Vitvaror
Anonymiserad 137805: [citat] Du är lurad den är tokslut
Anonymiserad 137805: [citat] Det där är ingången till cirkpumpen så det är bara att skruva isär maskinen och ta ut pumpen
Bo.Siltberg: Hällen är enligt anvisningen dubbelisolerad. Den ska alltså inte skyddsjordas. [citat] Det låter mer som att denna elektriker borde gå i pension. Givetvis är en dubbelisolerad häll tillåten i ett kök. Kök kräver inte att alla apparater ska vara skyddsjordade. Kök kräver att alla apparater som är avsedda att skyddsjordas också ska anslutas till skyddsjord. Det är dock första
repsej: [citat] Hej, Mycket riktigt, efter jag letat upp en ny microbrytare så lirar allt som innan! Helgen räddad… // repseJ
Mag1c: [citat] Fy fasen vad grinig jag blir att jag inte kom på detta själv. 😉
joasag: [citat] Ja precis, lyckades inte hitta den löst. Men länken ovan var det billigaste jag hittade, leveranstid cirka 1 vecka.
frityreldarn: [citat] Aah! Bra tips! tackar
Emanuel01: Man bör ju laga läckan först. Om dom inte lött igen den efter fyllning ser det ut som en bilventil.
Anonymiserad 137805: [citat] Beror på hur många tummar du har på varje hand
BirgitS: [citat] Råd & Rön släppte test av några nya kylskåp i januari i år. Modellerna finns ju kvar på marknaden i flera år och det ser ut som att 41 av de 42 går att köpa eftersom de har minst ett pris på prisjakt.
pacman42: [citat] Jag använder numera inte annat än kompressorn på den pannan. "Lösningen" jag fick på plats var en del av beslutsunderlaget.
Anonymiserad 137805: [citat] electrolux har massor av problem med sina diskmaskiner och reservdelshållning De är faktiskt betydligt sämre än ASKO tyvärr så köper båda in komponenterna från PRC.
Anonymiserad 137805: [QUOTE="bombastisk, post: 5372164, member: 419690"] Ikeamaskin så det ingår nog i kategorin "undermåligt". Helt klart kortare slang än standard, skulle gissa på
Anonymiserad 137805: [citat] om du sökt med ditt pnc så är det rätt det finns varianter av avfrostningselement handskar på du kommer se ut som du varit i kattslagsmål sen får du väl skjuta electroluxservicekillnen för oduglighet
TimPellet: Jag har en Samsung kyl/frys (RL38ECSW) där det har blivit jordfel i defrostern. Tyvär är defrostern tätt integrerad i förångaren. Det verkar inte gå att köpa en defroster löst och jag kan ju inte byta förångaren själv och det blir ju knappast lönsamt att skicka hit en kyltekniker: https://fixpart.se/sv/modellnummer/samsung/rl38ecsw1-bus-0000?category=5301080000 Är det någon som har
useless: Kompressorn har ju gått mer än om dörren varit stängd, så livslängden har säkert kortats 3-5 dagar eller något sånt.
Hansi K: Bara återkoppling: En rejäl avfrostning (48+h) gjorde susen på vår, har funkat fint sedan dess, peppar peppar. Obs: vi frostade av en gång först, men räckte inte, andra gången mer ordentligt vilket, som nämns på andra ställen, är värt att testa.
fribygg: [citat] Skrota den, köp en ny maskin med 5års garanti.
Anonymiserad 137805: [citat] Jag har gått diverse utbildningar som har haft detta som tema så jo jag anser mig nog veta hur graderna i helevetet är
jahallåja: Onödig uppdatering: tre och ett halv år höll spolarmen. Lite lite kan jag tycka... [bild] [bild] Denna gång upptäcktes det dock efter några minuter tack vare läckagelarmet på golvet under maskinen. Ny spolarm beställd..
PåLandet: Snart fem år gammal maskin som bötjade trippa jfb när den var 2-3 år endast. Den kan lösa ut jfb direkt när man startar en torkning eller mitt i den. Jag bokade service/garantirep för ett par år sedan men det var ett par veckors väntan innan de hade tid. Vi provade maskinen någon dag innan teknikern skulle komma och då fungerade den så jag avbokade besöket. Minns att det hände flera
Anonymiserad 137805: [citat] du måste vara säker på att det är den och du kommer åt den från insidan
Anonymiserad 137805: [citat] jag vet bara att vänster sida måste stå helt fri annars fungerar det inte
Empeluran: Jag har en Miele T1 Classic Eco införskaffad 2020. För något år sedan noterade jag första droppen. Mitt under, längst fram. Känner jag uppåt är det ett hål med en skruv, gissar på att den håller fronten på något vänster. Den droppar 1-3 droppar per tvätt. Tömmer jag vattnet (via avloppsfiltret) så slutar den i 2-3 månader och sen droppar den igen. Jag tömmer alltså till och
Mas69: [citat] Ok, tack för svar. Testade idag ett program för [citat] ok, tack för svar. Har testat att köra ett kortprogram på 20 minuter idag. Startar fyller och då kommer första felljudet(låter som en spänd gitarrsträng. Så håller det på tills det återstår 1 minut av programmet. Sedan fortsätter den och kör i princip igenom programmet med sköljningar och urpumpningar och stannar
fdcarlsson: [citat] Efter kontroll verkar det vara elektroniken, beställde en ny. Känns inte värt att byta ut kretskort etc... Tack och bock
POTOOOOOOOO: [citat] Tack, vad schysst att du letade upp det till mig. Kollade en video på Youtube när en gubbe bytte den delen på en äldre ugn, och såg ju inte helt omöjligt att göra själv. Får skruva upp och titta i min och se om jag förstår hur jag ska göra.