7 115 läst ·
21 svar
7k läst
21 svar
Tvättmaskin knackar vid centrifugering
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 623 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 623 inlägg
En bekant köpte ny tvättmaskin som knackade, trumman satt löst så de fick en ny tvättmaskin.L Linus Carlsson 84 skrev:Hej,
Jag har en LG tvättmaskin som är 10 månader gammal. Den har börjat knacka högt vid centrifugering.
Fötterna är åtdragna, den står i nivå, jag har öppnat bakstycket samt toppen på maskinen och kollat att vikterna sitter fast samt att kablar sitter fast. Jag vet att jag har garanti, men det skulle vara skönt att slippa den biten.
Vad tror ni kan vara fel?
Är det garanti, sluta pilla och anmäl
Jag har anmält det, men om det är något enkelt och någon del som inte är trasig finns det ingen anledning att släpa hit en tekniker. Dessutom är vi 7 personer i hushållet varannan vecka = mycket tvätt.L Laso2 skrev:
Jag vill dock helst inte tvätta så mycket innan felet är åtgärdat.
Medlem
· Sverige
· 5 688 inlägg
Du måste köra detta som ett garantiärende. Finns inget du kan göra själv här som jag ser det.
Varför lägga så mycket energi på detta , maskin är ju inte ett år garantin får ju ta detta ??L Linus Carlsson 84 skrev:Hej,
Jag har en LG tvättmaskin som är 10 månader gammal. Den har börjat knacka högt vid centrifugering.
Fötterna är åtdragna, den står i nivå, jag har öppnat bakstycket samt toppen på maskinen och kollat att vikterna sitter fast samt att kablar sitter fast. Jag vet att jag har garanti, men det skulle vara skönt att slippa den biten.
Vad tror ni kan vara fel?
Klicka här för att svara