Senaste aktiviteten
-
Ddjanlov svarade i tråden Varför blåser luft upp ur golvbrunnen - hemsk lukt.Har du inte fått svar på Reddit? Tycker mig känna igen bilderna.
-
SHur får du barnen att hjälpa till?
-
HHusMedHistoria svarade i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Det är ju en invändning. Men det är ändå så att om det finns en giltig överlåtelsehandling så får tidigare ägare inte sälja fastigheten...
-
LDu kan nog bevisa hur mycket du vill. Personen vill att det är så och kommer fortsätta sprida myten.
-
PIntressant! Så om markägaren (eller dennes representant) vänder på steken och istället för att förstöra lägger pengar på att ställa i...
-
LJapp
-
Uumk74 svarade i tråden Något angriper min ved.😀 Ropade in en låda med smått och gott till köket på en auktion en gång. Fick en låda med blandade allmoge saker på köpet. En av sakerna...
-
PMen i en sådan bedömning så måste man ju även titta på alternativkostnaden. Antag att det skulle gå här att dra ledningen utan påverkan...
-
PEn tvist mellan Bygghemma och en konsument om en felaktigt prissatt dörr har blivit prövad hos Allmänna reklamationsnämnden (ARN). Du...
-
SJag håller i stort sett med lunnabo här. Men jag tror att det kan vara läge att börja med gratis rådgivning i stil med...
-
Ffribygg svarade i tråden Problem med Nordsjö One Door and window texh.Kul! Varför gjorde du då inte gjorde likadant med samma färg den här gången?
-
SSilkesnusa svarade i tråden Underhålla bänkskiva.Osmo Top-Oil är den jag använt iaf, känner igen burken. Har varit mycket nöjd, har till och med använt den på fönsterbänkar i trä med...
-
PMitt förslag är att du skrapar trärent och målar med med en bra svensk linoljefärg.
-
PProcessengine svarade i tråden Problem med Nordsjö One Door and window texh.Angående tipset om linoljefärg i stället för vattenbaserad "fönsterfärg", jag målade två teakytterdörrar i början på 00-talet med Alcros...
-
SågspånPappspikEternit gillade uselesss inlägg i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Uppenbarligen har han ju inte velat ha huset trots att mamman försökt ge det till honom redan 2021. Man kan väl inte tvinga någon att ta... -
SågspånPappspikEternit gillade uselesss inlägg i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Det såldes till marknadspris. Det var inte en villa i Stockholm. -
pacman42 svarade i tråden Stigens verkstadstråd 2026.Då måste ju pengar vara ett problem för barnet till en början. Jag var nog för snäll med mina när de var i samma ålder. -
SågspånPappspikEternit gillade uselesss inlägg i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.På vilket sätt? Nu får han ärva pengar istället för ett hus. Vad är skillnaden? -
Boränteroboten svarade i tråden Jämför din bolåneränta."2,38%, Länsförsäkringar, 3 050 788, 3 månader (rörlig) ..." Joel. har uppdaterat sin ränta. Jämför din ränta på... -
pacman42 svarade i tråden Trappsteg som skruvar sig i öppen trappa?.Skruvar flexar (både skruven och infästningen), så plugg är nödvändigt om det skall bli stumt. eller så ser man till att man har... -
USamma här, larver som hittat lite att äta under barken, har haft det och kan vara lite "enerverande" med ljudet och men går utmärkt att...
-
Rroli svarade i tråden Underhålla bänkskiva.Men den är väl ingen "hårdvaxolja", enligt OSMO så har man hårdvaxolja på golv, men TopOil på köksbänkar. Låter som olika produkter för mig.
-
UOm du drar av barken hittar du förmodligen sådana här godingar där under. Blåhjon. Ofarliga, så länge man inte sover med blottad strupe!
-
LNej precis. Men alltså det finns inga vetenskapliga studier att folk med upplev elöverkänslighet reagerar på någon vanlig nätspänning...
-
PProcessengine svarade i tråden Problem med Nordsjö One Door and window texh.Jo det skulle förstås vara det bästa, trots ett ofantligt jobb. Det kanske slutar med det, eller alkydfärg, men just för dagen var jag...
-
stigen svarade i tråden Stigens verkstadstråd 2026.Betalningsmedel denna gången är fotbollskort till hans VM samlarhäfte. ”Oavsett ras, religion, politisk åskådning och ålder, pratar man...