Senaste aktiviteten
-
useless svarade i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Vad jag förstått ville inte sonen ta emot huset som gåva trots att den gode mannen försökt övertala honom i fyra år. -
JRegeringens proposition till ny lag på området röstades igenom i Riksdagen! Riksdagen har den 11 juni röstat igenom lagförslag som...
-
DFotskrapor. När såg ni en sådan senast?
-
Ccalvin82 svarade i tråden Utvändig källartrappa.Det löste sig. Fick tag på några killar via entreprenören jag anlitat för dränering. Det gick på 75000
-
GGorbatjov blev ledsen av oessureys inlägg i tråden Vad kan man göra för att förhindra byggfusk i Sverige?.Min familj och jag flyttade till Sverige i juli 2025. Vi hade köpt ett hus och anlitat ett byggföretag för att renovera huset. Vi fick...
-
MEn 25 kg säck salt à 105 kr skulle nog räcka per säsong. 735 istället för 25 000. Och har du ändå blåst i det så i med vanlig fogsand...
-
kashieda svarade i tråden GAAAAHHHH!!!.Skulle det gå att kleta på lite bruk på utsidan av röret efter att ha grävt längs sidan? -
LindaSofie88 svarade i tråden AD-lås - hur ska slutblecket sitta?.Ok ska söka å se om jag hittar på annan plats, pallar inte att bli "kort-fiskad". Tack! -
RRolfRolf svarade i tråden Mura om skorsten själv, hur gör jag?.Tack!!
-
Hhempularen svarade i tråden Vad kan man göra för att förhindra byggfusk i Sverige?.Njaa. I vissa delstater ställer de en del krav för att man skall få etablera sig i byggbranschen, med det följer ett personligt ansvar...
-
RHej Kolla denna länk och #maxpax inlägg där det finns lite bilder på olika lösningar, det finns även ställningsfirmor som har godkända...
-
FQT svarade i tråden Inspiration sökes till vardagsrummet.Tv:n är på 55" och jag tycker man sitter rätt bra där men sambo tycker det är lite för nära. Känns som det krävs en projektor om man... -
kashieda gillade Unikt namns inlägg i tråden Vad gör man när grannen har en 10m stor lönn och lika stor ek 1m bort.Ungefär så långt vinden blåser. Men sen får du lägga till de som blir proxykränkta. Listan kan bli lång... -
kashieda svarade i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Vems är ansvaret för att gåvan inte gått igenom? Och hur är kommunen ansvarig här? Kvinnan har, genom sin gode man, sålt fastigheten... -
MM4gnus0o0 skapade tråden Har en överkomlig tomt till salu på Vindö, Djurö! i forumet Säljes, Uthyres & Skänkes.Jag har en relativt väl tilltagen tomt på 2 774 kvm till salu på Vindö, Djurhamn. Utmärkt för den som har tänkt sig bygga ett drömhus i...
-
EElofsson gillade Anna_Hs inlägg i tråden Allemansrätten och elcykling - cykel eller motordrivet fordon?.En skateboard som går i 40 är en icke typgodkänd moped elelr motorcykel (beroende på maxfart och effekt). Ska vara registrerad, gå...
-
Intet svarade i tråden Vad kopplas in på B?.Vad står "E" för? -
kashieda gillade uselesss inlägg i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Vilken skada har sonen lidit? -
kashieda gillade SågspånPappspikEternits inlägg i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Jo, det gör lagen. Gåva är när givaren lever, även om gåvan ges till en blivande arvinge. Arv är när givaren är död. Du kan inte ärva... -
kashieda skrattade åt J00s inlägg i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Ja. Nej. En privatperson som i det här fallet har en god man pga demens. Det här handlar inte om att jag ska känna mig trygg (just nu... -
kashieda förvånades av karlmbs inlägg i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Skiljer inte lagen på arv och gåva menar du? -
kashieda skrattade åt karlmbs inlägg i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Om man dessutom ser till hur lite en god man kan och har tid med, jfrt med en husägare som är beredd att lägga lite tid själv, så är det... -
kashieda gillade HusMedHistorias inlägg i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Nej, arv är naturligtvis inte gåva. Men förskott på arv är gåva. Öppna Mina sidor på Lantmäteriet och titta på din lagfart. Vad står... -
Abbanul svarade i tråden Avslutad: Vinn en exklusiv Webergrill!.1. 40% mera. 2. Finalmatch mellan Norge och USA till grillad fläskfilé! -
kashieda gillade HusMedHistorias inlägg i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Men vilken lag skulle sonen åberopa för att få skadestånd? Skadeståndslagen ger rätt till skadestånd från stat eller kommun för... -
kashieda gillade Fairlanes inlägg i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Blockerad? För att jag inte håller med dig? Jag anser helt enkelt att en privatperson inte har skyldighet att betala pengar för att du... -
ORenovering av Lamino från 1960-talet, med tygklädsel istället för fårskinn. Fick en gammal Lamino av min morfar. Stolen är från...
-
ZZodde svarade i tråden Vad kan man göra för att förhindra byggfusk i Sverige?.Sverige 25000 i aktiekapital som minimum. Har USA, som du nämnde, högre menar du? Eller ”There is no minimum legal share capital or...