R
Rolfingvar: [citat] Modellen på ugnen är BQ1Q4T149/XEE. Gångjärn Bin: 3F22-1012B. Part: DG97-00023E. BT65QBPST. PYROLYTIC-JM,6 det blev fel i rubriken, ska naturligtvis vara: Varför blir inte ugnsluckan nere. Tidigare stannade luckan nere o det är ju farligt när man tar ut heta plåtar om inte luckan stannar nere. Beställde gångjärnen på Samsung återförsäljare men de kan inte ge någon
3 svar · 918 läst
P
Pelle333: [citat] [citat] Tack för svaret.
6 svar · 983 läst
@
@ndreas: [citat] Varför behöver du golvbrunn till torkskåp som inte har värmepump? Får du inte en massa fukt i av rummet om du ska ha så kallt?
2 svar · 1,7k läst
A
Anonymiserad 137805: [citat] Jag skulle inte reparera den, risken är att något annat går sönder i övermorgon, den är ju per definition väldigt gammal för att vara en diskmaskin.
14 svar · 2,3k läst
·
J
Anonymiserad 137805: vanliga fel är för många och för skarpa böjar i rördragningen där legobitar fastnar eller att rören är fel fastsatta och skarvar glidit i sär för att de inte är limmade
8 svar · 2,0k läst
MarsusB
MarsusB: Säg den glädje som varar för evigt. Glädjen tog slut efter 45 minuter och 32 sekunder när maskinen lät meddela E31-00 tillsammans med varierande pip och ilsket rödlysande vattenkran samt att den pumpade ut allt vatten. "Vattenskydssystemet aktiverat. Kontakta kundservice". Läckage någonstans i maskinen antar jag. Blir ett samtal till kundservice prick klockan 8.00 imorgon.
12 svar · 3,9k läst
·
K
Karobi: [citat] Åtgärder sattes in för att minska möjligheterna till nattgibb en tid framöver.. Förhoppningsvis blir distraktionerna färre när nattmackan ska slukas. 🫣
21 svar · 10,9k läst
G
GHGH: Pirra/säckkärra körde jag, en/två greppar i handtagen och en kan lyfta i plattformens rör under. Har funkat fint för kyl/frys, vapenskåp upp för trappor etc för mig
7 svar · 3,8k läst
S
StevieGee: Pratar vi om samma rör? Inne i skåpet precis ovanför grönsakslådan går en ränna som avslutas i ett hål ca 10mm i diameter. Detta hål går via ett rör som är ca 10 cm långt till en öppning några centimeter ovanför ett stort tråg. Är det detta rör du menar?
10 svar · 7,3k läst
·
T
Anonymiserad 137805: [citat] Byt innerlucka och gångjärn. Alt handdiska
6 svar · 1,5k läst
S
samordnarnoutlook.com: [citat] 🫡👍🏼
7 svar · 1,2k läst
S
senap: I vår maskin kom det skit i pumpen så att nivån i botten blev för hög så att det rann över i skyddsbaljan som sitter integrerad i botten av masken. Där finns en flottör som stänger av inkommande vatten ifall det kommer vatten där. Efter att ha fått bort benbiten i pumpen så fick pumpen snurra på och tömma maskinen. Därefter drog jag ut den och lutade den (typ 45 grader) så att
5 svar · 1,2k läst
H
hempularen: Det här att den betedde sig olika när du bytte eluttag. Det kan beror på att du då troligen vände kontakten. Du har ju fas (230V mot jord) på ena pinnen i kontakten, och nolla (ca. 0V mot jord) på den andra pinnen. Du har ett isolationsfel någonstans i maskinen. Ex. värmeelementet. Elementet är vid drift inkopplat mellan fas och nolla. Om då felet ligger "nära" fasänden, så driver
2 svar · 3,0k läst
E
Anonymiserad 137805: [citat] precis låter som om det saknas ett glas eller två
2 svar · 2,2k läst
T
Anonymiserad 137805: [citat] fyll endast till 75%
12 svar · 2,2k läst
·
AXS
AXS: Tips till nästa gång eller för någon annan som är i samma sits. Bra att ha en uppsättning Gardena-kopplingar och övergångar hemma för att snabbt kunna koppla in vatten temporärt. Kran till diskmaskin, duschslang till tvättmaskin eller vad det nu kan vara.
5 svar · 3,1k läst
torbeno
torbeno: Tryck till S:00 och kör igång. Jag tror du inte har några felkoder lagrade.
6 svar · 1,9k läst
·
MultiMan
MultiMan: Hoover gjorde iaf coola dammsugare på 1950-talet. [MEDIA=youtube]BymtEMWbe6s[/MEDIA] Vitvarorna har väl aldrig rosat marknaden?
51 svar · 15,7k läst
·
Freerole
Freerole: Hade samma problem och kom fram till att det var bättre att köpa en ny häll. Electrolux erbjöd då en rabattkod som gav 25% rabatt i deras webbshop. Men det erbjudandet visade sig vara ett skämt då den hällen var mycket billigare hos en annan ÅF trots rabatten.
6 svar · 8,1k läst
·
V
V1K1NG: dom byter ut den helt :D han tryckte på en knapp och kom in i serviceläge för att starta endast kompressorn
22 svar · 5,3k läst
BirgitS
BirgitS: Med 5 tilluftsventiler så är det nog bra att ha 3 frånluftsfläktar för annars kan det bli lite dåligt luftflöde/ombyte.
4 svar · 2,5k läst
·
W
wipen: [citat] [citat] Jag har personligen valt Bosch/Siemens, många av deras produkter är producerade i Tyskland och håller oftast bra kvalité. Dessutom moderna. Men undvik deras budget alternativ. Vill du ha ännu bättre grejor hade jag kollat på Miele, de håller oftast extremt länge men deras produkter kan ofta upplevas billigare/plastiga. Sen finns det ännu dyrare märken som är bra, men
13 svar · 3,8k läst
M
Mikael BP: [citat] Perfekt, tack för det!
13 svar · 7,6k läst
·
J
jliljeha: @SueCia erbjöd sig att kolla på kortet men jag tog aldrig tag i att fixa det och ugnen gick till tippen. Den var trots allt nästan 15 år gammal och vi kunde inte vara utan ugn så jag högg en begagnad lokalt som får funka tills vidare. Så tyvärr, jag är inte till särskilt mycket hjälp.
10 svar · 5,0k läst
·
AXS
AXS: Testa byt maskindiskmedel. En del kan innehålla fyllmedel som blir till gegga. Tror även salt och varmt program kan vara en del av lösningen. Fyll på salt och kör 5 varma program och sen ett varmt med citronsyra. Inget jag rekommenderar egentligen, men hade en maskin som inte funkade bra och det var lite panik... Startade varmt program och i mitten hälde jag i en dl kaustiksoda. Fräste bra
15 svar · 1,9k läst
Jonatan79
Jonatan79: Ska du montera dessa under taket på väggen eller vad? Lycka öppnas uppåt ?
1 svar · 664 läst
4
4väggarochtak: Fick vår nya iq700 igår, den kunde man också stänga av tutandet med hjälp av appen, skönt! Riktigt tyst, men inte tyst så den inte hörs alls men stänger man dörren så tänker man inte på den iaf. Inte ens när vi har sovrummet rakt ovanför så det är ett gott betyg ändå.
43 svar · 13,6k läst
·
Jonatan79
Jonatan79: [citat] Funkar utmärkt! Bunkramindre.se
9 svar · 1,9k läst
·
M
Anonymiserad 137805: [citat] lås 124 96 75-12/3 finns i lager
9 svar · 2,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.