Har fått felkod på våran wascator, felkod 45e
Varv fel tacho eller liknande tror jag det stod vid googlande
Kördes ett vanligt program först som funkade fint, sen skulle man köra ett snabb program och då kom den här koden.
Har bett HG att köra ett normal program igen för att se om det är snabb som strular.
Varv fel tacho eller liknande tror jag det stod vid googlande
Kördes ett vanligt program först som funkade fint, sen skulle man köra ett snabb program och då kom den här koden.
Har bett HG att köra ett normal program igen för att se om det är snabb som strular.
"45E RDC-kort indikerar att tacho-pulser saknas vid beordrat varvtal"
https://varbrf.sbc.se/Foreninghemsi...ges/TinyMCEImageLoader.aspx?DocumentId=144145
Jag skulle leta rätt på den varvtalsgivare som måste finnas och kika på den, börja där.
(Länken verkar vara någon bostadsrättsförening fö, goggel ledde mig dit mha felkoden.)
https://varbrf.sbc.se/Foreninghemsi...ges/TinyMCEImageLoader.aspx?DocumentId=144145
Jag skulle leta rätt på den varvtalsgivare som måste finnas och kika på den, börja där.
(Länken verkar vara någon bostadsrättsförening fö, goggel ledde mig dit mha felkoden.)
Ja jag hittade ocksåFotografen skrev:
Har inte hört av hyresgästen än så kanske vanliga programmet fungerar och bara snabb som strular, men det verkar ju långsökt
Å fy fn...
Är det en hel "låda" man byter?
Fick byta nåt direkt när jag köpte maskinen men det gick på garantin. Det var en låda under locket
Det går inte att laga själva kortet då?
8-12.000 får man ju en vanlig maskin med 5 års garanti för, det känns ju lite surt
Är det en hel "låda" man byter?
Fick byta nåt direkt när jag köpte maskinen men det gick på garantin. Det var en låda under locket
Det går inte att laga själva kortet då?
8-12.000 får man ju en vanlig maskin med 5 års garanti för, det känns ju lite surt
Bättre att laga en proffsmaskin än att köpa en ny hushållsmaskin.
Bröt strömmen, kopplade ur tachon
Ohm mätte den till 178ohm vet inte om det säger nåt....
Sprayde kabelskor, sprayde och tejpade några skav på tacho kablarna och kopplade in allt och körde en tvätt utan felkod.
Ohm mätte den till 178ohm vet inte om det säger nåt....
Sprayde kabelskor, sprayde och tejpade några skav på tacho kablarna och kopplade in allt och körde en tvätt utan felkod.