27 983 lĂ€st ·
169 svar
28k lÀst
169 svar
Swedbank trogen kund đ
Kostnaden brukar vara runt en procent högre, eller strax dÀröver, med exempelvis nÄgon av storbankernas bankkort jÀmfört med kort frÄn Northmill. BÀttre svar Àn sÄ kan jag inte ge och det skiljer sÀkert beronde pÄ valuta och sÀkert andra faktorer.P pmd skrev:
TvÀrt om.Alfredo skrev:
Hur mÄnga har dessa autogiron utan att förstÄ att dessa dras mÄnadsvis...
Det mÄste ju vara alla företragares dröm. Autogiro...
Som löper helt utan ifrÄgasÀttanden.
Du tÀnkte inte i dessa banor. AlltsÄ inte ifrÄn din personliga tes...
Du kan ju ha full koll, men har alla andra det? đ
Ett autogiromedgivande "drar" inget mÄnadsvis utan förenklar min betalning nÀr det finns en skuld att betala. Exempelvis drar Transportstyrelsen bara avgift för trÀngselskatt i Stockholm nÀr jag kört dÀr pÄ ett sÀtt att sÄdan uppstÄtt, vilket kan vara mÄnga mÄnader mellan gÄngerna. PÄ samma sÀtt fungerar alla mina autogiromedgivanden. Men visst finns det Àven avtal som innebÀr att en betalning ska ske varje mÄnad men jag ser inte problemen med det.Krilleman skrev:
Jag pÄtalar inte att just DU har den kollen att alla dina skulder dras mÄnadsvis.Alfredo skrev:
Ett autogiromedgivande "drar" inget mÄnadsvis utan förenklar min betalning nÀr det finns en skuld att betala. Exempelvis drar Transportstyrelsen bara avgift för trÀngselskatt i Stockholm nÀr jag kört dÀr pÄ ett sÀtt att sÄdan uppstÄtt, vilket kan vara mÄnga mÄnader mellan gÄngerna. PÄ samma sÀtt fungerar alla mina autogiromedgivanden. Men visst finns det Àven avtal som innebÀr att en betalning ska ske varje mÄnad men jag ser inte problemen med det.
Det Àr inte dÀr problemet ligger.
Det Àr dÀr man INTE har kontroll som Àr problemet. Det kan alltsÄ vara en fara att tro att man Àr lÄngmilare...
För majoriteten Àr det bra, men det finns en baksida som vi mÄste prata om!
DÄ fÄr man stÀlla högre uttagsvgift mot kostnaden för att ha ett Northmillkort.Alfredo skrev:
Ja, jag vill pÄstÄ att det Àr ett faktum.Alfredo skrev:
Majoriteten har det "för att det fungerar" och inte för att det Àr bra.
Företag/föreningar/fackförbund Àlskar att pengar kommer in mÄnadsvis utan att frÄgor stÀlls...
Men VARFĂR ska jag godkĂ€nna betalning mĂ„nadsvis utan att man Ă€r kritisk?
Ăr det sĂ„ att dina surt förvĂ€rvda pengar ska lĂ€mna dig "gratis"?
Min tes Àr att undvika autogiro!
AlltsÄ mÄste du godkÀnna samtliga transaktioner mÄnadsvis.
Redigerat:
Du Àr lite svÄr att förstÄ just nu. Jag frÄgar dig om du tycker att autogiro Àr:
och du svarar:Alfredo skrev:
Men en stund innan skrev du:Krilleman skrev:
Krilleman skrev:
Jag förstÄr precis vad du menar....Alfredo skrev:
Och samtidigt Àr jag med pÄ att du greppat min tviveltydiga tes...
đđ
Autogiro Àr förlegat, nÀr det dras pengar utan att man förstÄr det. Detta Àr inte i betalarens intresse.
RÀttare vore att man skickar faktura sÄ man fÄr en mÄnadsvis pÄtalan att man faktiskt betalat dessa pengar.
Och i dessa tider dÄ ungdomarna inte greppar pengars vÀrde. Eller för den delen greppar konceptet med ordet "rÀnta".