Senaste aktiviteten
-
Kkarlmb svarade i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Ändå finns begreppet förtida arv. Suck.
-
SSir Duke svarade i tråden Kommunen säljer sjönära tomter för 1 krona per kvadratmeter.Hmm, har lyckats missa detta... Vad var det Fuglesang sa? Alltid värt att lyssna på! (Sedan kan smarta personer verkligen ha fel, och...
-
Ffribygg svarade i tråden Fastmonterade korkar: En miljönytta eller korkad innovation?.Som jag förstår det klarade man helt enkelt inte att materialåtervinna mer av alla insamlade förpackningar i Sverige. I princip hälften...
-
Kkarlmb blev arg av Bitterhetsakademins inlägg i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Det finns många fler exempel på hur lokalpolitiker berikar sig genom sin position, nu senast hur en moderatpolitiker i Kiruna köpte mark...
-
RStämmer att det var vårt första ärende, det nya ärendet är betydligt mindre i omfattning till ändringar som ska göras. Men även det nya...
-
HDet handlar nog snarare om att dte inte finns någon paragraf som säger att en åtgärd skulle vara förbjuden. När du behöver söka...
-
MAltan Nu har jag haft tralltvätt och kemilabb här med min bara 3 år gamla altan utanför Halmstad. Om ni bara vill ha slutsatsen...
-
Kkarlmb svarade i tråden Energidelning, ny lag!.Så vilka aktörer kommer nu att erbjuda mig att ladda bilen med min egen el remote?
-
SSir Duke gillade uselesss inlägg i tråden Kommunen säljer sjönära tomter för 1 krona per kvadratmeter.Jag.
-
SSaelen svarade i tråden Grill som är bra och inte rostar.Hornbach
-
NJag har en äldre variant. den här typen är svår som fn att manövrera till den position där man vill kika då man inte kan vrida/vinkla...
-
RHar du någon paragraf från PBL som skulle kunna motivera det?
-
HMen det gällde väl ert ursprungliga bygglov, där de tyckte att huset skulle dominera för mycket? Det var ju i så fall ett...
-
Mmaria01 svarade i tråden Vad kan man göra för att förhindra byggfusk i Sverige?.här är det inte en lönt det om man inte har flera anställda då går skatten up högre
-
Kkarlmb svarade i tråden Sveriges elproduktion är bättre än någonsin.Tja, när det gäller de fruktade problemen med spänningsfall/språng så lär väl bara fasadmätarna ge den info som behövs.
-
MSverige 25000 i aktiekapital som minimum. Har USA, som du nämnde, högre menar du? Eller ”There is no minimum legal share capital or...
-
WVilka lustiga diskussioner ni för. Kunden har alltså köpt en tjänst inklusive material, utan att ta reda på vad det ska kosta, varken...
-
DSnickrat ihop en hylla så teburkarna inte behöver stå på bänken. Lite överbliven 45x45-regel blev en ram och hyllplanen är återbrukade...
-
MMONTREAL gillade Unikt namns inlägg i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Nog finns det ett mellanläge mellan att flyga in en mäklare från storstan och sälja till den gode mannens kompis. Allt från lokal...
-
Hhempularen svarade i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Vi vet ju som sagt väldigt lite om gåvobrevet. Uppenbarligen var gåvan inte fullbordad, i så fall skulle det inte gått att sälja. Men...
-
kashieda svarade i tråden Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?.Hur gjorde du upphängningen, av reglar och hyllplan? -
FFossen1 svarade i tråden Avslutad: Vinn en exklusiv Webergrill!.1. 40%. 2. Helt enkelt att den bästa grillkvällen blir med Weber!