Senaste aktiviteten
-
BBitterhetsakademin gillade Sir Dukes inlägg i tråden Dagspris på över 2 kronor per kWh i morgon! - Är ni förberedda?.Samtidigt finns ju poster som har obegränsad budget. Migration till exempel, att ett väldigt annorlunda land ska rädda resten av...
-
SSir Duke svarade i tråden Dagspris på över 2 kronor per kWh i morgon! - Är ni förberedda?.Samtidigt finns ju poster som har obegränsad budget. Migration till exempel, att ett väldigt annorlunda land ska rädda resten av...
-
IInsidersUnited svarade i tråden En utmaning att få slangen tätt.Ja varför inte, men då kan du inte sätta på pumpen på någon dag. Jag har 32 mm pvcslang på alla mina poolkopplingar de är täta med...
-
Eelmont svarade i tråden Rimlig eller saltad materialkostnad för elektriker?.Man kan ju undra varför nästan ingen vill syssla med småjobb? Kan det bero på svårigheter med lönsamhet? Ett annat "problem" är att när...
-
HHusMedHistoria svarade i tråden Lönnen är död - länge leve ... vad?.Är det en del av grenarna som har gått av? Verkar stammen och övriga grenar friska? Om svaret är ja så är det enklaste att såga bort de...
-
GGreger_08 svarade i tråden Hur tar man emot en hantverkare?.Har jag något över så brukar jag bjuda lite win win jag slipper bli fetare och dom blir glada..
-
BBesiman svarade i tråden Humorhörnan ....Or... Just In 😇
-
plåtrickard svarade i tråden Dropoff ny "revolutionerande" trall-bräda?.Vad är det för pris mot "vanlig? Kan inte heller påstå att det är ett problem med några blöta brädor på altanen.. -
Hhempularen svarade i tråden Delvis stopp i IFÖ Sign s-lås efter rengöring med pimpsten.Det låter väldigt kosntigt om material som slipas bort från stenen och toan skulle kunna täppa till oavsett om det fastnar. De är inte...
-
AAndersS svarade i tråden Äldre markis, vända så veven hamnar på andra sidan?.Du bör märka det om du kör ut den max och duken blir inte sträckt, dvs armarna är max ute. Vår har inga fjädrar i själva rullen utan...
-
Hhempularen svarade i tråden Är detta acceptabelt utförd tapetsering?.Men som sagt det är normalt att man låter tapet gå ut 2 - 3 mm på lister, och runt hörn. Men som sagt max 3 mm, och givetvis rakt...
-
Sshikadione svarade i tråden Delvis stopp i IFÖ Sign s-lås efter rengöring med pimpsten.Vid stopp och långsam avrinning brukar jag använda mig av den berömda metoden "vattenfallet". Fyll en skurhink med vatten och häll ned...
-
HHusMedHistoria svarade i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Det här är kuriosa och långt från ämnet för tråden men jag svarar ändå. En myndighet är skyldig att ersätta skador som dess...
-
PPaxman svarade i tråden Äldre markis, vända så veven hamnar på andra sidan?.Det är så jag tror det är med vår också Anders...men jag är inte 100% säker att det inte finns andra fjädrar i mekanismen.
-
Hhempularen svarade i tråden Induktionshäll till nytt kök.Vi har en gammal Philips mikro, från 1993... Framförallt Huskvarna diskmaskinen var jag direkt missnöjd med. Samma fel med 4 års...
-
PPaxman svarade i tråden PEM-slang under altan.Jag tog vår fulaste gardenaslang, en sån som blivit klibbig i solen ni vet, och drog under altanen. Jag ville inte använda den till...
-
tensiden svarade i tråden Lönnen är död - länge leve ... vad?.Vi har hela trädgården inramad med gamla lindar. Fina och överlag lättskötta träd även om det dimper ner stora grenar emellanåt. Där en... -
GK100 svarade i tråden Proppskåp i gammalt hus.Det är som sagt inget problem med att du sätter i större säkring där upp till 16 A passar. Men något du oavsett ska göra är att få... -
PPaxman svarade i tråden PEM-slang under altan.Eller under altanen i det här fallet...😂
-
Johannes W. E. Eriksson svarade i tråden Är detta acceptabelt utförd tapetsering?.I min första lägenhet hade några släktingar tapetserat åt tidigare innehavare, som var ålderstigen och rörelsehämmad. Amatörer som hade... -
AAndersS svarade i tråden Äldre markis, vända så veven hamnar på andra sidan?.På vår markis sitter fjädrar med vajer i vikarmarna och som trycker ut markisen.
-
mexitegel svarade i tråden PEM-slang under altan.Instämmer, verkar vara lite att gå över ån efter vatten. -
Mmj64 svarade i tråden Ytpapp, spikat synligt med en miljon spik....Som tur är så är inte sista fakturan betald.