Byggahus.se
Hallå!

har införskaffat en Eico blf83 ska alltså funka med kolfilter. när hällen installeras så fungerar alla plattor men fläkten går inte igång.

någon som har en eico elica häll med inbyggd fläkt som haft samma problem ?

A Arree skrev:
Hallå!

har införskaffat en Eico blf83 ska alltså funka med kolfilter. när hällen installeras så fungerar alla plattor men fläkten går inte igång.

någon som har en eico elica häll med inbyggd fläkt som haft samma problem ?
Hej! Jag har precis installerat exakt samma spishäll igår och har samma problem; fläkten går inte på men alla plattor funkar utan problem.

Jag ska registrera produkten hos Elica och se vad dom säger. Alt kan man ringa Eico i Danmark som är distributören av Elica produkter i norden.

Har du hittat en lösning en? Jag misstänker det är produktionsfel...

Shanehereford Shanehereford skrev:
Hej! Jag har precis installerat exakt samma spishäll igår och har samma problem; fläkten går inte på men alla plattor funkar utan problem.

Jag ska registrera produkten hos Elica och se vad dom säger. Alt kan man ringa Eico i Danmark som är distributören av Elica produkter i norden.

Shanehereford Shanehereford skrev:

hallå! jag löste felet och hoppas det även kan hjälpa dig. i den högra delen där det kommer ut en svart liten kabel alltså ”motorrummet” har du knipsat av kabeln? om du gjort det så skarvar du ihop den igen.

sen ska man inte rycka ut den kabeln, sitter som ett litet chip i änden som behöver fästas tillbaka. så öppna upp luckan och sätt tillbaka chippet i det vänstra delen och inte den som sitter rakt fram i motorrummet så ska det funka

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.