AnneFi
KnockOnWood skrev:
Du vet inte vem som har skrivit kundomdömena, eller hur?

Det kan vara någon anställd hos LG, Electrolux eller Elgiganten likaväl som någon "vanlig" hemanvändare.
Kan alltså vara lika riggat som en melodifestivalomröstning.

Sluta lita på allt som står på nätet! Lita bara på mig :rolleyes:
Nej det vet jag iofs inte men de flesta omdömena gällande tvättmaskiner brukar röra samma saker som ifall de är tystgående eller högljudda under centrifugering användarvänlighet och hur väl tillverkarna sköter service.
ofta uppdateras omdömena också ifall problemen fortgår eller om de har tips på hur det kan lösas

Lgs maskiner har tex fått mycket positiva och negativa kommentarer gällande centrifugering. Verkar som att de med träbjälklag är missnöjda och betongbjälklag är nöjda.
vi har tvättmaskin i källare på betongbjälklag och jag hör den nästan inte alls. Jag var så imponerad att jag spelade in ickeljudet och gick och spelade upp för alla.
Säger kanske inte så mycket när vår förra maskin hoppade runt.

Jag har letat efter en tvättmaskin som tvättar i 70 grader men hittar ingen. Så jag tänkte lura min maskin genom att tvätta på 90 grader och kolla när den kommer upp i 65-70 grader, avbryta och starta om på 60 grader då vet jag att tvätten är ren. Provtvättade och maskinen kom upp i temp efter 1tim och 20 min för att inte glömma tiden tänker jag skaffa en säkerhetstimer som kan ställas på rätt tid. Resultatet blev perfekt men tar längre tid..

Allmungare: Vilken trådbump!
Men då kan vi ju fortsätta :)

Över dom här trösklarna kommer aldrig någonsin mer några vitvaror som börjar på "E" och slutar på "ux".

Det är Bosch/Siemens som gäller.

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
Jag hade inte köpt E-Lux. De har tappat massor i kvalité sista åren om du frågar mig. Köp en cylinda av den lite dyrare modell. Bra kvalité och fem års garanti

Allmungare skrev:
Jag har letat efter en tvättmaskin som tvättar i 70 grader men hittar ingen. Så jag tänkte lura min maskin genom att tvätta på 90 grader och kolla när den kommer upp i 65-70 grader, avbryta och starta om på 60 grader då vet jag att tvätten är ren. Provtvättade och maskinen kom upp i temp efter 1tim och 20 min för att inte glömma tiden tänker jag skaffa en säkerhetstimer som kan ställas på rätt tid. Resultatet blev perfekt men tar längre tid..

Skulle det inte vara bättre att montera en termostat istället för timer som larmar vid rätt temperatur.

KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Elisa_82 varför skall allting vara det värsta som finns?

Själv har jag en sådan här
Glider in lite såhär några år senare men hur tycker du Cylindan har funkat och har du kvar den? Har tittat lite o tydligen ska ju uppvärmningen vara ca 80% av maskinens förbrukning men Cylinda verkar vara de enda som har ett varmvatten intag vilket borde bli billigare i slutändan om man har t.ex en bergvärmepump för varmvatten. Har din det också?

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
Har Electrolux PerfectCare både tvätt och tumlare 8 kg några år gamla, fungerar utmärkt bägge två, går tysta och energisnåla. Har inget behov av några special effekter, varför kunna köra i 70 grader, eller med ångfunktion eller kunna torka skor eller något annat tjafs, Vill få kläder, sängkläder och det vanligaste rent och torrt på normala tider, och detta jobb gör dessa maskiner utan att krångla, och det räcker för mig.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.