Vitvaror
WaldenWoods: [citat] Aha. Jag trodde att måttet ""höjd på köksluckan min" definierar den fysiska höjden på diskmaskinens lucka (dvs den yta som snickeriluckan minst måste täcka) och att "höjd på köksluckan max" är maximal storlek för att en fast monterad skickerilucka inte ska krocka med maskinen i underkant när den öppnas. Men jag kan ha missförstått.
Anonymiserad 137805: [citat] 1cm har ingen betydelse på60cm höjd. längden däremot....
Anonymiserad 137805: [citat] aj då fixar du det funkar den lika länge till
Anonymiserad 137805: [citat] japp baksidan ta bort locket så ser du ku det ser ut och finner även artikelnummer på kortet
Tokslut: Hör med Jura, din maskin kostar max 2.990kr att fixa https://se.jura.com/sv/service-och-support/jura-premiumservice
Anonymiserad 137805: [citat] den skiter inte i givarna då dessa är för små... eller snarare att de övervakar temperaturen oxå. en givare kan gå ned men sällan båda så mät var och en så ser du om det diffar inte minst för att utesluta detta felet. iom att felet uppkommer omedelbart kan det lika gärna vara kretskortet tom mest troligt
Ansanpansan: Hej alla och tack för era svar. Jag blev feg för att skriva isär hela maskinen och ringde service som skruvade vidare. I slutändan var det ändå en del av en dragkedja som fastnat. Tydligen fanns en liten plastlucka framme just innanför filtret där allt ludd fastnar som man tar bort. Hade inte alls sett den men då vet jag till nästa gång. Slutet gått och 1250 kr fattigare he he.
Blixtmaskin: [citat] Ja, är bara en fundering. Det ser ju ut att vara någon form av fläkt i ryggen på kylen, så inte helt omöjligt att det är den som låter med.
Anonymiserad 137805: [citat] nej det sitter under maskinen i socklen
Anonymiserad 137805: [citat] Du kan säkert göra detta även om det inte är rätt, i dag skall uttagen vara i skåp bredvid men en duktig elektrikare kan nog gå vidare från detta uttagen
Kenneth1x2: [citat] Kul! Min andra video som visar denna quickfix heter just Quickfix, så titta efter den isåfall.
hahalj: @electroluxaren Tack, då var det som jag trodde. Inga problem.
Vonelffors: Byt aquastopen då så löser det sig
Anonymiserad 137805: [citat] det är normalt att samsungtorktumlarna rostar inuti ofta värre än det här blir kompressorn varmare än du kan hålla handen varaktigt på den så är det ett alvarligt fel och återvinning är det enda möjliga scenariot
Elingsbo: OK, tack! Ingen fara för allvarligare fel på sikt med att vända på kontakten? Tänker framförallt på elen i huset, brandrisk, etc. Diskmaskinen är redan avskriven så den är det inte så noga med…
Anonymiserad 137805: [citat] kan nog sitta på kretskortet om det är en elektronikare kola slangen från luftkammaren till pressostaten så att den sitter fast och inte läcker
Nudeln: Vill bara återkoppla att min maskin verkar vara fortsatt reko efter ha rensat alla rören.
Avemo: [citat] Detta med att stå i kallt utrymme gäller bara vid drift. Och det gäller mig veterligen även gamla kylskåp. Men ofta fungerar de ändå i lägre temperaturer. Det som brukar bli problem är att i kombinerade kyl/frysar blir det inte kallt nog i frysen om det är kallt i rummet.
DaDolly: [citat] Skönt! Det är så det ska gå till !
Anonymiserad 137805: [citat] maskinen är 13-år elementet kostar 370.- byts på 10-15 minuter OM det är det lucklåset kostar 450.- byts på 1-2 minuter OM det är fel på det svårt att veta mer då du inte har några felkoder såväl lås som element ger felkoder
MBrisard: Tack för tipset men det är en riktigt segt gummi, tummarna och händerna har inte den råa styrka de har haft en gång i tiden. Gör snart ett nytt försök. Hej o ho!
B.C.T: [citat] Berättat allt i första inlägg, kände att en repetion krävdes. Ljud uppstått o försvunnit men visst skulle jag direkt rivit isär allt och inte kört vidare 6 månader med ett skåp som jag nu upplevde fungerande. Tack för tips.
FemTummar: [citat] Typskylten är helt oläsbar, förutsatt att jag kollar på rätt ställe. De två etiketter jag kan se sitter på överdelen av frontluckan och ingen av dem innehåller längre någonting annat än förtryckt information.
Anonymiserad 137805: [citat] eller byt kretskort,
Anonymiserad 137805: [citat] riktigt jva skitig kondensor och förångare
Anonymiserad 137805: [citat] Märket är arcelik men märkt cylinda , kan vara märkt beko, grundig white knight mfl. du har vatten på bottnen i maskinrummet syns inte utan att ta isär maskinen. troligen hjälper det inte med att få bort detta vatten utan ytterligare felsökning krävs, dvs full demontering
BirgitS: Vår tvättmaskin (Electrolux) har ett särskilt program för täcken och liknande.
Krokodilen31: [citat] Finsmakare är iallafall E-lux sen är det ju helt möjligt att det också är skräp.