Senaste aktiviteten
-
MMONTREAL gillade Claes Sörmlands inlägg i tråden Bygglov och detaljplan – komplementbyggnad godkänd nära tomtgräns.Kommunen har ju ingen rätt eller möjlighet att ge grannen tillgång till att parkera husbilar på er fastighet.
-
Mmj64 skapade tråden Ytpapp, spikat synligt med en miljon spik... i forumet Byggmaterial & Byggteknik.Hej hopp, anlitade en hantverkare för byte råspont och sedan papp på taket i min lilla stuga. Var på plats när råsponten byttes och...
-
MMONTREAL gillade Ubbe55s inlägg i tråden Bygglov och detaljplan – komplementbyggnad godkänd nära tomtgräns.Är det inte lite vanskligt att ge grannen 'rätten' att använda er uppfart som infart till sin fastighet. Verkar vara en granne som kör...
-
Llbgu svarade i tråden Rimlig eller saltad materialkostnad för elektriker?.Har ändå otroligt svårt att tro att det skulle komma upp i siffror kring en tredjedel av arbetstiden. Måste vara ett fruktansvärt...
-
Mrtornqvist svarade i tråden Vad är detta för eldosor på min vind som gör ett surrande ljud?.Kanske dags att uppdatera det system -
Bbjorsi gillade Hybros inlägg i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.Och så behövdes vikbara ruffdörrar i stället för lösa luckor som skulle travas på varandra eller stuvas undan. Ett djädras meck varje...
-
Bbjorsi gillade Hybros inlägg i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.Fixar gärna med både tigsvetsning av bl a rostfritt och diverse träarbeten.. Här badbrygga till båten, med badstege. Trä av...
-
Bbjorsi gillade VLJs inlägg i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.Vårens projekt har varit ett serveringsskåp/skräpskåp. Skissade på otaliga alternativ under flera år innan jag tillslut bara beslutade...
-
Ggurra_k svarade i tråden LK skåp och luckor fördelarskåp inkakling.Finns kvar om någon är intresserad, bara att buda så kan vi enas om pris.
-
trähandtag svarade i tråden Riksbanken lämnar styrräntan oförändrad på 1,75 procent.Jag funderar på om vi har en ränteigelkott på gång. -
GHej! Söker den bästa kompostkvarnen som finns. Nåt som käkar grenar som popcorn. Vet att jag kanske helst vill ha en bensindriven...
-
Hhempularen svarade i tråden Hur tänker ni hantera ny effektavgift för elnätet?.Nu skall jag börja med att påpeka att jag är inte elkraftingenjör, och det är riskabelt att uttala sig om områden man bara har en...
-
Kanske inte varje dag, men i genomsnitt blir det mer odebiterbara timmar än man tror om man räknar med egen administration, ledtider... -
pacman42 svarade i tråden Lönnen är död - länge leve ... vad?.Poppel? Den växer ju snabbt. Den tål även att kapas rejält: - https://www.facebook.com/groups/BotanikiVast/posts/24694110000258071/ -
SJa, det var dumt av mig att försöka. Svaret är enkelt om du förstår tekniken bakom. Du kanske bara trollar med oss? När jag studerade...
-
CCheken svarade i tråden Hur åtgärdar man mexitegel med släpp?.Alltså att man knackar loss stenarna, sätter nytt järn och fogar om? Nu är jag som sagt ingen murare, så eventuellt får jag väl ta in...
-
MMikeOz svarade i tråden Firmabilar - skattefusk.Förvisso, men har man inte en bra körjournal är risken mycket stor att man åker på förmånsvärde för bilen, om vi pratar en ren företagsbil.
-
FDett är en baggis. Två rörtänger. Den ena, gärna lite större än den andra. De är gängade i båda ändar, så det är bara att skruva loss...
-
useless svarade i tråden Firmabilar - skattefusk.Men varför är det mycket lättare att fuska med körjournalen om bilen drivs av ett batteri? -
useless svarade i tråden Rimlig eller saltad materialkostnad för elektriker?.Kanske inte varje dag, men i genomsnitt blir det mer odebiterbara timmar än man tror om man räknar med egen administration, ledtider... -
GGreger_08 svarade i tråden Firmabilar - skattefusk.Ja det stämmer att det inte finns krav på på att man ska skriva ner denna information från skatteverket dock så har många företag den...
-
SSaelen gillade Hybros inlägg i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.Och så behövdes vikbara ruffdörrar i stället för lösa luckor som skulle travas på varandra eller stuvas undan. Ett djädras meck varje...
-
TMan skruvar i råsponten,inte med farmarskruv utan med grövre träskruv. Du behöver ha koll på panntyp och läkthöjd för att hitta rätt...
-
Llbgu svarade i tråden Rimlig eller saltad materialkostnad för elektriker?.Jag har oerhört svårt att tro att anställda elektriker i snitt sitter sysslolösa 2-3 timmar varje dag. Låter helt orimligt. Tänk på att...
-
YYderfält gillade Kaskens inlägg i tråden Kommunen säljer sjönära tomter för 1 krona per kvadratmeter.Fiber är lika självklart som vatten. avlopp och el.... En fastighet utan möjlighet till fiberuppkoppling skulle vara totalt intressant...
-
13th Marine svarade i tråden Hur åtgärdar man mexitegel med släpp?.Balk kom lite senare, troligtvis ligger det ett armeringsjärn i fogen, som börjat rosta och då spränger loss stenen under. Det man kan... -
RRiverground gillade Willman11s inlägg i tråden Är det värt att reklamera för dolda fel vid luktproblem?.Vi råkade ut för samma sak när vi köpte vårt hus 2018. Ingen märkbar doft vid alla besök innan tillträde men när vi flyttade in i huset...
-
CHej! Jag har nyligen flyttat till hus med mexitegelfasad. Fasaden kläddes om 1970 enligt gamla bygglovsdokument och är riktigt fräsch...
-
MMikeOz svarade i tråden Firmabilar - skattefusk.Inga skillnader på reglerna, skattemässigt, oavsett om det är för typ av bil.