6 902 läst ·
28 svar
7k läst
28 svar
Electrolux/Husqvarna Kylskåp QR2239 FX Termostat/Sensor
Sida 1 av 2
Bästa Electrolux/Husqvarna experter.
Har ett kylskåp hög modell Husqvarna QR 2239 FX, där temperaturen ej går ner under +9 grader.
Jag har beställt en sensor/termostat från Electrolux.
Är det svårt att byta?
Inga vred utan helt digitalt.
Vart sitter sensorn och kontakten, och är det svårt att få loss panelen?
Tackar på förhand.
Hälsningar från Leif Hässleholm
Har ett kylskåp hög modell Husqvarna QR 2239 FX, där temperaturen ej går ner under +9 grader.
Jag har beställt en sensor/termostat från Electrolux.
Är det svårt att byta?
Inga vred utan helt digitalt.
Vart sitter sensorn och kontakten, och är det svårt att få loss panelen?
Tackar på förhand.
Hälsningar från Leif Hässleholm
hej
att byta sensor hjälper ej
men vill du göra detta ändå så måste dörren bort, dvs det nedre gångjärnet och därefter den övre gångjärnstappen
panelen bryter du upp från skarven på ovansidan.
sensorn är ju dubbel s¨å du får lossa gallret på baksidan av skåpet och ta bort samtliga luftkanaler på insidan
lossa förångaren i nederkant
resten ser du
men vill du göra detta ändå så måste dörren bort, dvs det nedre gångjärnet och därefter den övre gångjärnstappen
sensorn är ju dubbel s¨å du får lossa gallret på baksidan av skåpet och ta bort samtliga luftkanaler på insidan
resten ser du
electroluxaren skrev:hej
resten ser du
OJ..Verkar som jag gjort bort mig, och dessutom blir det massa merarbeten. Har du någon aning om vad det kan vara för fel? Den står på 9 plus, och går upp till 10 direkt när man öppnar dörren.electroluxaren skrev:hej
resten ser du
TACK för ditt svar Electroluxaren, guld värt.electroluxaren skrev:hej
resten ser du
Hälsningar från Leif
HUSQVARNA KYL MODELL QR2010W Dålig kyla.
Hej Husqvarna/Elevtrolux-experter.
Jag har dålig kyla på vårt reservkylskåp i garaget.
Har vridit upp den manuella kylregleraren till läge 5 och kylskåpet når ca 8 grader.
Förhastat har jag beställt en termostat.... Skulle det kunna vara termostaten?
Hej Husqvarna/Elevtrolux-experter.
Jag har dålig kyla på vårt reservkylskåp i garaget.
Har vridit upp den manuella kylregleraren till läge 5 och kylskåpet når ca 8 grader.
Förhastat har jag beställt en termostat.... Skulle det kunna vara termostaten?
bara bytL Leebond skrev:
KYLTERMOSTAT , 2081206068
electroluxaren skrev:bara byt
KYLTERMOSTAT , 2081206068[/QUOTE
Tackar tackar Electroluxaren! Hade beställt exakt den du skrev. Denna gången hade jag kanske tur eftersom jag handlade utan grundkunskaper.
ELECTROLUXAREN. Hittar inget på YOUTUBE som visar hur man kommer åt den där termostaten. Lite hemmafixare. men att bända i plast är inte bra om man inte har kunskaper....Har du något tips?