Senaste aktiviteten
-
AHåller på med en tillbyggnad som blir smalare än huvudbyggnaden. Taket är TP20 plåt på båda delar, 22 graders lutning på huvudbyggnad...
-
AAnders_Nilsson svarade i tråden Borra i berg -tips och tricks.Den här, fem kilar för 199kr: https://www.jula.se/catalog/verktyg-och-maskiner/handverktyg/slag-brytverktyg/huggmejslar/stenkil-029542/...
-
CHej Jonas, du ser nedan den skylt jag har fotograferat som sitter på baksidan av spisen. Har inte kollat upp men kanske framgår det av...
-
BBitterhetsakademin svarade i tråden Saker som vi glömt bort att de har funnits.Filmnostalgi från 1937. Värt att notera är Warner Oland eller som han verkligen hette, Werner Öhlund. Född i Västerbotten men blev...
-
GK100 svarade i tråden Bör man byta 43 år gamla avloppsrör av plast?.Samma kan man tänka när det gäller äldre PVC isolerade kraftkablar 30-60 år gamla. Där är 100 år mycket konservativt men ändå anges 50... -
PPligg85 gillade TypRätts inlägg i tråden Kartläggning: I Solna går 41 procent av inkomsten till bolånet.Som norrlänningarna brukar säga, ”det är synd om stockholmarna.”
-
SJag gjuter platta för att bygga Willab Uterum. På fronten av uterummet finns tre st stolpskydd som ”sticker ut” med ca 100x100 mm...
-
Centano svarade i tråden Bör jag byta ut fuktskadad gipsskiva?.Byt ut, inte ett alternativ att spara. -
SSaelen svarade i tråden Vad lyssnar du på just nu?? Bara ljud/video-länkar, inga ord. Använd PM om ni har frågor..
-
KPinsa med köttrester från igår.
-
AAnders_Nilsson svarade i tråden Borra i berg -tips och tricks.Har nu kommit hem från Jula. Jag noterade att 20mm är det största borr de har till SDS+. I desperation köpte jag ett set med spräckkilar...
-
KVad som väntar om en timme eller två Kan ha tjuvstartat med bild två..
-
herrenP svarade i tråden Går det att få tag på insatsskruven?.Det var inte lätt att få tag på grejer idag. Lyckades hitta ett knopphandtag på Hornbach som jag tog isär, tog ur... -
Mmaria01 svarade i tråden Kommunen säljer sjönära tomter för 1 krona per kvadratmeter.flyttar pensionärera inom eu så står ju sverige för nottan en då och många av dom fortsätter betala skatt sverige fast dom bor...
-
VVW Transporter svarade i tråden Tråden om kortplank.Ja, glesen går väl vinkelrätt takstolarna… skulle säga att 28x70 c300 är praxis vid isolerade tak och det skulle jag utgå från om jag...
-
NNyatag svarade i tråden Utbyggnation av 40-talshus (som 90-talsrenoverats).Så otroligt fint och inspirerande!!!
-
kashieda skrattade åt Ossian K Olssons inlägg i tråden Högsta instans ska pröva strid om bygge i strandnära läge.Liknande fall har utretts i grannkommunen. Då överklagade man till Borås- och miljödomstolen! -
LSpontant så tror jag att det handlar om att duken är "fet," och därmed stöter från sig vattnet, den effekten kommer nog avta med tiden.
-
LHej, La ut 2 lager markduk under trädäck som jag köpte på Biltema och som enligt beskrivning släpper igenom bland annat vatten, provade...