Hej.
Jag har googlat allt vad jag kan. Men lyckas inte hitta svaret på denna, troligen enkla, fråga. I en ganska gammal kyl/frys från BOSCH där modellnamnet är bortnött och instruktionsboken är borta finns denna knapp. (Mellan termostatvredet och lampan)
Vad gör den?
kan rött eller vitt läge påverka maskinens förmåga att komma ner i temperatur?

• Okänd knapp med rött och vitt läge på en gammal BOSCH kyl/frys mellan termostat och lampa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P
O o.reilly skrev:
Hej.
Jag har googlat allt vad jag kan. Men lyckas inte hitta svaret på denna, troligen enkla, fråga. I en ganska gammal kyl/frys från BOSCH där modellnamnet är bortnött och instruktionsboken är borta finns denna knapp. (Mellan termostatvredet och lampan)
Vad gör den?
kan rött eller vitt läge påverka maskinens förmåga att komma ner i temperatur?
ett av två ting
vinterläge dvs om du har den i ett kallt utrymme under 16C kan man aktivera denna funktion för att säkerställa frysfunktionen. (troligast)

infrysningsläge

Vad den gör för att säkerställa funktion i kyla är att tända lampan. Så testa att trycka på knappen och se om lampan slocknar när dörrbrytaren påverkas.

D Daniel 109 skrev:
Vad den gör för att säkerställa funktion i kyla är att tända lampan. Så testa att trycka på knappen och se om lampan slocknar när dörrbrytaren påverkas.
Tack. Det var min första tanke. Uteslöts precis så som du föreslog.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.