Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 250 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 250 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mina fönster på bostadshuset , utan aluminium runt hela fönstret.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nya fönstren till garagebygget med aluminium på utsidan.
Vad du ser är nederdelen på fönstret.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Underbleck (fönsterbleck) som jag vill montera
Kanske inte ska vara ngn plåt på nederdelen
Regnar det ju in i ytterfasaden !
Medlem
· Korpilombolo
· 3 725 inlägg
Det ska vara uppvik i ändarna på plåten som på första bilden. Kopiera hur det är gjort. Använd en plattång om du inte har något bättre. Linda på lite eltejp på tången så skadas inte ytbehandlingen på fönsterblecket.
Produkter som diskuteras: "eltejp"
Eltejp
Eltejp, även känd som isoleringstejp, är ett tryckkänsligt tejp som används för att isolera elektriska ledningar och andra material som leder elektricitet. Den har en rad egenskaper som gör den idealisk för användning inom elinstallation
Läs mer
Det är en liten vinkelkant på den för att den ska gå in i karmen och täta där , brukar inte finnas något på ALU eller PVC , finns det möjlighet att få in den under så limma den , sedan det med som imported_Benno säger uppvik i ändarna mot vägg eller karm , och ska sitta bakom omfattning om det finns . vatten ska rinna ut på plåten
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 250 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 250 inlägg
Monterade fönster till mina takkupor jag byggt på bostadshuset .
Dessa öppningsbara träfönster (utan aluprofiler på utsidan) gick ju galant o skruva fast underblecket på . ( ja , bockade kanterna på dessa plåtar med en specialtång)
Men nu har jag kört fast !
Hittade denna ,https://www.kronfonster.se/wp-content/pdf/montering-av-trafonster-tra-aluminium.pdf
Men förstår inte vart plåten skall skruvas i den fasta karmen.
OBS , bilden på fönstret är när fönstret står löst på golvet , uppochned .
Dessa öppningsbara träfönster (utan aluprofiler på utsidan) gick ju galant o skruva fast underblecket på . ( ja , bockade kanterna på dessa plåtar med en specialtång)
Men nu har jag kört fast !
Hittade denna ,https://www.kronfonster.se/wp-content/pdf/montering-av-trafonster-tra-aluminium.pdf
Men förstår inte vart plåten skall skruvas i den fasta karmen.
OBS , bilden på fönstret är när fönstret står löst på golvet , uppochned .
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
