör det ju ändå inte katastrofalt mycket på fakturan.
-
NNiklas Larsson1385 gillade dofs inlägg i tråden Varningen: Vinterns el kan bli den dyraste på flera år.Det tjatas då hela tiden om elpriset.... Inte vet jag men för mig är det då inte spotpriset på el som gör räkningen hög i alla fall...
-
Demmpa svarade i tråden Luftning av avlopp på taket. Kan man göra något åt lukten?.Man ska aldrig sätta avloppsvaccumventil på vinden, det händer att de fryser fast i öppet läge och då kommer det in en massa fukt på... -
NNiklas Larsson1385 gillade Ganeschas inlägg i tråden Varningen: Vinterns el kan bli den dyraste på flera år.EU medlemskapet är inte alltid guld och gröna skogar
-
NNiklas Larsson1385 gillade GlennBs inlägg i tråden Varningen: Vinterns el kan bli den dyraste på flera år.Om sverige sålde vår producerade el inom landet för produktionspris (vilket inkluderar drift, underhåll, utbyggnad osv såklart) och sen...
-
LJag vill bara dra ström från husfasaden till vår altan. Ca 5-10m bort ska uttagen sitta. Villa alltså ha två dosor med två vanliga...
-
NNiklas Larsson1385 gillade Friggebod.nets inlägg i tråden Varningen: Vinterns el kan bli den dyraste på flera år.Vi ser fortfarande resultatet av Socialdemokraternas och Miljöpartiets politik, att tvinga stängning av fyra kärnkraftsreaktorer...
-
EJapp. Jag har fått lära mig att det är det rätta. Hur stor skillnad har jag ingen aning om, men då jag inte äger någon pistol ser jag...
-
NNiklas Larsson1385 gillade Staffan-Ns inlägg i tråden Varningen: Vinterns el kan bli den dyraste på flera år.Att kombinera skatter med bidrag är ju Sossarnas paradgren (eller kanske näst efter att vända kappan efter vinden för att klamra sig...
-
NNiklas Larsson1385 gillade Festlunds inlägg i tråden Varningen: Vinterns el kan bli den dyraste på flera år.Jag börjar bli mer övertygad att dessa ”förutspåenden” är för att testa marknaden. Blir det ramaskri och inbördeskrig? Då gör vi det...
-
NNiklas Larsson1385 gillade Fidelioxs inlägg i tråden Varningen: Vinterns el kan bli den dyraste på flera år.Har gott om ved så om priset går över 5kr/kwh på månadsbasis är det värt att tutta fyr.
-
NNiklas Larsson1385 gillade atomlabs inlägg i tråden Varningen: Vinterns el kan bli den dyraste på flera år.Lever gott på avkastningen för mina 241kr som kom in!
-
KOm du inte tror att även stående gjutjärnsstammar rostar sönder så kolla på några videos av svanströms el och VVS på youtube. Där ser du...
-
NNiklas Larsson1385 gillade Ganeschas inlägg i tråden Varningen: Vinterns el kan bli den dyraste på flera år.En ny regering med S och Mp vid rodret kommer säkerligen göra det ännu dyrare med högre skatter, speciellt då på fossilt bränsle m.m
-
DDanglefeet svarade i tråden Lån för att friköpa tomt.Hör med Handelsbanken, eller om du hittar någon annan bank som har mer personlig handläggning.
-
Hep svarade i tråden Köpa första robotklipparen. Funderar på Mammotion Luba..Jag gick in här för att se om det var något nytt. Låter ju väldigt trevligt om det kommer en bättre vändning, då det är en hel del...