Senaste aktiviteten
-
BBitterhetsakademin svarade i tråden Vad blommar nu i trädgården? (Fototråd).Fingerborgsblomma, Engelsk vallmo och Rallarros. Den sistnämnda mest för att humlorna är så förtjust i den, dessutom är hela växten...
-
COm du ser dig omkring inser du i så fall att de flesta som tapetserar är dårar. Detta är som redan sagts inget onormalt, utan det...
-
SDet är väl takgips ni behöver. Jag antar att ni vill att taket ovanför fläkten ska se likadant ut som i resten av rummet? Sen behöver ni...
-
GSamma kan man tänka när det gäller äldre PVC isolerade kraftkablar 30-60 år gamla. Där är 100 år mycket konservativt men ändå anges 50...
-
CConqvist gillade Bästerortarns inlägg i tråden Hej alla vi behöver lite tips om vår nya köksfläkt...Och hur ska vi kunna veta vad som behövs med så lite info om jobbet annat än "småfix? På ett sånt här litet jobb är det bara dumt att...
-
Gg.kraft svarade i tråden Friformsdela aluminiumplåt, plasmaskärare eller annat?.Kan bli svårt med njurform då får man nog ha en mindre såg/klinga för att få bättre svängradie. Liknande denna...
-
CHej och välkommen till Byggahus! Är det inte bättre att låta hantverkaren skaffa det mtrl som behövs?
-
Aajn82 svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.Det är två år gammal data, tror ni verkligen att elbilar inte har egen majoritet nu?
-
GHaha, been there, därför jag frågade om tips. Vafan kan en snickare ska väl jag kunna också, det gäller bara att hitta rätt metod. :)...
-
Xxxargs svarade i tråden Flytta in kallluft i sovrum.Det är standard i gamla hus med skorstensstock att självdraget nästan helt upphör sommartid, finns anledning varför fönster står öppna...
-
CDet är väl takgips ni behöver. Jag antar att ni vill att taket ovanför fläkten ska se likadant ut som i resten av rummet? Sen behöver ni...
-
Ffusion svarade i tråden Häcksax till föräldrarna, batteri? sladd? förslag?.Nä såg inget om Ryobi , i dina kommentarer till mig, men såg nu i ett tidigare inlägg . Googlar man om Ryobi batteriproblem så verkar de...
-
Ffribygg svarade i tråden Flytta in kallluft i sovrum.Tills du konstruerat eller köpt och monterat dina fläktar föreslår jag ett par traditionella myggfönster och korsdrag, är du händig...
-
Gg.kraft svarade i tråden Hej alla vi behöver lite tips om vår nya köksfläkt...Om jag inte blir lurad så blir det snyggast att "taket" ovanför fläkten är i samma material som köksskåpen då det är lägre än övriga tak...
-
PPHPersson svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.Eftersom det är idiotiskt att särskilja bensin / diesel så tyckte jag det var en kul analys :). Varför inte särskilja 95/98 också så...
-
KVar en intressant utdelningsplan idag när jag loggade in på ATG för att spela..
-
MMaboz skapade tråden Hitta reservdelar till garageport? i forumet Attefallshus, friggebod, garage, förråd & utedass.Har en port från TF Osby som började låta illa, skruvade isär och ser att kullagret i ett löphjul till vajrarna är helt paj och ramlar i...
-
Kkrambriw svarade i tråden Häcksax till föräldrarna, batteri? sladd? förslag?.Tror jag skrev att jag har ryobi batterier, kanske haft tur då oxå?
-
Ffusion svarade i tråden Häcksax till föräldrarna, batteri? sladd? förslag?.I mitt fall var det BMS elektroniken som gav upp , alla celler höll i princip samma spänning , hela BMS säkringar. Provade pirat BMS...
-
BJa det ser förskräckligt ut.. men håller inte helt med om att man ska plocka bort lister om man nu inte ska byta dem.. (skador på list...
-
Jjonas.gustafsson.jg svarade i tråden NIBE F370 håller 1.3 bar hela natten – faller sedan till 0 på en timme.Trasigt expansion kärl troligtvis. Då den gör värme på natten ökar volymen och har den inte ett helt expansion kärl har vattnet ingen...
-
FMan kan ju ha samma batterisystem som till övriga elverktyg vilket gör att batterierna används mer frekvent, iaf i mitt fall.
-
GHej! Har någon bytt fjäder i Nimlylås. Vi förstår inte hur det ska sitta så vi spänn på fjädern och få handtaget att gå tillbaks
-
SSoppatorsk svarade i tråden Gardena Sileno - Den enda stora tråden.Det var faktiskt trevägskopplingen där jag anslutit guiden till slingan som var kass. Kör ändå 3M, men även de kan tydligen bli kassa
-
Kkrambriw svarade i tråden Hej alla vi behöver lite tips om vår nya köksfläkt...Personligen, finns det inte en risk att man slår skallen i fläktkanterna? Är du lång kommer du också ha besvär med att kolla de bakre...
-
SSimpastisk svarade i tråden Är detta acceptabelt utförd tapetsering?.Ja det ser förskräckligt ut.. men håller inte helt med om att man ska plocka bort lister om man nu inte ska byta dem.. (skador på list...