Senaste aktiviteten
-
HHemtorparen svarade i tråden Swedbank trogen kund 👎.5*0=0…
-
HOm alla tänker så så kan Swedbank förtsätta, men ju fler som lämnar desto mer känner de av det.
-
HÄr det? Det är ju inte förbjudet att ha flera banker.
-
HOm du haft det sedan urminnes tider så verkar deras tes fungera. Inte värt att göra onödigt mycket för lojala kunder, dom är det ändå...
-
VDet finns element, men det är inte billigt med el. Vid riktigt kalla nätter då sätter jag på elementet såklart. Barnen ska inte behöva...
-
NNågon som provat natriumperkarbonat för att rengöra marktegel och cementplattor?
-
BPoppel? Den växer ju snabbt. Den tål även att kapas rejält: - https://www.facebook.com/groups/BotanikiVast/posts/24694110000258071/
-
BBallt. Kanske göra det med lönnen. En rejäl hamling.
-
KJag brukar alltid försöka borra i fogen, om det är möjligt. Mindre risk för att spräcka plattan, samt lättare att laga om man någongång...
-
PJag har två vattenutkastare från Gustavsberg. Den ena är några år gammal. För att kunna vrida nyckeln för vatten på/av krävs ordentlig...
-
Mmhoglund svarade i tråden Funderingar Inför Husköp - Råd mottages tacksamt.Hej! Tack tack 😁 det blir en avstyckning, men det gör oss inte så mycket. Klart det är kul att ha mark, exempelvis för att kunna ha djur...
-
fribergdavid svarade i tråden Rörspetsbrunn.Jag vattenfyllde allt ihop, och då höll det tätt. Men när jag släpper kopplingen innan backventilen så börjar det rinna ut vatten ur... -
TTypRätt svarade i tråden Varför blåser luft upp ur golvbrunnen - hemsk lukt.Om det är en bostadsrätt hade jag frågat styrelsen när stambyten är planerade. Eftersom det ser ut att vara hål i tätskiktet över...
-
Pålsson78 svarade i tråden Varför löser min jordfelsbrytare ut här ?.Vem matar säkringar från ovansidan,? Förutom i industrin. Garranterat en industrielektriker som varit där som inte vet hur en... -
Hhempularen svarade i tråden Är detta hantverksmässigt utfört?.Hade en kollega som hade lovat sin dotter att lägga golv i hennes kök. Jobbet körde ihop sig så vi jobbade 16h/ dag ett tag. Han blev...
-
Plätt Fia svarade i tråden Lönnen är död - länge leve ... vad?.Fick kapa två Lindar vid vägen här för ett antal år sedan, de var inte i bästa skick. De sköt rotskott och en kusin hade flätat några... -
MMardigan svarade i tråden Rörspetsbrunn.Förstår inte riktigt vad du menar med ”börjar läcka så fort jag släpper kopplingen vid backventilen”?
-
Pålsson78 svarade i tråden Varför löser min jordfelsbrytare ut här ?.Ja troligtvis så ligger pumpen som inte går via jfb på nollan som går på jfb. När pumpen är ny så blir det inget fel, eller om det inte... -
Hhjalmar17 gillade Unikt namns inlägg i tråden Fastmonterade korkar: En miljönytta eller korkad innovation?.Jungfrulig pet är billigare än återvunnen smutspet eftersom etan finns i överskott. Så länge världen tillverkar drivmedel från olja...
-
SOch du har tilluft till bostaden ordnad? Det ska även alltid vara vatten i den stora fördjupningen. Är ett s k vattenlås.
-
SStorstadsbo gillade fredrik.johanssons inlägg i tråden Varför blåser luft upp ur golvbrunnen - hemsk lukt.Det är ju ett gammalt gjutjärnsavlopp. Det ska sitta en plugg i det runda hålet. Har du inte kvar skruven har jag för mig det finns...
-
SDu måste täppa till det cirkulära hålet till höger på bilden i mitten. Någon har tagit bort pluggen som satt där.
-
Xxxargs svarade i tråden Slamflykt och högtrycksspolning trekammarbrunn.3-kammarbrunn så är största kammaren också inloppskammaren - där förväntas det mesta av slammet samla sig (stor del av det sjunker till...
-
AOm du ser dig omkring inser du i så fall att de flesta som tapetserar är dårar. Detta är som redan sagts inget onormalt, utan det...
-
VTyvärr inte möjligt att låta det stå kvar. Dels är det redan större och äldre än det egentligen förväntas bli, så några 100 år har det...