Senaste aktiviteten
-
JJ-banan svarade i tråden Varför löser min jordfelsbrytare ut här ?.Jfb på 30mA löser ofta ut redan vid 15-20mA
-
Mmitthusbergby förvånades av Thomas_Blekinges inlägg i tråden Vad gäller juridiskt när skogsägare spärrar en sedan länge använd stig.Det måste ju finnas en anledning att folk ska hindras från att gå där. Har ni pratat med den som spärrat stigen? Har det förekommit...
-
Mmitthusbergby blev arg av Pligg85s inlägg i tråden Vad gäller juridiskt när skogsägare spärrar en sedan länge använd stig.Hur mycket betalar ni till markägaren eller vad säger eventuella servitut eller snyltar ni bara på markägaren? Att hävda att man gjort...
-
KKekire svarade i tråden Hur fäster vi bjälklaget i vårt timmerhus?.Ser att jag tänkte fel. Stocken för uttag är den som är i underkant på öppningen. Den är rund och sticker ut jämfört med stockarna...
-
Hallonbåten svarade i tråden Vilken platon matta ska jag använda?.Beijer har en blå ,dyr ,platon för betonggolv. Har du plast mot mark , under makisoleringen, och plattan i sig är torr så kan det gå... -
Mmitthusbergby gillade Claes Sörmlands inlägg i tråden Vad gäller juridiskt när skogsägare spärrar en sedan länge använd stig.Det handlar om syftet.
-
Mmitthusbergby förvånades av Alfredos inlägg i tråden Vad gäller juridiskt när skogsägare spärrar en sedan länge använd stig.I så fall kan alla rishögar ses som hinder var de än ligger. Eller timmerupplägg. Eller parkerade skotare. Eller...
-
solidem svarade i tråden Tanumsfönster går ej att öppna.Hur löste det sig? Jag har exakt samma problem med två stycken såna här fönster. Ena dagen fungerade dem och några dagar senare är bägge... -
MBygghemma menar alltså att det är ond tro att köpa något från dom som är prissänkt med ~55% samtidigt som de har ett erbjudande om 62%...
-
Mmitthusbergby gillade Claes Sörmlands inlägg i tråden Vad gäller juridiskt när skogsägare spärrar en sedan länge använd stig.Förbjudet är det inte. Men har man placerat ut hinder för att avhålla allmänheten så kan man föreläggas att flytta bort dem. Träd som...
-
Intet svarade i tråden Vad gäller juridiskt när skogsägare spärrar en sedan länge använd stig.Det är dessutom något lokalt uttryck. Har nog aldrig hört det tidigare. -
Hhempularen svarade i tråden Varför löser min jordfelsbrytare ut här ?.På felbeskrivningen skulle jag först gissa att nollan från avloppspumpen är felkopplad. Pimpen får sin fas förbi jordfelsbrytaren, men...
-
TThomas_Blekinge svarade i tråden Trafo från 240 volt till 220 volt?.Detta tycker jag är en farlig metod. Alldeles för okontrollerad. Ligger kabeln på rulle uppstår brandfara direkt.
-
RRolle314 svarade i tråden Dålig avrinning i köksavlopp.Rensa även breddavloppet. Det täpper gärna igen. Använd en borste t.ex...
-
SSir Duke gillade Pligg85s inlägg i tråden Dagspris på över 2 kronor per kWh i morgon! - Är ni förberedda?.Jag väntar fortfarande på familjeveckan Maggan lovade hösten 2018. Försöker komma på vad de uppnådde under tiden men gav upp. Skönt...
-
GGanescha gillade daVincis inlägg i tråden Dagspris på över 2 kronor per kWh i morgon! - Är ni förberedda?.Ja det där en pågående förändring. Billigare AC-utrustning gör att fler skaffar det och mer el förbrukas på sommaren. En annan pågående...
-
GGanescha gillade Pligg85s inlägg i tråden Dagspris på över 2 kronor per kWh i morgon! - Är ni förberedda?.Han som var sån dålig svetsare som kollegorna sågade totalt så han blev statsminister istället. Vilka minnen.
-
GGanescha gillade Sir Dukes inlägg i tråden Dagspris på över 2 kronor per kWh i morgon! - Är ni förberedda?.Jag väntar fortfarande på Europas lägsta arbetslöshet som Löfven lovade. Men den kanske kommer samtidigt som vinsten det innebär att...
-
GGanescha gillade Pligg85s inlägg i tråden Dagspris på över 2 kronor per kWh i morgon! - Är ni förberedda?.Jag väntar fortfarande på familjeveckan Maggan lovade hösten 2018. Försöker komma på vad de uppnådde under tiden men gav upp. Skönt...
-
Johan Gunverth svarade i tråden Lönnen är död - länge leve ... vad?.Lind eller ek blir väl fint i en gammal gårdsmiljö. Efter 20 år har de vuxit sig rejält stora och kommer att bli ännu finare för... -
SDet finns stödhjul med inbyggd broms av typen ”pinne genom hjulet”.
-
RJag kör på som jag brukar. Först kommer jag på någon form eller teknik jag vill prova på, sedan hittar jag några träslag som skulle...
-
yonna svarade i tråden Lönnen är död - länge leve ... vad?.Jag ringer just nu runt till de plantskolor som inte säljer till privatpersoner. Jag vill ju ha ett långlivat stort träd "för nästa... -
KKekire svarade i tråden Förstoring av öppning i timmervägg.Jag har en ny fundering: Om man lastar av nocken med en 455x170 vilande på stocken längst näst längst ner i ett urtag och fäst med...
-
Mmitthusbergby förvånades av Thomas_Blekinges inlägg i tråden Vad gäller juridiskt när skogsägare spärrar en sedan länge använd stig.Du har ingen rätt att promenera just på den stigen om den inte får vägunderhåll ur det allmänna. Om allemansrätt gäller där kan du gå...
-
LLaT svarade i tråden Fastmonterade korkar: En miljönytta eller korkad innovation?.Samma här. Jo, jag vet att det där med exemplifiering är svårt för trångsynta. "Jag gör ju aldrig så!", men att andra, inte...
-
BDå bör man läsa specen för UPSen noga. Vissa fungerar så att de tar in godtyckligt dålig spänning, omvandlar till klenspänning som...
-
SEn slang hade fryst sönder i ett Ute-Spa och jag tänkte spontant att byta den. Märkte att den var fastlimmad och den inte var lätt att...