Jag har en Husqvarna/Elektrolux QB6267W som ej värmer. Kommer ej felkoder så då är väl värmeelementet ej sönder? Tagit upp undre delen och en slang är av (se bild). Är det vakumslang eller nåt som kan ha att göra med att diskmaskinen ej värmer? Nåt förslag som kan hjälpa mig att fixa detta problemet själv?
Mvh,Bengt Etikett med tekniska specifikationer för en Husqvarna-produkt, inkluderar modell och serienummer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Intern vy av hushållsapparat, elektronik, ledningar, plastkomponenter, ej identifierbart utan kontext.
Skapa konto

Slangen är inte av den har bara lossnat från sin plats. Sätt fast den bredvid den andra gråa

P
Den här är så gammal att jag inte skulle reparera den. Men det kan vara värmaren (troligt) eller kretskort (ännu troligare)

Vonelffors Vonelffors skrev:
Slangen är inte av den har bara lossnat från sin plats. Sätt fast den bredvid den andra gråa
electroluxaren skrev:
Den här är så gammal att jag inte skulle reparera den. Men det kan vara värmaren (troligt) eller kretskort (ännu troligare)
Tack för era svar. Ja, gammalt skall man ej investera med att reparera. Kretskortet är ok så jag kommer att köpa en ny.
//Bengt

P
Bengt Isaksson Bengt Isaksson skrev:
Tack för era svar. Ja, gammalt skall man ej investera med att reparera. Kretskortet är ok så jag kommer att köpa en ny.
//Bengt
Nyfiken, hur vet du att kretskortet är ok?

Detta är det ända kretskort jag fann i maskinen eller "gömmer" den sig på ett annat ställe i maskinen?
Grön kretskort med elektroniska komponenter och integrerade kretsar, ingår i större enhet, teknisk, svart bakgrund.
Skapa konto

Detta är ju kortet för programmen! Hört av en vän att det finns i nån modell en återställningsknapp för värmaren men, finns bara bruksanvisning och felsökandet på nätet och om värmaren ej fungerar så kontakta en reparatör.
Jobbar son underhållsmekaniker men nu med denna maskin är tummen mitt i handen :mad:.
Skall jag ge upp för, det skulle ju komma ett felanmälning om värneagrigatet vore kass?

P
Bengt Isaksson Bengt Isaksson skrev:
Detta är ju kortet för programmen! Hört av en vän att det finns i nån modell en återställningsknapp för värmaren men, finns bara bruksanvisning och felsökandet på nätet och om värmaren ej fungerar så kontakta en reparatör.
Jobbar son underhållsmekaniker men nu med denna maskin är tummen mitt i handen :mad:.
Skall jag ge upp för, det skulle ju komma ett felanmälning om värneagrigatet vore kass?
Detta är användarinterfacet, styroch effekt kortet sitter på baksidan av maskin längst ner.
Finns ingen återställning på värmaren.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.