Senaste aktiviteten
-
Mikael_L svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.Nåväl Nötegårdsgubben, jag kan ge dig att nu är detta iofs en biltråd, elbilstråd, och jämförelser med ice är ju helt i sin ordning. Och... -
lars_stefan_axelsson gillade Hybros inlägg i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.Du tog orden ur min mun! Blivit medveten om att jag kan skalka luckorna vid hårt väder med de prylar jag redan har, för... -
MSer inte ut som nån sänkning alls. Snarare höjning.
-
lars_stefan_axelsson svarade i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.Japp, en s.k. Squall Line. Vi har inget bra vedertaget ord på Svenska (även om "stormbyar" ibland används i väderleksrapporten), men vi... -
plåtrickard svarade i tråden Felaktigt monterat tröskelbleck?.Inte helt lätt att förstå vad du menar.. Ta även ett foto från längre håll -
TOch du har tilluft till bostaden ordnad? Det ska även alltid vara vatten i den stora fördjupningen. Är ett s k vattenlås.
-
DVi har bytt vår ytterdörr och hade precis en plåtslagare här som skulle byta tröskelblecket. Är lite fundersam om detta verkligen är...
-
Nötegårdsgubben svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.Ja. Men det är i nte mitt sätt, utan så det är framtaget. Tittar du på olika skattesatser för exempelvis bensin poch diesel finner du... -
GDu köpte inte den nya modellen med driv? Vet inte om det annars är exakt samma. Jag blev överraskad av att min både är bra mycket mer...
-
GGulketchup svarade i tråden Dagens verktygsinköp!.Nä, jag ville inte ha drivning, dels var det nästan dubbelt så dyrt, jag ville just ha en smidig enkel klippare och tycker inte drivning...
-
HHybro svarade i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.Du tog orden ur min mun! Blivit medveten om att jag kan skalka luckorna vid hårt väder med de prylar jag redan har, för...
-
SJag tänker på den bank som jag har "bankfunktionen" hos. Bolånet har vi hos en bank som jag upplever gav god service och att jag...
-
SAlla banker är skyldiga att redovisa snittränta de ger ut. Bara jämföra alla och inte nöja sig med något dåligt. Swedbank har snitt på...
-
Bo.Siltberg gillade lars_stefan_axelssons inlägg i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.Jag har en anfader som gick bort i en storm på Vänern som skutskeppare. Han återfanns dagen efter, död. Han hade surrat sig vid... -
Llbgu svarade i tråden Bygghemma: “Kunden har handlat i ond tro”.Det är väl snarare Bygghemma som är snikna. Ett företag som antagligen omsätter massor med miljoner kan inte stå för sitt eget misstag...
-
Mikael_L svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.Ditt sätt att räkna betyder att alla betalar olika mycket energiskatt, beroende på bilens, eller oljepannans eller fläktmotorns... -
lars_stefan_axelsson gillade Hybros inlägg i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.OT Jo då. En känd seglare, med mer än 60 år på sjön, kapten på oljetankers mm, med en Confortina som han själv seglat mer än totalt tre... -
lars_stefan_axelsson gillade Hybros inlägg i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.OT Rent kuriosa. Råkat ut för en tromb, lokal kraftig vind, ute på sjön, tre gånger. En gång ryckte det av linan till jollen, fann den... -
lars_stefan_axelsson svarade i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.Jag har en anfader som gick bort i en storm på Vänern som skutskeppare. Han återfanns dagen efter, död. Han hade surrat sig vid... -
Nötegårdsgubben svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.Som sagt, man kan välja att inte förstå om man vill. -
Mikael_L svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.Hur mycket är en liter el ? -
Mikael_L svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.Men eldar man i oljepanna och funderar på byta till elpatron så ... -
S15-min taxa är vad producenterna tar betalt. Effektavgift/nätavgift är vad distributören tar för sin tjänst. Det kan väl inte vara...
-
Stefan N svarade i tråden Är det kaklat direkt på betongen?.Från 2014 BBV. -
Nötegårdsgubben svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.Ja, och fakta är att skatten inte är satt efter termodynamikens första lag, utan energiskattelagen.