Senaste aktiviteten
-
Ffribygg svarade i tråden Bygga om ventilation från förbränningstoalett..Har du nån annan frånluft i rummet?
-
BMediciner renas inte i reningsverk så dom hamnar i vattendrag, sjöar och hav. Ansamlas i vattenlevande djur som vi eller vår blivande...
-
BVarför är det ok att lägga gödsel från alla typer av djur direkt i/på jord där man odlar mat, men samma produkt från människa är *farlig*?
-
BJag tror att det behövs lite precisering här. Om det är en infiltrationsbädd som ligger djupt och där bara luftningsrören syns ovanför...
-
FMonterade fönster till mina takkupor jag byggt på bostadshuset . Dessa öppningsbara träfönster (utan aluprofiler på utsidan) gick ju...
-
BBitterhetsakademin gillade Intets inlägg i tråden Tråden Klimatet ... sant eller påhitt? är på väg att stängas.Precis. Det är lika roande som skrämmande att läsa rena, ur desperation sprungna, förolämpningar mot de som inte tycker rätt. Aldrig...
-
BOm det är en infiltrationsbädd i marken så tvivlar jag på att den påverkar jorden ovanför, och det som odlas i den, på något sätt alls...
-
Intet gillade BirgitSs inlägg i tråden Tråden Klimatet ... sant eller påhitt? är på väg att stängas.Ja, konstigt att vissa män blir så provocerade av att man talar om för dem att det pågår en klimatförändring orsakad av människor, och... -
BEn 3-kammarbrunn med infiltrering kan blir 50 år och ändå fungera, man måste helt enkelt undersöka denna som tex. med 20 minuters...
-
Intet svarade i tråden Tråden Klimatet ... sant eller påhitt? är på väg att stängas.Precis. Det är lika roande som skrämmande att läsa rena, ur desperation sprungna, förolämpningar mot de som inte tycker rätt. Aldrig... -
JNej jag har själv satt både osb på vissa väggar och plywood på dom där jag tror det kan behövas i framtiden.
-
BVem anser att bädden lever på övertid? Jag personligen hade aldrig velat ha krånglet med ett minireningsverk om det inte är ett krav...
-
FHej vi har en byggare kommer över på onsdag att göra lite fix på vår köksfläkt.. Se bilder Vår fråga är vad ska vi köpa för material när...
-
KFarsan byggde ut vår sommarstuga. Började 1967 och eftersom han gjorde det mesta själv, drog det ut på tiden. Rörläggeri var inte hans...
-
BBästerortarn skrattade åt Mikaelafbjurs inlägg i tråden Avslutad: Vinn en högtryckstvätt från testet!.Hejsan 1. Jag är aktiv Enduroåkare och tvättar min hoj 2-3 gånger per vecka. Vi har två bilar i hushållet och tre vuxna barn med bil...
-
PPHPersson svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.Då kan vi konstatera att merparten av köparna tycker det finns bättre alternativ på marknaden än elbil.
-
BBästerortarn skrattade åt nyckelpigan-38s inlägg i tråden Avslutad: Vinn en högtryckstvätt från testet!.1. Jag ska hålla hus, staket och stenplattor rena. 2. Bor i Skåne säger väl allt. Alger och mossa frodas på varje ställe där solen inte...
-
HHej! Vi håller på att planera trädgården på vår tomt (nr 5 på bilden) och skulle gärna vilja höra hur ni med mer erfarenhet hade tänkt...
-
Xxxargs svarade i tråden Sanera gammal infiltration.håller med om att farhågorna är ganska rejält överdrivna, jobbar man i ladugård, stall, svin och hönsfarm så blir man dagligen...
-
BBästerortarn svarade i tråden Nygjuten altan. Ej nöjd.Om er koll av företaget inskränkte sig till att kolla deras sociala medier och hur mycket dom omsätter är jag rädd att ni inte har gjort...
-
RJa, konstigt att vissa män blir så provocerade av att man talar om för dem att det pågår en klimatförändring orsakad av människor, och...
-
ADet är nog tänkt som så att om man köper plattorna själv, har man själv ansvaret för att kolla att man godkänner dem. Lämpligen några...
-
PPernob svarade i tråden Friformsdela aluminiumplåt, plasmaskärare eller annat?.Dem hade jag inte koll på, fick googla lite. Det ser ju himla smidigt ut, tror du fått mig på rätt spår. Insåg att jag skulle haft en...
-
PAlla ovan påståenden tacklar inte faktumet: Om golvet redan är öppnat ner till krypgrunden. Varför då inte dra nya rör ner till denna...
-
T”Dra en lina?” …… 😬🫣