Senaste aktiviteten
-
RDet är formellt inga problem. Men jag tror att "vanliga" banker normalt inte accepterar det. Men "högräntebanker" som har som affärside...
-
Appendix gillade AndersSs inlägg i tråden Vad gäller juridiskt när skogsägare spärrar en sedan länge använd stig.Läs inte allt så bokstavligt, trots att det är en juridisk trådfråga. Vi som hanterar det i skogarna och i praktiken har inga problem... -
RNågra är inne på skuldsanering, någon nämner personlig konkurs. De är dock inte på obestånd ännu men är helt klart på väg dit. Så...
-
Appendix gillade AndersSs inlägg i tråden Vad gäller juridiskt när skogsägare spärrar en sedan länge använd stig.Två exempel på olika stigar/körvägar jag håller rent. Slaget för att kunna besöka historisk plats för den som så önskar. Sedan en av... -
AAlecci svarade i tråden Humorhörnan ....Vart fan är Bill då? I tablettasken eller?
-
Appendix gillade Smebackens inlägg i tråden Vad gäller juridiskt när skogsägare spärrar en sedan länge använd stig.Jag skulle inte göra det utan markägarens tillstånd. Har man sin häst uppstallad hos en bonde så brukar man ha en överenskommelse med... -
Appendix gillade fribyggs inlägg i tråden Vad gäller juridiskt när skogsägare spärrar en sedan länge använd stig.OT: Nått sånt krav finns inte, däremot max 5m3 färskt barrvirke för att minska risken för insektsangrepp på stående skog. Dött virke... -
Ssaiter svarade i tråden Planlösning i smalt badrum..Tack för hjälpen så här långt. Fortsätt gärna med synpunkter. //AA
-
Appendix gillade Nötegårdsgubbens inlägg i tråden Vad gäller juridiskt när skogsägare spärrar en sedan länge använd stig.Nej, det gör det inte. -
TTabors39 svarade i tråden Den stora öltråden!.Rekommenderar den här. Mycket fin. Så klart bara inbillning men tycker den har en svag köttlukt 😲😎
-
Kkarlmb svarade i tråden Sveriges elproduktion är bättre än någonsin.Jag tycker det är precis samma sak.
-
SPrecis. Jag tycker inte det är trångt. Det är ju bara nere vid knäna det är lite smalt. Men om toa och handfat bytt plats hade det nog...
-
Appendix gillade PNIs inlägg i tråden Vad gäller juridiskt när skogsägare spärrar en sedan länge använd stig.Promenadfolket ser stigen som en gångväg. Markägaren ser det som en stickväg för skogsbruk. Tror det blir svårt att komma någonstans, om... -
RDet finns absolut ingen anledning att tro att mer pengar till sambon eller släktingen skulle lösa något problem alls. Skulden går inte...
-
Appendix gillade Isakares inlägg i tråden Vad gäller juridiskt när skogsägare spärrar en sedan länge använd stig.Oregisterad moped får köra mot skylten Motortrafik förbjuden och på cykelbana, men de får inte köra i terräng. -
Appendix gillade Ryobimannens inlägg i tråden Vad gäller juridiskt när skogsägare spärrar en sedan länge använd stig.förstår att han vill hindra cyklar. De förstör tydligen rotsystemen på träden något enormt. Hade en diskussion med vår lokala... -
Appendix gillade Dilatos inlägg i tråden Vad gäller juridiskt när skogsägare spärrar en sedan länge använd stig.Elcykel är inte cykel allemansrättsligt -
Appendix gillade Dilatos inlägg i tråden Vad gäller juridiskt när skogsägare spärrar en sedan länge använd stig.Mopeden är ett motorfordon som inte får framföras i terräng, inte ens på stigen. -
Appendix gillade fribyggs inlägg i tråden Vad gäller juridiskt när skogsägare spärrar en sedan länge använd stig.Cyklar man i skog får man väl alltid vara beredd på att det kan trillat ner grenar sen förra gången man var i skogen? -
Appendix gillade blackarrows inlägg i tråden Vad gäller juridiskt när skogsägare spärrar en sedan länge använd stig.Hur skulle du hantera om någon annan än du som markägare dumpar och sprider huggen meterved och grenar i din skog? -
RFast polaris har en poäng, om du delar skuld med någon som inte tänker ändra sig är risken nog stor att tjejen i det här fallet sitter...
-
PMinns ni när någon åt en fladdermus och hela världen fick sitta i Zoom möten i mjukisbyxor i två år? Ötzi26 pandemin lets go😅
-
RBanken kollar såklart betalningsförmåga och kreditvärdighet och försöker hitta den lösning som ger minst förlust för dom så olika folk...
-
Rorsaken är att om man går skilda vägar och förhållandet är slut så är det rätt orimligt att ha gemensamma lån kvar och att man då om den...
-
stinajohansson skapade tråden Ser den här plintgrunden fackmässigt utförd ut? i forumet Attefallshus, friggebod, garage, förråd & utedass.Hej, Jag skulle gärna vilja ha synpunkter från er som har mer erfarenhet. Vi har anlitat en entreprenör för att göra grunden till och... -
Alfredo svarade i tråden Swedbank trogen kund 👎.Kostnaden brukar vara runt en procent högre, eller strax däröver, med exempelvis någon av storbankernas bankkort jämfört med kort från...