Vitvaror
Anonymiserad 137805: [citat] du kortsluter så enkelt är det
ricebridge: Kan även vara vattnet som missfärgar. Kommunalt vatten eller egen brunn?
MikFre: Hänger på denna tråden. Har någon lyckats reparera dörren med lyckat resultat? Jag har redan hängt om dörren en gång och köpa ny dörr för 4000:- till ett 15 år gammalt kylskåp känns ovärt.
ohlinj: Kanske prova rengöra alla spolararmar så att dom inte är igensatta och sen hade jag kört ett par program på den varmaste inställningen.
Anonymiserad 217177: [citat] Ja vill man vara hemma och bevaka alla maskiner så inget går snett när dom är igång så står det var och en fritt såklart. Jag antar att du stänger av vattnet till huset och all el när du lämnar hemmet också.
Daniel 109: [citat] Mät resistans mellan jord och nolla, sedan bryter du jordfelsbrytaren och gör om det. Är det kontakt vid första mätningen men inte andra så är det rätt. Saknas jordfelsbrytare skipoar du den andra mätningen. Få vet du visserligen inte om jorden går från central eller är fuljordad senare. Men du vet att du har jord.
Anonymiserad 137805: [citat] https://www.siemens-home.bsh-group.com/se/supportdetail/product/TI301209RW/02#/Tabs=section-spareparts/Togglebox=tb0121/Togglebox=tb0509/
Anonymiserad 137805: [citat] Det har jag aldrig sett på en toppmatad det brukar vara väldigt dåligt med plats
Anonymiserad 137805: [citat] byt förångarsensor! sitt lite illa till för att den kalla modulen måste ut sök på forumet så finns det beskrivet hur du gör annars är det bara att stänga av vattnet inget annat att slå av.
Daniel 109: Om pumpen går kan det vara stopp i slangen. Men det lät initialt som att den inte ens snurrade. Men om det lossar mjuka saker så går den väl?
Mellanbarn: Påminner lite om när vår maskin började kissa redan efter 5-6 år och vi upptäckte att det fanns ett avlopp bakom maskinen med vattenlås man behöver rengöra ibland ☺️
duetten: [citat] Då jag kikar in i den öppnade elcentralen så är jag benägen att hålla med. Inte den snyggaste eldragning jag sett. Jo, den som kopplade var verkligen elektriker enligt min svärfar men kanske inte den mest noggranna. Men billig var han!
Anonymiserad 137805: [citat] service måste felsöka läckan först annars läcker det ut direkt
Hadans: [citat] Ja, man kan tycka det är konstigt att tuberna kan vara så olika. Som tur är var det inget värre än att bara byta tub :)
Anonymiserad 137805: [citat] induktionsmodulerna en eller båda har get upp kan gå att byta komponenter på dessa miele har troligen kompletta kort som reservdel kvar, men de lär vara pricy riktigt dyra kanske 10kkr styck eller mer
Vonelffors: [citat] Låset har lossnat/ gått sönder och ligger i maskinen.
paralun: [citat] Jo men det är ju de senaste 10 åren som kineserna varit rejält på framfart. Det här är då en stor fråga för EU och först ut så ska elbilar skyddas eftersom det väller in kinesiska bilar. Sen kan det här då leda till ett handelskrig. Man har då sedan vaknat på flera områden och insett den bistra sanningen men det är ju på tok för sent.
Anonymiserad 137805: [citat] Detta kan hända om artikeln är nummerändrad
Anonymiserad 137805: [citat] och det gör att spolmotorn kommer upp i flöde och tryck? stator och ankare repareras helt magiskt?
Copa15: [citat] Bytte till slut styrenheten och då kickade kompressorn igång👍 Tack för all hjälp!
Anonymiserad 137805: [citat] den spänningen används inte
Anonymiserad 137805: [citat] Pumpen till vatten behållaren
Anonymiserad 137805: [citat] Ha ha det roligaste jäg läst om Ikea! Har du garanti så ta ut tekniker, annars släng skiten. Svårt att veta på distans men denna plattform lider av dåliga kretskort så att säga.
Anonymiserad 137805: [citat] det är plastbotten i denna B så det blir ett lite speciellt ljud, kan komma att läcka i skarven mellan botten och bakvägg med tiden
clemente73: [citat] Ok för mig låter det hela tiden men har bara kört 3-4 program hittills så det kanske blir bättre.. Tack för snabbt svar!
Anonymiserad 137805: [citat] Jag skulle inte lagt varken 5 minuter eller fem öre på en logik
Anonymiserad 137805: [citat] bakre knappen? ryck ut den stora mot dörren så ser du skruven i sidan
EddieHansson: Skulle kunna vara sand i lagren. Har märkt att torktumlarens luddfilter har en del sand.. Måste snacka med familjen vad de gör. Kanske kan göra en familjestund av att byta lager? [MEDIA=youtube]XaFF2-Rl8Nc[/MEDIA]
Rolfingvar: [citat] Modellen på ugnen är BQ1Q4T149/XEE. Gångjärn Bin: 3F22-1012B. Part: DG97-00023E. BT65QBPST. PYROLYTIC-JM,6 det blev fel i rubriken, ska naturligtvis vara: Varför blir inte ugnsluckan nere. Tidigare stannade luckan nere o det är ju farligt när man tar ut heta plåtar om inte luckan stannar nere. Beställde gångjärnen på Samsung återförsäljare men de kan inte ge någon