Joakim Henningsson1 Joakim Henningsson1 skrev:
Jag har anlitat en hantverkare som lagt asfaltspapp på vårt sommarstugetak då det gamla var väldigt dåligt.
Jag hade inte möjlighet att närvara utan kom till fullbordat faktum och min känsla är att det känns... Inte helt hundra. På några ställen är det buckligt och den brukar inte fäst mot underlaget där. Dessutom ser skarvarna där taket är brutet lite konstiga ut?
Dessutom ser det väldigt konstigt ut runt en takventil där det är ur att sitta en massa gräs och skit i asfaltsmassan.
Är detta något jag bör ta upp med den son gjort det? Se bilderna, jag kan ta fler om någon vill ha andra detaljer.
Så tråkigt att se slarv jobb, gör om gör rätt.

Att du har små veck som rest sig är ingen större fara.

Det är lätt hänt om rullen är lite kall. De rättar till sig när solen kommer fram.

Att kalla denna papp för skit är lite magstarkt, den är enkel och gör sitt jobb.

Dessutom är den enkel att lägga.

Som redan påpekats så är lutningen en fundering.

Vad som hänt vid genomföringen är ett mysterie och ränndalen ger en olustig känsla...

Är där papp i dubbla lager så är det en sak, men är det bara en remsa så är det helt fel.

Är där plåt i ränndalen?

Redigerat:
  • Gilla
leifberggren och 1 till
  • Laddar…
Den påstås vara OK med lutning ned till 3 grader. I databladet. Blir lite förvånad. Men på den punkten verkar det vara OK.

• Gilla
Joakim Henningsson1
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Rör det sig om en takläggare som ägnar sig åt uppsökande verksamhet? Eller tog du första kontakten?🤔
La ut om jobbet på offerta. Denna firma var den som skickade den snyggaste och bästa offerten, fick nån polsk firma också, men de låg så sjukt lågt i pris att jag kände att det var nåt skumt och valde bort. Kanske borde tagit dem istället...

A Alexn72 skrev:
Att du har små veck som rest sig är ingen större fara.

Det är lätt hänt om rullen är lite kall. De rättar till sig när solen kommer fram.

Att kalla denna papp för skit är lite magstarkt, den är enkel och gör sitt jobb.

Dessutom är den enkel att lägga.

Som redan påpekats så är lutningen en fundering.

Vad som hänt vid genomföringen är ett mysterie och ränndalen ger en olustig känsla...

Är där papp i dubbla lager så är det en sak, men är det bara en remsa så är det helt fel.

Är där plåt i ränndalen?
Jag tror inte att det är plåt under ränndalen, men jag vet inte. Jag tror bara att han har skurit pappen som ligger dubbelt i ränndalen så jäkla fult och sedan kladdat och klafsat med vad han nu använder för "klister" .

La ut om jobbet på offerta. Denna firma var den som skickade den snyggaste och bästa offerten, fick nån polsk firma också, men de låg så sjukt lågt i pris att jag kände att det var nåt skumt och valde bort. Kanske borde tagit dem istället...
Generellt sett bör man undvika offertsidor, det är sällan de bästa hantverkarna som raggar kunder den vägen 😥.

• Gilla
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
B Bitterhetsakademin skrev:
Generellt sett bör man undvika offertsidor, det är sällan de bästa hantverkarna som raggar kunder den vägen 😥.
Ja, jag tror att jag har lärt mig det den hårda vägen nu. Det är sjukt smidigt, men det är som du säger - de bästa behöver inte jaga jobb den vägen...

• Gilla
Bitterhetsakademin
  • Laddar…
Farstatjej90
Offerta är ökända här på forumet. Det verkar vara packat med oseriösa företag. Brukar heta här att "bra hantverkare behöver inte leta efter kunder"...

• Gilla
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
Hade en kollega som hade lovat sin dotter att lägga golv i hennes kök. Jobbet körde ihop sig så vi jobbade 16h/ dag ett tag. Han blev tvungen att snabbt anlita en golvläggare. Fick tag i en via offerta. Det var 4 kvm klickparkett som skulle läggas. Firman hade goda referenser hos offerta...

Dottern ringde och undrade var han hade fått tag på golvläggare. Det hade dykt upp två finnar som var aspackade. Den ena höll på med de 4 kvm klickgolv i 8h. Tyckte "detta äör svårt". Medan den andre satt och drack svart kaffe hela dagen "måste bli nykter så jag kan köra härifrån". de hade kört dit....

Golvet blev iofs OK (svårt att misslyckas).

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.