Senaste aktiviteten
-
RRoger Fundin gillade SvenÅgerups inlägg i tråden Är Besiktningsföretagen i maskopi med Försäkringsbolagen?.Utifrån min erfarenhet så är det inget sådant mellan försäkringsbolag och besiktningsfirmor. En professionell besiktningsman gör en...
-
Alfredo svarade i tråden Swedbank trogen kund 👎.Jag räknade precis och hade drygt 25 aktiva autogiromedgivanden. Finns det någon anledning till att dessa inte skulle vara lämpliga... -
RRoger Fundin gillade cpalms inlägg i tråden Är Besiktningsföretagen i maskopi med Försäkringsbolagen?.Man vill ju att besiktningsmannen skall vara noggrann och ta upp allt som inte är rätt gjort. Det är ju dennes jobb. Sen är det lite...
-
RRoger Fundin gillade hempularens inlägg i tråden Är Besiktningsföretagen i maskopi med Försäkringsbolagen?.I de flesta fall när en bes. man anmärker på en golvbrunn, så är det nog en relevant anmärkning. Att den alltså är felaktigt utförd. Men...
-
SSnikholt svarade i tråden Sveriges elproduktion är bättre än någonsin.Men om vi kör på det spåret då, är det inte svindyrt att få dedikerad bandbredd? Min fiber hemma varierar en hel del, det operatören...
-
RRoger Fundin gillade sprucetwigs inlägg i tråden Är Besiktningsföretagen i maskopi med Försäkringsbolagen?.Försäkringsbolaget ser väl aldrig besiktningsprotokollet från överlåtelsebesiktningen så varför skulle de vara i maskopi?
-
RRoger Fundin gillade BirgitSs inlägg i tråden Är Besiktningsföretagen i maskopi med Försäkringsbolagen?.Det är ju bara oförsäkrat om vattenskadan inträffar pga. avvikelsen. Något fel kring golvbrunnen påverkar inte t.ex. om det är en...
-
RRoger Fundin gillade g.krafts inlägg i tråden Är Besiktningsföretagen i maskopi med Försäkringsbolagen?.Handlar nog mer om att besiktningsmän nte själva vill bli ansvariga för framtida vattenskador. Vårt hus hade inga sådana anmärkningar...
-
Intet svarade i tråden Bör man byta 43 år gamla avloppsrör av plast?.Det är äpplen och päron. Rör som är kända för sin begränsade hållbarhet konta rör som är kända för sin nästan obegränsade hållbarhet. -
Mmartin.sveg gillade cpalms inlägg i tråden Fråga för styrelsen eller stämman? (luftvärmepump lägenhet)."Rättvisefrågan" handlar om likhetsprincipen. Det betyder inte att alla lägenheter skall vara lika stora eller ha samma faciliteter...
-
RRoger Fundin gillade ajn82s inlägg i tråden Är Besiktningsföretagen i maskopi med Försäkringsbolagen?.Jag har kommit fram till att hemförsäkringen får man ha för ifall huset brinner ner, allt annat ska man räkna med att betala ur egen...
-
H"Starkt nät" har, i alla fall historiskt haft lite olika betydelse beroende på var man är i nätet och jobbar. Men i denna tråd, där vi...
-
HKanske är det så att man måste ha kunskapen för att förstå analogin. Alla kanske inte ens inser vad som händer mekaniskt vid stora...
-
Mmartin.sveg gillade Urbotas inlägg i tråden Samfälligheten har infört straffavgift för vatten. Är det lagligt?.Finessen med den här approachen är, om jag uppfattat saken rätt, att man inte motsätter sig styrelsens påstående att "medlemsmötet" är...
-
Mmartin.sveg gillade lars_stefan_axelssons inlägg i tråden Samfälligheten har infört straffavgift för vatten. Är det lagligt?.Ja, i korthet så får styrelsen bestämma sig: Antingen så har man fattat ett beslut av den typen som stämman skall avgöra. Och då har...
-
Fairlane svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.Inte alls säkert, ens om vi bortser från Arlanda. Som jag förstår det så finns olika zoner och man säger vilken man är i och då blir det... -
RDet finns:
-
RHär saknas det skruvar. Ser väl bra ut i övrigt. De skulle ju lägga om den kortaste biten och flytta skarven så att det blir en längre...
-
RI sitt andra inlägg. Eftersom du kom in i tråden efter det så borde du läst det inlägget.
-
TMed mjukstart:
-
RJo.
-
TSå här kopplade jag. Blå från mjukstarten till blå från motorn, samt gren till där blå från motorn tidigare satt på brytaren. (längst...
-
RRobbban77 svarade i tråden Nygjuten altan. Ej nöjd.Två olika företag men verkade ha god kontakt
-
JJ Vos svarade i tråden Trafo från 240 volt till 220 volt?.Enligt bruksanvisningen skulle det finnas en möjlighet att korrigera för att ställa in voltage correction value, men den funktionen...
-
Mmartin.sveg svarade i tråden Revision samfällighetsförening.Ansvarsfrihet beviljas för varje räkenskapsår. Så när en stämma beviljar ansvarsfrihet för styrelsen för ett visst räkenskapsår så...