A
Anonymiserad 137805: [citat] första klicket är torrkokningsskyddet
7 svar · 4,6k läst
J
Anonymiserad 137805: [citat] Är den tillverkad i PRC eller Alaska?
2 svar · 1,5k läst
M
Micke.i.molndal: Nu har pumpen kommit hem. Jag mätte upp monståndet till 19,9 Ohm på motorn innan jag monterade dit den. Det var lite lurigt att få dit slangklämman. Svårt att veta om det sitter tillräckligt långt ner mot motorn för att sluta tillräckligt tätt. Efter montering så testkörde jag, men jordfelsbrytaren löste ut igen. Det finns lite vatten i botten på maskinen och jag drar mig till
4 svar · 3,6k läst
B
Binse: Fick F8 när jag använde pyro. Kretskortet hade skadats. Köpte nytt via Electrolux för ca 1 800. Var inga problem att byta själv om man är lite händig. Luckan var i låst läge men man får upp den med vanlig matkniv. Var försiktig så att glaset inte skadas. Använd liten plattmejsel eller tång när man lossar kablarna. Ta det försiktigt så är det inga problem. Jag lossade även den
21 svar · 9,6k läst
·
U
Anonymiserad 137805: [citat] Modellen innan satt med slang klämma och lös slang
7 svar · 2,0k läst
·
R
Anonymiserad 137805: [citat] Den sitter påskjuten, dra av.
5 svar · 2,0k läst
·
E
emmaastrm: Jag har exakt samma problem med min diskmaskin som är ca 2 år gammal, är din från Ikea??
5 svar · 1,7k läst
·
B
Anonymiserad 137805: [citat] man måste alltid kolla med troende ad de vet
32 svar · 5,0k läst
·
M
Anonymiserad 137805: [citat] Du får kolla med cylinda men 2019 var det nog bara sverigemodellerna som hade 5-år övriga 1-år i övrigt kan säljaren ge fler år. Din är för övrigt en gorenje och har nog aldrig haft mer än lägsta lagliga garanti/ reklamationsrätt
1 svar · 500 läst
G
Anonymiserad 137805: [citat] 10 sekunder då börjar den bli dålig.
5 svar · 1,0k läst
M
Anonymiserad 137805: [citat] enr: är till hjälp
4 svar · 4,0k läst
·
D
Anonymiserad 137805: [citat] Nu ser jag inte hur det ser ut men när de tömmer så är det så bra flöde att ditt köksavlopp inte hinner med att svälja mängden. du kan strypa flödet med pluggar men då är risken att du får följdfel längre fram
6 svar · 1,7k läst
G
Anonymiserad 137805: [citat] det kan vara kontakten under som gått varm men har du inget anslutet på detta stiftet spelar det ingen roll, sitter det däremot en kabel där så bör du byta väljaren
33 svar · 4,2k läst
·
W
Anonymiserad 137805: [citat] ser ut som om någon varit i farten innan dig för så skall det inte se ut original gör rent noga och limma med silikonlim som tål några hundra grader
1 svar · 871 läst
·
L
Anonymiserad 137805: [citat] lägg det i fördjupningen till höger i framkant på luckan fördjupningen är till för att man skall få ett hum om hur mycket mad doserar, skulle tro att ett struket mått där ger 15ml man kan dela vissa tabletter med kniv om man så önskar annars är det lika bra att använda pulver av ett bättre fabrikat vill du använda spolglans eller ättika så häller du det i den röda
8 svar · 4,1k läst
·
M
Anonymiserad 137805: [citat] Sitter på baksidN av brunnen
3 svar · 3,3k läst
·
J
Anonymiserad 137805: [citat] jo det kan man tycka men det fungerar
4 svar · 1,6k läst
·
Manne-79
Manne-79: Hej! Jah har köpt och installerat ett kök från blocket. Den fina Miele-köksfläkten som följde med visade sig vara en kåpa med styrning för en extern fläkt. Tillhörande fläkt är lite över min budget just nu, därför vill jag använda kåpan ihop med en vanlig fläkt från Östberg eller liknande. Nu är det så att styrningen från kåpan görs med 5 olika reläer som var och en
0 svar · 736 läst
C
Conne3: Köper man en tysktillverkad Bosch/Siemens får man ju 5 års garanti så är ju i vart fall värt en hel del. För min del är det även värt mycket att inte bli missnöjd med hur de presterar, vilket tenderar att hända när man chansar med enklare modeller. Givetvis finns det många prisvärda och bra modeller i de lägre serierna, har ni förslag på dessa modtages det tacksamt!
13 svar · 8,7k läst
·
L
Anonymiserad 137805: [citat] Byta list bör du göra hur eller hur och den på verkar ju i alla högsta grad hur dörren hålls stängd
1 svar · 2,0k läst
·
T
TheGame: [citat] Beställde dom nya från Bosch direkt, tänkte dom borde väll passa 😅 Dom som sitter nu som kärvar är köpta av nån reservdelssida jag inte minns.
7 svar · 1,8k läst
·
B
byggobil: [citat] Perfekt! Tack för bra svar. Då ska jag beställa termostat och byta.
6 svar · 5,0k läst
·
U
Ursidae: Det blev en ny maskin. 🙂 Ser att varteninloopet är "pluggat" på den nya. Måste man öppna eller trycker vattet kanske igenom på första försöket? Vill inte minnas att jag såg det sist. Pluggen servut att vara en del av anslutningspunkten så det ser snarare ut som om man måste skära upp.
8 svar · 1,6k läst
·
M
mellansorken: Om den står för kallt påverkas tydligen smörjningen av kompressorn och 10 grader verkar vara lägsta rekommenderade rumstemperatur. Sökord: klimatklass frostskydd Däremot gör det nog märkbar skillnad om den står i sexton grader istället för 20 eller 24.
1 svar · 640 läst
B
Blixtmaskin: [citat] Nu vet jag inte hur Mieles maskiner är uppbyggda, men i andra märken får man gå bakifrån och lossa trumman bakåt. Börja annars ta loss toppskivan och sidorna för att se att inte frontskruvarna sitter gömda där.
4 svar · 1,5k läst
·
M
Anonymiserad 137805: [citat] silikon eller matolja för att testa. titta noga när listen börjar kalva om du hänger listen upp och ner ser du om det är själva listen som spökar normalt sett så sitter dessa lister så pass fast att de inte kan vridas ur spåret, det kan vara fel på din list [citat]
6 svar · 2,5k läst
·
E
Elingsbo: [citat] Stort tack! Funktionen blev tydlig med facit i hand. :)
2 svar · 907 läst
·
M
Anonymiserad 137805: [citat] JAG tycker att boschen känns robustare, ta gärna och kolla IRL
44 svar · 3,8k läst
·
M
Anonymiserad 137805: [citat] fläkten är en 12V DME
31 svar · 3,6k läst
·
stg 256
stg 256: [citat] Tack för svar. Vi ska nog ringa imorgon, tyvärr är maskinen så gammal, så det är svårt att få reservdelar via miele, som lagerför reservdelar i 15 år. Dock hittade vi en firma där pressostaten fanns. Ha en fin kväll. PS Blir nog en ny diskmaskin DS
3 svar · 1,0k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.