H
L Linus Carlsson 84 skrev:
Hej,

Jag har en LG tvättmaskin som är 10 månader gammal. Den har börjat knacka högt vid centrifugering.
Fötterna är åtdragna, den står i nivå, jag har öppnat bakstycket samt toppen på maskinen och kollat att vikterna sitter fast samt att kablar sitter fast. Jag vet att jag har garanti, men det skulle vara skönt att slippa den biten.
Vad tror ni kan vara fel?
En bekant köpte ny tvättmaskin som knackade, trumman satt löst så de fick en ny tvättmaskin.
 
Varför ens diskutera, ett sådant fel som dessutom låter så, skulle jag anmäla som ett garantiärende.
 
  • Gilla
multix
  • Laddar…
Är det garanti, sluta pilla och anmäl
 
L Laso2 skrev:
Varför ens diskutera, ett sådant fel som dessutom låter så, skulle jag anmäla som ett garantiärende.
Jag har anmält det, men om det är något enkelt och någon del som inte är trasig finns det ingen anledning att släpa hit en tekniker. Dessutom är vi 7 personer i hushållet varannan vecka = mycket tvätt.
Jag vill dock helst inte tvätta så mycket innan felet är åtgärdat.
 
Jag ser lite olja på plasten vid en av stötdämparna (se bild). Det kanske är den som är problemet?
 
  • Oljespår på plasten vid en stötdämpare i ett fordon, med närliggande elektriska komponenter och kablage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du måste köra detta som ett garantiärende. Finns inget du kan göra själv här som jag ser det.
 
L Linus Carlsson 84 skrev:
Hej,

Jag har en LG tvättmaskin som är 10 månader gammal. Den har börjat knacka högt vid centrifugering.
Fötterna är åtdragna, den står i nivå, jag har öppnat bakstycket samt toppen på maskinen och kollat att vikterna sitter fast samt att kablar sitter fast. Jag vet att jag har garanti, men det skulle vara skönt att slippa den biten.
Vad tror ni kan vara fel?
Varför lägga så mycket energi på detta , maskin är ju inte ett år garantin får ju ta detta ??
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.