Höghus
Höghus: [citat] Jag köpte en Liebherr kyl/frys CT2931 nu på en Kanarieö för €449. Bästa pris i Sverige på Prisjakt SEK12704. Det känns som att Liebherr försöker prisa in sig på en marknad där snorbilliga och usla kinesiska kylskåp dominerar. Här verkar finnas en marknad för parallellimport till Sverige. /Höghus
25 svar · 3,4k läst
Z
zana kader: Såg på Amazon under 1000kr för samma motor.
4 svar · 696 läst
·
C
Anonymiserad 137805: [citat] måste byta kontakt hylsor först och ev kontakten oxå tiden lider och vi med den din maskin är från 2006 i alla fall gjord på zanussifabriken så egentligen är det en zanussi kretskort finn inte att få tag på hur eller hur
14 svar · 2,0k läst
·
J
Anonymiserad 137805: [citat] tidsmaskin!
9 svar · 3,5k läst
·
M
math_a: Jag lyckades precis lösa det. Hade kollat allt trodde jag men inte ”vattenlåset” där slangen från tvättmaskinen gick in. Där satt en hårt packad luddboll. Med den borta funkar allt fint igen:)
8 svar · 2,0k läst
A
Anonymiserad 137805: [citat] riv bort panelen och ta ur kretskortet så kanske det syns något, annars är det nytt kretskort som gäller
3 svar · 1,6k läst
·
S
Susann Kinberg: [citat] Hej! Fick du några bra tips? Har du fått bort reporna? Har samma problem så dela gärna.
2 svar · 8,2k läst
A
Anonymiserad 137805: [citat] Nä TS vill flytta till annat boende
6 svar · 1,6k läst
·
freni126
freni126: [citat] Ja, precis så har jag - en mikrobrytare som känner av. När jag felsökte och manuellt aktiverade brytaren gick pumpen varje gång så jag tror brytaren fungerar. Det låter som att jag har samma fel - dvs att pumpen inte alltid startar. Nu fungerade den senast (efter att i princip alltid har bråkat tidigare) så jag ger den en chans till. Fortsätter den bråka så byter jag pumpen!
5 svar · 1,9k läst
·
M
Anonymiserad 137805: [citat] Ta denna 441363 GORENJE Original Eller denna från cylinda för dubbla priset E4305652 CIRK.PUMP 230V 50HZ 356, 356-d 1 st i - 3.493,75 kr
1 svar · 1,0k läst
·
S
Anonymiserad 137805: [citat] k [citat] kolla kopplingsplinten innanför baksidan vanligt att det är dålig kontakt
4 svar · 4,4k läst
·
F
Anonymiserad 137805: [citat] mammin rules
17 svar · 7,3k läst
·
V
vitaudi: [citat] Har plockat ned motorn och stiften. Ser inga tecken på fel, kolstiften ser fina ut och motorn luktar inte bränt. Men den brända lukten kanske bara existerar i samband med drift? Det är ju generellt sotigt inne i maskinen. Finns ingen öppning i hållaren för kretskortet som skulle förklara varför det är mer sot på det specifika området på kretskortet; kanske är det spolen och
14 svar · 4,8k läst
·
D
Daniel Muotka: [citat] Haha. Jag gjorde exakt likadant redan innan jag såg ditt inlägg. Funkade för mig med. Tack ändå!
4 svar · 1,4k läst
T
Timmerö: [citat] Japp, och vredet på 5 av 6.
10 svar · 2,8k läst
·
P
Puga: [citat] Ok då får jag ta hit en tekniker alltså. Tack så mycket för svar 🙏🏻
4 svar · 1,9k läst
R
Anonymiserad 137805: [citat] inte din grej riktigt det här med dynamisk kylning?
10 svar · 1,3k läst
·
T
Anonymiserad 137805: [citat] antingen tar du ut brytaren utan att öppna eller så lossar du de sskuvar som sitter på undersidan OCH de som sitter från filtersidan mot dig så att säga
2 svar · 2,0k läst
·
H
Anonymiserad 137805: [citat] Jag håller med dig
13 svar · 2,3k läst
·
A
Anonymiserad 137805: [citat] med största sannolikhet är det kretskortet men det är ju 5 -årsgaranti på dessa vilket de nästan håller så gå till säljaren och claima din garanti
16 svar · 13,7k läst
·
D
Anonymiserad 137805: [citat] det har hänt någe med kretskortet, bara ta bort och se om det är någe uppenbart , annars byt k-kort rätt dyrt dock artnr:436895 GORENJE
1 svar · 3,2k läst
·
MultiMan
MultiMan: [citat] Kan man inte vaska den sortens maskiner?
3 svar · 1,5k läst
H
HEM2121: [citat] Beställarna ska ha fram så billiga kläder från fabrikerna som möjligt för att väldigt många konsumenten är inte beredd att betala för kvalitet. I själva verket blir det oftast dyrare i längden. Bra kvalitet håller flera gånger längre än de billigare plaggen, gäller både färg, tyg och passform. Undantag en del modeplagg som är både har dålig kvalitet och är dyra. Man
37 svar · 14,1k läst
·
J
Jakupi: [citat] Någon som vet vad den lilla kontakten heter med dom tre grå sladdarna i ? Och vet någon om dom är kopplade rakt eller korsade
59 svar · 49,5k läst
·
C
Carlos P: [citat] Precis, det är en del detektivarbete för att hitta det bästa priset för flera varor på ett och samma ställe. Men absolut värt det.
42 svar · 18,3k läst
H
Anonymiserad 137805: [citat] Dessa håller det innre/övre röret på plats.losssr du dessa åker röret ner i det nedre och det kan bli lättare att ta bort båda rören samtidigt
3 svar · 1,3k läst
·
S
Sörling: [citat] Tack, nu får vi hålla tummarna. Återkommer med resultat 👍
12 svar · 3,3k läst
·
M
Anonymiserad 137805: [citat] nu har de flesta varmluftsfunktion i ugnen men det hör inte ihop med kylningen av luckan, två helt skilda mål och funktioner
56 svar · 10,2k läst
·
H
Anonymiserad 137805: [citat] Svårt att veta vilken diskmaskin du har är den lite äldre kan det sitta i elementet,tryckvakt eller elektroniken är den av nyare snitt och den inte ger felkoder skulle jag först mäta elementet, antingen på sladdarna vid kretskortet eller direkt på värmepumpen för att utesluta detta
3 svar · 1,0k läst
U
Anonymiserad 137805: [citat] Vanligast är elementet , kan man mäta lätt. Men det som händer med dessa som börjar bli inkörda är att veckslangen mellan tvättmedelsfack och balja hårdnar och du kan få en mindre läcka ner till motorn, bara att kolla , lätt att se lätt att byta slang
2 svar · 1,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.