Senaste aktiviteten
-
Gg.kraft svarade i tråden Bygghemma: “Kunden har handlat i ond tro”.Du inte avtala bort ditt ansvar för rätt information. Bara om priset är uppenbart fel och kunden förstått detta, kan man häva avtalet...
-
Huddingebo svarade i tråden Råspontluckor 23mm, skruv?.Ja använde den spiken till mitt tak. Ändspontad råspont. Gick väldigt smidigt att spika dit ca 120m² tak. Efter ett tag blir man väldigt... -
Ddankje gillade zwennebanans inlägg i tråden Har någon testat jet mässingsmunstycke. Skruvas på trädgårdsslangen..Det enda den gör är att koncentrerar strålen, slangens tryck ut går ju inte att öka
-
kashieda gillade Fairlanes inlägg i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Ja, fast det är inte överförmyndarnämnden som lägger ut den till försäljning. De vara säger ja eller nej. Absolut hade man kanske... -
kashieda förvånades av karlmbs inlägg i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Nej. Bröstarvinge blir man när man föds. -
Jjhall gillade Easydoesits inlägg i tråden Vad är detta för eldosor på min vind som gör ett surrande ljud?.Aha, relän. Kan de användas för fasadbelysningen kanake? De är styrda mha detta "uret" som jag måste ställa in manuellt 🙂
-
HHybro svarade i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.Over and out... Tack för att Du öppnade mina ögon. Här min tråd om min båt och båtliv på ett annat forum...
-
Ppcmaki svarade i tråden Avslutad: Vinn en exklusiv Webergrill!.1: 40% 2: En bra grillkväll består av grillat kött, kall dryck, goda vänner och en ljummen sommarkväll
-
Karl-Ove Qvarfordt svarade i tråden Råspontluckor 23mm, skruv?.75x2,8 varmförzinkad. -
Patrik_Hed älskade Easydoesits inlägg i tråden Vad är detta för eldosor på min vind som gör ett surrande ljud?.Aha, relän. Kan de användas för fasadbelysningen kanake? De är styrda mha detta "uret" som jag måste ställa in manuellt 🙂 -
Patrik_Hed gillade tommibs inlägg i tråden Vad är detta för eldosor på min vind som gör ett surrande ljud?.Det är reläer. Jag gissar att de styr något slags utebelysning men det är en fet killgissning. Om du kopplar bort matningen till spolen... -
Kkarlmb svarade i tråden Sveriges elproduktion är bättre än någonsin.Då är det mkt rimligare med fast avgift. Men samtidigt som kWh minskar så ökar ju antalet anslutningar. Oavsett så har det här inte lett...
-
DNu har jag jobbat på i några dagar! Nästan klart. Blev ett altantak ändå - så nöjd 😃
-
Kkarlmb svarade i tråden Sveriges elproduktion är bättre än någonsin.Underhåll och drift. Mkt måste ju bytas av ålderskäl. Det ska inte gå att bokföra som andra kostnader en gång till.
-
KDet är väl snarare Bygghemma som är snikna. Ett företag som antagligen omsätter massor med miljoner kan inte stå för sitt eget misstag...
-
GGreger_08 svarade i tråden Rimlig eller saltad materialkostnad för elektriker?.Firmabilen är inte gratis bara för man är konsult... En elektriker som inte utför felsökning kommer ganska långt på skruvmejsel och...
-
AArnejaevel gillade Sir Dukes inlägg i tråden Vad kan man göra för att förhindra byggfusk i Sverige?.Snälla alla. Det funkar inte att försöka uppfostra varandra språkligt i forum. Alla har olika design och träning. Sedan råkar vi mötas...
-
Ddanne888 svarade i tråden Felaktigt monterat tröskelbleck?.Dåligt förklarat antagligen 😝 på vänster sida av sidoljuset är det en skarv på blecket. I springan där man stoppar in blecket in i...
-
HNär vi bad om amorteringsunderlag från handelsbanken (efter att ha blivit missnöjda med nya ränterabatten som var så usel att vi trots...
-
Stefan Bengtsson svarade i tråden Tanumsfönster går ej att öppna.Förutsägelse: Det kommer en dag när det inte hjälper med våld. En till förutsägelse: Den dagen kommer du att ångra att du inte fixade... -
Mmersault svarade i tråden Swedbank trogen kund 👎.Bäst är oftast att vara otrogen, byta ofta och spela ut olika aktörer mot varandra, ifall man orkar det. Oavsett ifall det gäller...