J
Det jag undrar över är om nåt stödjer där trallen möter frisen och varför det inte är skruvat där.

Och varför man skarvat i en super kort bit.

S
Här saknas det skruvar. Ser väl bra ut i övrigt.

De skulle ju lägga om den kortaste biten och flytta skarven så att det blir en längre brädan.

• IMG_4317.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Det jag undrar över är om nåt stödjer där trallen möter frisen och varför det inte är skruvat där.

Och varför man skarvat i en super kort bit.
Det finns:
IMG_1875.jpeg
Skapa konto

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
K Kissapan skrev:
Det finns:
[bild]
har du kollat att dom har använt rostfri skruv extra viktigt vid havet

ARJU ARJU skrev:
Problemet med att dra skruvskallen jämnt med trallen är att trallen ofta är nyimpregnerad och uppsvälld, den kommer att krympa, efter 2-3 år kommer du sparka i uppstickande skruvar och svära att snickarna inte dragit ner skruvarna ordentligt. I stort sett allt annat virke än trycktimpregnerad trall anser jag iaf beskrivningen stämmer för.

Vad gäller allmän finish, tycker jag det är ser okej ut. Om upplaget för trall och fris är i samma nivå, så tycker jag till och med det är orimligt att förvänta sig ett annat resultat.

Trä är ett levande material, det kommer inte att se likadant ut nästa år, eller året därefter. Bättre eller sämre kan vi bara killgissa kring.

Mats-S
K Kissapan skrev:
Det finns:
[bild]
Då skulle jag skruva brädorna i änden också, ser ut som att det inte är gjort. Troligen har snickaren bara glömt det, troligen inte medvetet.

Sen in i tråden, har inget mer att säga om själva finishen som inte redan är sagt.

Jag följer den med intresse då vi har ett pågående altanbygge med som vi tycker är riktigt duktiga och erfarna enligt tidigare jobb. Jag är också noggrann med att jobbet ska bli nästan perfekt. Så till den grad att den enda snickaren på firman som slarvat inte vill jobba för oss för att vi har sagt till där han uppenbart har slarvat (vid flera tillfällen). Men då får vi de bästa från firman istället 😁.

Tyvärr har det inget med kostnaden att göra i detta fall, då vi betalar ca 60% av ditt pris för vår altan.

Det enda sättet att få ett bra resultat när man anlitar hantverkare är förutom tur, att man själv är påläst och är med under hela bygget och inte är rädd för att ställa tusen frågor och vara lite ”besvärlig”. De duktiga med yrkesstolthet har inget emot det, tvärtom berättar de gärna hur de har tänkt och varför de gör på ett visst sätt. De är också öppna för feedback är min erfarenhet.

Sandpapprade skruvhål, kanske bleks bort med solen? Känns inte konventionellt att göra så eller ?
IMG_2516.jpeg
Skapa konto

IMG_2526.jpeg
Skapa konto

Tycker även överhänget är i minsta laget eller vad tycks ?

IMG_2523.jpeg
Skapa konto

K Kissapan skrev:
Sandpapprade skruvhål, kanske bleks bort med solen?
Det bleks och försvinner.

K Kissapan skrev:
Tycker även överhänget är i minsta laget eller vad tycks ?
Det ser i alla fall väldigt ojämt ut om nu inte bilden luras.

• Gilla
YuGi
  • Laddar…
Brädan överst på trappen som skevar uppåt ser inte fastskruvat ut? Överhänget ser sne ut på bilden, inte fastskruvat?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.