2 002 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Lös spishäll
Jag har precis flyttat in i en nyproducerad bostad.
Spishällen som sitter ca 20cm från diskhon är monterad lös. Jag påpekade att det finns en risk att vatten kan komma under hällen. Svaret jag fick är följande: ” Spishällen så lägger man löst på skivan. Det ska inte skruvas fast eller så. Man kan göra är att sätta en silikon sträng under hällen för att slippa att det åker ner vatten eller skräp under hällen. Problemet blir då att den blir svår att få loss ifall man behöver det”.
Vad tycker ni?
Spishällen som sitter ca 20cm från diskhon är monterad lös. Jag påpekade att det finns en risk att vatten kan komma under hällen. Svaret jag fick är följande: ” Spishällen så lägger man löst på skivan. Det ska inte skruvas fast eller så. Man kan göra är att sätta en silikon sträng under hällen för att slippa att det åker ner vatten eller skräp under hällen. Problemet blir då att den blir svår att få loss ifall man behöver det”.
Vad tycker ni?
installationsanvisningarna gäller!M Michel Devismes skrev:Jag har precis flyttat in i en nyproducerad bostad.
Spishällen som sitter ca 20cm från diskhon är monterad lös. Jag påpekade att det finns en risk att vatten kan komma under hällen. Svaret jag fick är följande: ” Spishällen så lägger man löst på skivan. Det ska inte skruvas fast eller så. Man kan göra är att sätta en silikon sträng under hällen för att slippa att det åker ner vatten eller skräp under hällen. Problemet blir då att den blir svår att få loss ifall man behöver det”.
Vad tycker ni?
silikon kan omöjliggöra ev reparationer
dvs garantier upphör att gälla
glaset har en packning på undersidan så har man inte en alltför ojämn bänkskiva så håller den tillräckligt tätt
Klicka här för att svara
