F fribygg skrev:
Tomterna i Hällekis ligger väl oxå vid gamla cementfabriken, med den är väl nedlagd och ökad eller ny industriproduktion i Sverige verkar inte så aktuellt med nuvarande energipriser..
det vet jag inget om men den i slite är ju fullt igång dyngnet runt

P
T Thomas_Blekinge skrev:
Vem behöver fiber idag?
The PIrate Bay.

P
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Jag har Fuglesang på min sida , han har uttalat sig nyligen. Förlåt mig om jag antar han e smartare än du🤔
Fuglesang är ganska smart, men var inget vidare på att sjunga på 1970-talet …

Vad innebär "på min sida"? Undrar Fuglesang också vem som behöver fiber idag? Vem har ett bra svar?

P
Nä men vi behöver inte fler listpristrådar heller men dom kommer ändå lika säkert som skattmasen...
Och dolda fel-trådar och hata hantverkare-trådar och asbest-trådar och …

P
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Har du köpt in dig i SpaceX och litar på Musks expansionsplaner för starlink eller? 😂
Man bör räkna lite på sannolikheten för en Kesslereffekt innan man satsar alltför mycket på Starlink.

P
Det du skriver att jag har sagt, har jag inte sagt
Vad sa du och vad är det du inte sa som du tror/tycker att Nötegårdsgubben har gjort ett felaktigt påstående av?

P
M maria01 skrev:
skrämmande låga huspriser i emmaboda

[länk]
Trevligt för en nypensionerad medelinkomsttagare i Stockholmsområdet.

• Gilla
fribygg
  • Laddar…
P pmd skrev:
The PIrate Bay.
jag använder pirate bay på koppar lina fortfarande tar 40 till 60 minuter för en film

P pmd skrev:
Trevligt för en nypensionerad medelinkomsttagare i Stockholmsområdet.
enda problemet med det är just sjukvård om man är pensionerad och behöver det många av mina pärons kompisar och släktingar valde att lämna stockholm när dom blev pensionerade men många av dom ångrar det när dom efter några år behövde sjukvård då var det inte det inte så trevligt på landet längre

några av dom har faktiskt flyttat utomlands för kunna bo billigt och endå ha bra sjulvård

P
13th Marine 13th Marine skrev:
Verkar vara området markerat i blått enligt Emmabodas hemsida:
[bild]
Artikelns illustrationsbild tycks mig lite vilseledande, men bara om man inte läser bildtexten bokstavligt.

M maria01 skrev:
enda problemet med det är just sjukvård om man är pensionerad och behöver det många av mina pärons kompisar och släktingar valde att lämna stockholm när dom blev pensionerade men många av dom ångrar det när dom efter några år behövde sjukvård då var det inte det inte så trevligt på landet längre

några av dom har faktiskt flyttat utomlands för kunna bo billigt och endå ha bra sjulvård
Klassikern är väl att flytta utomlands i början av pensionen till ett billigare land med lägre skatt, och sedan tio år senare flytta hem till Sverige när man behöver sjukvård...

M maria01 skrev:
det vet jag inget om men den i slite är ju fullt igång dyngnet runt
Med nuvarande politiska styre ja, kommer det rabiata miljöpartister i regeringen och får aktivisterna på de statliga myndigheterna agera fritt är det inte lika säkert att industriproduktionen blir kvar varken i Slite eller i Sverige.

T Thomas_Blekinge skrev:
Vem behöver fiber idag?
Jag och många fler

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
A ajn82 skrev:
Klassikern är väl att flytta utomlands i början av pensionen till ett billigare land med lägre skatt, och sedan tio år senare flytta hem till Sverige när man behöver sjukvård...
svensk sjukvård är inte den bästa längre så det du pratar om var säkert för 30 år sen minst

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.