Senaste aktiviteten
-
Hhempularen svarade i tråden Bör man byta 43 år gamla avloppsrör av plast?.Vårat hus där jag växte upp lät mina föräldrar bygga om 72-73. Vi fick äggskalsrör. Vårt hus vi har nu, byggdes om ca 1976. Det fanns...
-
Ffusion svarade i tråden Vad blir det för mat?.Mixad grill tigerräkor, oxfile, kyckling , revbensspjäll och potatissallad. En god Mojito och öl. Lyckad dag , slapp regn och nu kom solen🌞
-
HNej och ja. 😁 Jag började som rörläggarlärling 1976 och då var äggskalsrören redan utfasade sedan flera år.
-
J”Dra en lina?” …… 😬🫣
-
1123abc svarade i tråden För kort sprint för altandörr.Knacka ur fyrkantspinnen så får du ihop det. Det tokiga är att ASSA ofta kallar det sprint nu mer när den sitter fast i ett handtag då...
-
Andreas_kalmar svarade i tråden Golvläggaren flisar klinker.Behandling är väl kanske lite att ta i men skulle nog försöka få ett grundskydd med en ganska fet blandning stensåpa sedan bör man... -
LGaaaahhhh, eller YESSSSS! Vi har nu firat jul, nyår, påsk med en nybliven änka. Nu kör vi midsommar på deras lantställe......många...
-
DDilato gillade Roger Törnross inlägg i tråden Hjälp! Varför vill inte pumpen pumpa upp vatten ur brunnen?.Svarta delen är felvänd.börja med att trycka in pemslangen förbi o ringen.
-
DFunkade det förra året lär väl backventil mm vara på plats. Skulle gissa pumpen drar luft i den misshandlade kopplingen. Något liknande...
-
BBitterhetsakademin svarade i tråden Saker som vi glömt bort att de har funnits.För bra precis sextio år sedan hösten 1966 gick en epok i graven, Jernbolaget i Eskilstuna som under sin storhetstid haft 600 anställda...
-
DDilato svarade i tråden Sanera gammal infiltration.Varför är det ok att lägga gödsel från alla typer av djur direkt i/på jord där man odlar mat, men samma produkt från människa är *farlig*?
-
FTätt med aptonymer nu. Sist var det Tokslut som skrev om att något var slut.
-
FEller på grannens sida och när denne frågar varför, säger du lungt: -"enligt mina kalkyler är ..... Så får du nog snabbt ett svar om vad...
-
DOm det är en infiltrationsbädd i marken så tvivlar jag på att den påverkar jorden ovanför, och det som odlas i den, på något sätt alls...
-
DHur lyckas du övertyga kommunen om detta att den inte behöver slamsugas - hos mig är det 1 ggr per år oavsett lösning, fast med min last...
-
SSoppatorsk svarade i tråden Gardena Sileno - Den enda stora tråden.Tack för tips, det viset sig att det lyste grönt när jag gjorde en fejk-slinga. Nu blir det felsökning av guidekabeln...
-
Hep svarade i tråden Granne håller på med nåt på vår gemensamma tomtgräns..Tätt med aptonymer nu. Sist var det Tokslut som skrev om att något var slut. -
DEn 3-kammarbrunn med infiltrering kan blir 50 år och ändå fungera, man måste helt enkelt undersöka denna som tex. med 20 minuters...
-
Matti_75 svarade i tråden Altandörr svensk fönster.Ta en bild utifrån där man ser hela dörren -
1123abc svarade i tråden Altandörr svensk fönster.Meningen är att en fallkolv ska håla listtrycket och att man ska dra igen dörren utan att hålla ner trycket/handtaget, nya lister har...
-
EEB2 svarade i tråden Granne håller på med nåt på vår gemensamma tomtgräns..De kanske ska sätta häck eller staket och vill vara säkra på att de håller sig på sin sida tomtgränsen - därav snöret?
-
yonna skrattade åt Davidbagares inlägg i tråden Granne håller på med nåt på vår gemensamma tomtgräns..Dra upp en likadan lina längs med deras, sä kanske de frågar ”Ska du också….” -
PPin svarade i tråden Parodier på typiska Byggahus-trådar.Välkommen till Byggahus! Katter vin nöff på dig själv!
-
MMingvas svarade i tråden Reservdel Gångjärn dusch, någon som vet?.Tack för alla svar! Jag har lagat den jag har men ska maila dom, tack för alla tips!
-
Snigelpostarn svarade i tråden Är det någon som har en Cylinda FT46 tvättmaskin?.Skrev inte att vi köpt en ny. Vi fick en ny (för oss), tillsammans med lite annat smått och gott, så därför blev det ett byte. Det var...