5 715 läst ·
98 svar
6k läst
98 svar
Kommunen säljer sjönära tomter för 1 krona per kvadratmeter
Fuglesang är ganska smart, men var inget vidare på att sjunga på 1970-talet …Farstatjej90 skrev:
Vad innebär "på min sida"? Undrar Fuglesang också vem som behöver fiber idag? Vem har ett bra svar?
Man bör räkna lite på sannolikheten för en Kesslereffekt innan man satsar alltför mycket på Starlink.Dan_Johansson skrev:
enda problemet med det är just sjukvård om man är pensionerad och behöver det många av mina pärons kompisar och släktingar valde att lämna stockholm när dom blev pensionerade men många av dom ångrar det när dom efter några år behövde sjukvård då var det inte det inte så trevligt på landet längreP pmd skrev:
några av dom har faktiskt flyttat utomlands för kunna bo billigt och endå ha bra sjulvård
Klassikern är väl att flytta utomlands i början av pensionen till ett billigare land med lägre skatt, och sedan tio år senare flytta hem till Sverige när man behöver sjukvård...M maria01 skrev:enda problemet med det är just sjukvård om man är pensionerad och behöver det många av mina pärons kompisar och släktingar valde att lämna stockholm när dom blev pensionerade men många av dom ångrar det när dom efter några år behövde sjukvård då var det inte det inte så trevligt på landet längre
några av dom har faktiskt flyttat utomlands för kunna bo billigt och endå ha bra sjulvård
Med nuvarande politiska styre ja, kommer det rabiata miljöpartister i regeringen och får aktivisterna på de statliga myndigheterna agera fritt är det inte lika säkert att industriproduktionen blir kvar varken i Slite eller i Sverige.M maria01 skrev: