1 611 läst ·
7 svar
2k läst
7 svar
Diskmaskin, hur få ut ev. skit ur avloppsrör?
Husqvarna/Electrolux, felkod 20.
Jag har följt receptet för att åtgärda felet. Nu lossade jag avloppsröret och blåste. Stort motstånd tills "proppen" gick upp och överblivet vatten ner i maskinen. MEN .. jag hittar inte det som proppade röret. Någon ide för hur man kan få ut detta?
Ska provköra maskinen igen ..
Jag har följt receptet för att åtgärda felet. Nu lossade jag avloppsröret och blåste. Stort motstånd tills "proppen" gick upp och överblivet vatten ner i maskinen. MEN .. jag hittar inte det som proppade röret. Någon ide för hur man kan få ut detta?
Ska provköra maskinen igen ..
Okej?
Backventil ligger mellan avloppsutloppet i maskinen och där tömningsröret går in i avloppet?
Jag startade maskinen igen och samma procedur upprepade sig.
Backventil ligger mellan avloppsutloppet i maskinen och där tömningsröret går in i avloppet?
Jag startade maskinen igen och samma procedur upprepade sig.
Okej. Det finns en "instruktion" om att lossa tömningsslangen ifrån avloppet och blåsa..så det gjorde jag?
Felsökningen har stagnerat lite. Idag körde jag dock programmet med röret i en bunke. Maskinen körde, tömde, körde vidare, tömde ... men "på slutet" så startar ändå felkod 20. (jag hade en bunke som jag tömde flera gånger, kanske 10-12 liter iallafall.electroluxaren skrev:
Min maskin heter Husqvarna Electrolux QB6161i
Om jag nu försiktigt blåser i avloppsröret mot maskinen så får jag motstånd. Indikerar det inte att backventilen är i sin ordning?
Klicka här för att svara