Senaste aktiviteten
-
Intet svarade i tråden Bör man byta 43 år gamla avloppsrör av plast?.Nåt sånt. För det var redan gammalt när jag började. Inga delar fanns kvar och de var redan då kända för sin dåliga kvalitet... -
FFastpris, ej betalt än Ang betongbilen, tänkte gubbarna blev stressade då de tappa 2 timmar
-
Ffribygg svarade i tråden Nygjuten altan. Ej nöjd.Det är ju möjligt, men om du har anlitat en seriös firma med bra gubbar så har de sannolikt varit med om sena leveranser förr...
-
Ffribygg svarade i tråden Varför byggs det så långsamt i Sverige?.@Maruq är troligtvis van att det går några år, kanske en fd tunnel byggare från Hallandsås? Alla byggen går dock inte så långsamt, den...
-
O[old rusty] svarade i tråden Köpa första robotklipparen. Funderar på Mammotion Luba..Det är som vanligt. Dom som sitter på altanen med en grogg i handen och tittar ut över spikraka ränder på en välklippt gräsmatta...
-
Oldboy svarade i tråden Hur göra med ventilation under lätt lutande papptak.Det är en uppenbar riskkonstruktion. Har det fungerat i åtminstone 20 år utan spår av mögel på råsponten så bör det fungera framåt... -
RRobbban77 svarade i tråden Nygjuten altan. Ej nöjd.Fastpris, ej betalt än Ang betongbilen, tänkte gubbarna blev stressade då de tappa 2 timmar
-
Aalfons74 svarade i tråden Hur dränerar jag en brant grusbacke.Tack, bra tips! Ska även lägga dit en geotextil så kanske det håller borta nollfraktionen lite längre. aha, smart idé, tänker du då att...
-
ESnacka om att Mäklarsamfundet kastar sten i glashus. Ett av deras argument är att informationen finns gratis. Alltså verkar de ha...
-
FStången ska väl vara 3 meter högre än huset
-
FKan en flaggstång vara för hög? Däremot tycker jag att det verkar bli vanligt med flaggstångar som är så låga att man på lite avstånd...
-
FJag gissar att där är ett hål i toppen som linan ska igenom... Då ser du till att sätta en tunn pinne på en drönare. På pinnen en vikt...
-
Edet löjliga är ju att Mäklarsamfundet aldrig stänger av en mäklare
-
FJag lever efter devisen: Det har jag aldrig gjort förut, det är jag säkert jättebra på! Och ofta är man inte helt dålig på det heller...
-
EMäklarsamfundet invänder alltså inte mot att informationen är fel utan att den är för tillgänglig. Det säger väl allt ..🤔
-
FDet är väl inget problem i dag? Har du fastpris på altanen eller betalar du efter antalet timmar som gått åt?
-
FHåll inne betalningen tills altanen är som avtalad.
-
Ddibb svarade i tråden Varför byggs det så långsamt i Sverige?.Du svarar på en över 6 år gammal tråd!
-
Ffribygg svarade i tråden Nygjuten altan. Ej nöjd.Det är väl inget problem i dag? Har du fastpris på altanen eller betalar du efter antalet timmar som gått åt?
-
Ffribygg svarade i tråden Nygjuten altan. Ej nöjd.Håll inne betalningen tills altanen är som avtalad.
-
FNej och ja. 😁 Jag började som rörläggarlärling 1976 och då var äggskalsrören redan utfasade sedan flera år.
-
Ffribygg svarade i tråden Bör man byta 43 år gamla avloppsrör av plast?.Runt-70, kanske pluss minus 3 år?
-
Intet svarade i tråden Bör man byta 43 år gamla avloppsrör av plast?.Nej och ja. 😁 Jag började som rörläggarlärling 1976 och då var äggskalsrören redan utfasade sedan flera år. -
GGoGetLost svarade i tråden Proppskåp i gammalt hus.Missade bilden på passdelen, ja den är inte så fin ut. 16A diazed passar dock. Sen ska det väl nämnas att byta passdel är ett...
-
HHaagbard svarade i tråden Bygghemma: “Kunden har handlat i ond tro”.För ett par år sedan ämnade jag köpa den årliga Bilkatalogen (typ 10-12 mm tjock) direkt från förlaget, ser att priset är 14 kr inkl...
-
JPTS svarade i tråden Golvläggaren flisar klinker.Ser för jävligt ut . Jag skulle avbrutit jobbet när man ser redan dom första plattorna, varför låta dom slutföra jobbet?? Bättre å...