Senaste aktiviteten
-
DdaVinci svarade i tråden Hur tänker ni hantera ny effektavgift för elnätet?.Ja, civ ing är en grundutbildning. Knappologin får man lära sig på jobbet sedan. På min tid hade vi krav på 17 veckor praktik. Men det...
-
FBor i en äldre lägenhet med orginalkök och vill fräscha upp luckorna då färgen lossnar väldigt lätt vid handtagen, färgen som sitter på...
-
Isakare svarade i tråden GAAAAHHHH!!!.GAAAAHHHH!!! Inget fysisk jobb att utföra idag, skönt, då kan jag pyssla med annat hemma. Har nog pratat i telefonen i 6 timmar... -
Xxxargs svarade i tråden Lyckas inte få bukt på bundet klor, förstår ingenting!.Vad är det för flytande klor som tillsätts normalt? Natriumhypoklorit ?? Annars hade man misstänkt 'cya'-förgiftning om det kloras med...
-
Aanna_kristina svarade i tråden Hjälp! Varför vill inte pumpen pumpa upp vatten ur brunnen?.Prk koppling- är det kopplingen jag tagit närbild på? Kanske ska jag då satsa på att få det helt lufttätt där - eller byta vissa av delarna?
-
Aanna_kristina svarade i tråden Hjälp! Varför vill inte pumpen pumpa upp vatten ur brunnen?.Det är inte mer än 7 meter mellan vattennivån och pumpen- jag skulle gissa 3- max 5 meter möjliggen
-
Aanna_kristina svarade i tråden Hjälp! Varför vill inte pumpen pumpa upp vatten ur brunnen?.Hydropress har jag ingen vad jag vet
-
Aanna_kristina svarade i tråden Hjälp! Varför vill inte pumpen pumpa upp vatten ur brunnen?.Tack för tips! Sugledningen- om det är den till vänster med röda vredet satt hirisontellt?- så är den fylld upp till bredden flera...
-
LDet är normalt med olika tjocklek av flytslam i alla kamrar på en 3-kammarbrunn. Det är alltid en process med partiklar som blir...
-
mexitegel gillade hempularens inlägg i tråden Kartläggning: I Solna går 41 procent av inkomsten till bolånet.Tycker uppfiften låter konstig. Om man tänker sig att banker inte brukar acceptera att du lånar mer än 4,5 x årslönen (brutto). Och... -
kashieda svarade i tråden GAAAAHHHH!!!.Tja.. ut, över havet nånstans? -
VIdag är folk lite mesiga. 🙂 R1 låg "mitt i" Stockholm.
-
FVarför envisas folk med att fortsätta vara kunder hos storbankerna trots att de har de sämsta villkoren?
-
SågspånPappspikEternit gillade Bitterhetsakademins inlägg i tråden Är detta hantverksmässigt utfört?.Generellt sett bör man undvika offertsidor, det är sällan de bästa hantverkarna som raggar kunder den vägen 😥. -
Ppatrik Johäll gillade Unikt namns inlägg i tråden Rimlig eller saltad materialkostnad för elektriker?.Gött o salta fakturorna med dolda avgifter. Så arbetar en seriös bransch. 💪
-
TMen inte när det kommer till effekt - det är enklare att låtsas som att det problemet inte existerar. Blir så tråkiga diskussioner då...
-
FFestlund svarade i tråden Hur fixar man Husqvarna elspis (60-tal) som "läcker el"?.Du kommer tyvärr inte få särskilt mycket hjälp av H/E eller moderna vitvarureparatörer. Överstiger det 10-15 år får man skruva själv...
-
mexitegel gillade tommibs inlägg i tråden Vad är detta för eldosor på min vind som gör ett surrande ljud?.Varför ska det uppdateras? Ang reläerna blir jag ju nyfiken på vad syftet med dem är. Är det olika grupper till utebelysningen så att... -
FFestlund gillade hempularens inlägg i tråden Hur fixar man Husqvarna elspis (60-tal) som "läcker el"?.Jag säger nog också, kvalitet och kvalitet. Detta att jordfelsbrytaren löser ut nu beror ju på att plattan är trasig. Du har en...
-
FOch att "centralen slår av" beror på att kvaliteten inte riktigt räcker till när "systemet" kräver felfrihet. Ett fel som inte syntes...
-
FNamron verkar dåliga på att beskriva inkopplingen av drivdon som följer med ett paket med downlights. Men förutom att lita på X så...