ClasseClas
ClasseClas: En bra start är att byta kol. Hoppas att det räcker.
7 svar · 7,8k läst
B
Anonymiserad 137805: [citat] -06orna är bästa modellen och inte behäftade med en massa fel så i ditt fall kan det ju vara ett kompressorfel eller som du misstänker en läcka oavsett vilket så byts kompressor och förångare.
5 svar · 2,5k läst
L
Lutte: Jag har gett upp det där, jag kör abonnemang på dammsugarpåsar.se eller vad dom nu heter. Det dimper ner påsar och hepa filter 1gång per år o så kommer det en faktura på det sen. Jag är snål men vafan så simpelt! istället för att stå där och stirra sig blind på elpikanten eller någon av dom andra köpladorna.
8 svar · 1,7k läst
·
I
InsidersUnited: Ketchup fungerar också mot rost (y)
10 svar · 2,9k läst
·
prototypen
prototypen: På tal om kvalitet, morsan har en Philco frysbox, den är i dagarna 64 år och den enda som nu fungerar hos henne. Några senare inköpte har slutat fungera. Det VAR bättre förr
15 svar · 1,7k läst
useless
useless: [citat] Ingen fara. Många väljare i riksdagsvalet tog också fel på höger, vänster och nollan.
8 svar · 2,7k läst
·
Nurå
Nurå: Jag har köpt Siemens till flera kök under åren men tänkte att Ikea skulle få en chans. Det var ingen bra idé. Ikeas är ju inte billigare men enklare när man köper ett helt kök från dem. Tack för tips om att spela in ljudet(y)
3 svar · 2,8k läst
P
Anonymiserad 137805: om den är yngre än 3 så kan du försöka reklamera
10 svar · 1,7k läst
M
Anonymiserad 137805: [citat] Är den upp och ned så får du inget fall för vattnet. Har då monterat tillbaka kalla modulen rätt? Brukar inte gå om adapternsitter fel, kolla från baksidan så ser du mer
4 svar · 798 läst
N
ninja: [citat] Nej tyvärr har hunnit slänga bort dom. Men den blev frisk, kondingarna var inte svällda eller nåt men den hade en tendens till att man upplevde att displayen blinkade lite..
4 svar · 1,0k läst
S
Anonymiserad 137805: så gammal är det säkert en dansktillverkad modellbeteckningen påminner om Cylindas från den tiden oxå dansktillverkad Vestfrost troligen en av de absolut bästa kylmöblerna som någonsin tillverkats den är outslitlig var rädd om den
11 svar · 2,6k läst
pacman42
pacman42: Du har ju dragit enligt bild 3 till vänster, så det är okej.
3 svar · 1,3k läst
·
C
CeciliasHus: Om jag nu försiktigt blåser i avloppsröret mot maskinen så får jag motstånd. Indikerar det inte att backventilen är i sin ordning?
7 svar · 1,6k läst
B
BJER: [citat] Varför lägga så mycket energi på detta , maskin är ju inte ett år garantin får ju ta detta ??
21 svar · 7,1k läst
·
M
matpers: [citat] ok tack, ska kika där. Min modell är för övrigt Bosch SMU60MO2SK/28 om det skulle hjälpa.
6 svar · 2,8k läst
M
musikhelle: Det luktar inte jättestarkt. Mer att det sticker i näsan.
7 svar · 2,8k läst
·
M
Anonymiserad 137805: siemens brukar vara mer påkostade än motsvarande bosch
2 svar · 2,9k läst
W
Anonymiserad 137805: [citat] Typiskt en nyare electrolux självavfrostande. Garanti? Töm allt och dra ur sladden i 48h, samla upp tövattnet dom rinner ur på framsidan
2 svar · 1,2k läst
B
Bigfoot: [citat] Ok, det var kanske drygt av mig att antyda att du har svårt att förstå. Jag lät mig dumt nog provoceras av att bli kallad drygt troll. Min åsikt är dock fortfarande att "det är helt omöjligt fysikaliskt att en platta med samma märkeffekt kokar upp vattnet olika fort" är ett felaktigt påstående. Och nej, att påpeka det tillför kanske inget till tråden i bemärkelsen att
27 svar · 5,0k läst
·
S
Anonymiserad 137805: Dessa slangar går sönder i böjjar alldeles av sig själva.
5 svar · 2,9k läst
·
Centano
Centano: [citat] Gissar att kabeln ska vara dragen kring den inringade "plastgaffeln". [bild]
13 svar · 3,0k läst
·
P
Anonymiserad 137805: Ta i med en större tång med 90 graders käftar Eller såga ur en grövre stång så den passar på filter och virid En ny insats kostar inte så myckey
1 svar · 2,2k läst
H
Anonymiserad 137805: https://shop.electrolux.se/kylskap-och-frys/kylskap-och-frys/termostater/termostat-k56-p1424-till-kyl-frys/p/2054710013
5 svar · 2,6k läst
·
D
Anonymiserad 137805: [citat] jag har sett betydligt värre
21 svar · 3,6k läst
·
O
Anonymiserad 137805: knapparna är integrerade med panelen så hela överdelen byts på luckan bara panelen kostar nästan 3.000.- Har du ingen garanti är det billigare och bättre att köpa en diskmaskin från ikea då får du åtminstone 5-års garanti på diskarna från electrolux och siemens för övrigt kan man nog våga påstå att din maskin har förbrukat halva sin livslängd nu.
3 svar · 2,2k läst
P
Anonymiserad 220941: Hej! Jag vill ha jämn kyla och låg ljudnivå. Budget oväsentlig Någon är på forumet som har tips angående de två alternativ? Kom gärna med andra förslag Electrolux Kylskåp ERT6ME38X Electrolux Kylskåp LRS1DF39W
0 svar · 879 läst
T
TimLund: Tackar! Nu startade den
2 svar · 4,6k läst
·
Nissens
Nissens: [citat] Den kan ju ev vara kopplad till chassiet, men det vet vi inte. Det vi vet är att den gulgröna kabeln inte är ansluten till avsedd jordpunkt. Det styrker väl tanken på att det är en amatör som varit i farten.
10 svar · 3,8k läst
·
arneri68
arneri68: Det blev en ny Miele. Synd på den gamla maskinen som i övrigt var i fint skick. Den nya maskinen är något tystare och har automatisk tvättmedeldosering. Den gamla maskinen hade fler tvättprogram och även möjlighet att köpa till ytterliggare. Den nya har internetaccess, kan uppdatera mjukvaran, men saknar möjlighet att utöka tvättprogram. Det borde vara enkla pengar för Miele om en
3 svar · 2,0k läst
·
T
tjr: En uppdatering: Felet blev avhjälpt med kortbytet och diskmaskinen har tuggat på i det tysta. Tyvärr är touchpanelen allt mindre responsiv, nu är det strul att få igång maskinen i princip var gång. Jag hade gladeligen bytt touchpanelen också, men bsh vill ha 1800kr för paketet där den ingår, vilket är 1/3-1/5 av priset för en ny maskin... Så nu blir det (tyvärr) byte.
31 svar · 4,4k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.