14 580 läst ·
79 svar
15k läst
79 svar
Jäkla flaggstång! Hur byter vi lina?
Ni som vill klättra upp har verkligen högt förtroende för något gammalt uppsatt av någon annan person, om den vilker sig när man är högst upp lär det inte vara roligt.
Det är ganska stor skillnad på en flagga och en människa på runt 80 kg, den lär aldrig varit dimensionerad för det
Det är ganska stor skillnad på en flagga och en människa på runt 80 kg, den lär aldrig varit dimensionerad för det
Redigerat:
80 kg last i stort sett rakt ner är nog mycket mindre belastning än en hård bris från sidan vilket den lär klara eftersom den faktiskt står kvar.A ajn82 skrev:
Ja, om man aldrig lutar sig åt något håll, om stången inte rostat eller försvagats på annat sätt osv, men jag stoppar ingen annan från att prova, men kan vara värt att fundera igenom risk/reward en extra gång.E Eld skrev:
Är ju ett instabilt system, kraften rakt ner slutar ju vara rakt ner direkt stången böjs, vilket ökar kraften så den böjs mer, osv
är det bara jag som tycker att den ser ut vara väldigt hög för en villa stångF fruröör skrev:I vår trädgård står en fin flaggstång utan lina. Nationaldagen till ära tänkte jag att det vore ett perfekt jobb att få upp en ny och hissa flaggan.
Till problemet, den verkar inte fällbar utan har bara en bullt som spänner fast den. Mottages tacksamt kreativa förslag på hur linbyte kan ske utan skylift. Idéer?
nej det tror jag inte och inte vad jag skrev 😀L lbgu skrev:
misstänker att flaggstångarna är lägre idag för att spara på frakt priset