Hej!
Har köpt en stuga som verkade ha en relativt ny ugn. Bifogar fotot på namn och volt på den, fotot som som är taget ugnen (electrolux) . Sålde den pga den va för bred.
Har hittat en ny, smalare till ett bra pris men den har bara 230 volt..
Bifogar bild på uttaget i väggen också.
Bifogar även skärmdump på specifikationer (cylinda) på spisen jag vill köpa.
Tack på förhand!
Har köpt en stuga som verkade ha en relativt ny ugn. Bifogar fotot på namn och volt på den, fotot som som är taget ugnen (electrolux) . Sålde den pga den va för bred.
Tack på förhand!
Mät med multimeter i uttaget mellan samtliga runda stiftV Vmrvmr skrev:Hej!
Tack på förhand!
tre mätningar skall ge 400V och tre 230V
har du 230V har du nollan kopplad och din tilltänkta spis skall gå att använda. Om du hittat denna spis på felgiganten så får du kolla kopplingen i spisen och troligen skaffa ett perilex sladdställ, är du nu inte säker på hur det skall gå till kontakta en elektrikare.
Jag blir lite fundersam på sladden som går undertill på ditt uttag är det uttagets matning eller tas det ut något från uttaget?
Produkter som diskuteras: "multimeter"
Multimetrar
Multimetrar är mångsidiga instrument som används inom elektronik och elteknik för att mäta olika parametrar som ström, spänning och resistans. De kan vara digitala eller analoga och är ett oumbärligt verktyg för alla som regelbundet
Läs mer
electroluxaren skrev:Mät med multimeter i uttaget mellan samtliga runda stift
tre mätningar skall ge 400V och tre 230V
har du 230V har du nollan kopplad och din tilltänkta spis skall gå att använda. Om du hittat denna spis på felgiganten så får du kolla kopplingen i spisen och troligen skaffa ett perilex sladdställ, är du nu inte säker på hur det skall gå till kontakta en elektrikare.
Jag blir lite fundersam på sladden som går undertill på ditt uttag är det uttagets matning eller tas det ut något från uttaget?
"tre mätningar skall ge 400V och tre 230V
har du 230V"
Förstår inte riktigt vad du menar med de?
Behöver man något ytterligare för att koppla inte spisen? Trodde de var en sladd att koppla i bara.
Ang sladden under vet jag faktiskt inte, vet inte hur det brukar se ut bakom spisar...
Tack för svar!
useless skrev:
Vad ska mätaren visa då?useless skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden