2 263 läst ·
56 svar
2k läst
56 svar
Trafo från 240 volt till 220 volt?
Tror du att det skulle gå att bygla denna high voltage switch? Det känns som att den kan ersättas med någon skydd utanför maskinen som bryter strömmen vid tex åsknedslag.GK100 skrev:
Du bör nog se upp med denna och även den Purre länkar till. Det är oftast bara en spartrafo med motorstyrd släpsko som inte är speciellt snabba eller på sikt så tillförlitliga heller. Du kan nog hellre skaffa en spartrafo med några olika uttag och ställa den lämpligt en gång för alla. Men helst se till att skyddet i den ordnas det bör inte vara några direkta konstigheter att få till. Dilato var ju inne på att kolla matningen till kortet som verkade ha egen liten trafo inbyggt det kan vara en ide att se på till att börja med.
Medlem
· Västernorrland
· 2 103 inlägg
Nu är jag säkert ute på djupt vatten och cyklar...
men skulle det inte gå att sätta en glödlampa i serie på strömkabeln in till maskinen, så att spänningen in sänks?
men skulle det inte gå att sätta en glödlampa i serie på strömkabeln in till maskinen, så att spänningen in sänks?
Dom specar den jag länkade till dessa värden iafGK100 skrev:
Du bör nog se upp med denna och även den Purre länkar till. Det är oftast bara en spartrafo med motorstyrd släpsko som inte är speciellt snabba eller på sikt så tillförlitliga heller. Du kan nog hellre skaffa en spartrafo med några olika uttag och ställa den lämpligt en gång för alla. Men helst se till att skyddet i den ordnas det bör inte vara några direkta konstigheter att få till. Dilato var ju inne på att kolla matningen till kortet som verkade ha egen liten trafo inbyggt det kan vara en ide att se på till att börja med.
Delay time: - 6/180 seconds selectable
Sen är det väl svårt att veta hur snabbt/långsamt spänningen ändras utan att mäta med något som kan logga värdena.
Redigerat:
Låter ändå som det är en ganska avancerad apparat, finns det någon setup för nätspänning etc.?
Det där låter riktigt intressant. Iom att det är lite omständigt och svårare att få tag i en lång 0,75mm2 kabel har jag inte testat denna tillfälliga lösningen. Din lösning gillades av bo.siltberg men ratades av någon annan pga att effekten varierar. Men iom att ditt förslag är relativt lätt att testa med prylar jag har liggandes kommer jag testa den först. Jag återkommer om det fungerar eller ej.it-snubben skrev:
Enligt bruksanvisningen skulle det finnas en möjlighet att korrigera för att ställa in voltage correction value, men den funktionen finns inte. Det går inte att nå denna meny och leverantörer skrev att denna funktionen inte finns. Iom att det finns fler funktioner som beskrivs i manualen och att utseendet inte är lika ser det ut som att fabrikanten har ändrat modellen utan att anpassa manualensnaggletooth skrev:
Klicka här för att svara