hej forumet, min Diamant kyl funkar fint tills igår, då låste sig vattendispensern när jag tappade ur och
slutade inte rinna som den skall. Tror det är någon magnet/säkerhetsventil och allt sitter i dörren. Något som har tips på hur man reparerar själv - annars är det Elux Service som gäller och det kostar alltid skjortan. Skåpet från 2008 och funkar fin-fint.
slutade inte rinna som den skall. Tror det är någon magnet/säkerhetsventil och allt sitter i dörren. Något som har tips på hur man reparerar själv - annars är det Elux Service som gäller och det kostar alltid skjortan. Skåpet från 2008 och funkar fin-fint.
inte riktigt förtroendeingivande, håller med Dig, men i väntan på dem finna det något jagsom inte är jätteteknisk kan prova själv ? den genomskimliga tryckplattan som sitter på utsidan där jag trycker upp glaset har fastnat i uppåtläge. Hur öppnar jag dispensern dör att pilla ned den t.ex? Skåpet funkar fint annars. står på 5 grader.
Ahh där ja, får bli morgondagens övning... om jag vågar. det sprutadepå rätt bra då den jnte dtängde av sig som den bruksr. är det en elektrisk ventil eller meksnisk ? kanske fadtnst lite smuts eller avlagringsr. Tack också för tipset - bra och relevant input som vanligt.
Fick upp eländet med de två skruvarna borta, bifogar lite bilder men problemet är identifierat, dvs det är den genomskinliga plastdelen som man trycker upp glaskanten mot som inte återfjädrar. Tror ni det går att hitta en ny sidan del ? Den ser ut att vara från 2007...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto