Hej!
Har köpt en ny diskmaskin (Electrolux EES473320L) men är missnöjd med hur man ställer dricksglas i överkorgen. Det är mest lutande ytor och inget som hindrar glasen från att falla.
Finns det någon smart mojäng att köpa som gör det bättre?
Har köpt en ny diskmaskin (Electrolux EES473320L) men är missnöjd med hur man ställer dricksglas i överkorgen. Det är mest lutande ytor och inget som hindrar glasen från att falla.
Finns det någon smart mojäng att köpa som gör det bättre?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 116 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 116 inlägg
Det normala är väl att det är lutande ytor och så någon sorts skydd i sidled just för att glas etc. ska stå stadigt.
Hur ser din korg ut?
I en del korgar kan sådana här insatser med spetsar eller piggar göra nytta:
https://shop.electrolux.se/diskmask...gummipiggar-till-diskmaskinskorg/p/1380184109
https://shop.electrolux.se/diskmask...are-till-diskmaskin-silverfargad/p/1528354101
Hur ser din korg ut?
I en del korgar kan sådana här insatser med spetsar eller piggar göra nytta:
https://shop.electrolux.se/diskmask...gummipiggar-till-diskmaskinskorg/p/1380184109
https://shop.electrolux.se/diskmask...are-till-diskmaskin-silverfargad/p/1528354101
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Alla ytor lutar och många glas har låg tyngdpunkt (dvs hög tyngdpunkt när de är upp och ner). De välter direkt
Diskmaskinen har f.ö släppt från köksinredningen och jag har reklamerat monteringen till Elgiganten...
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Känner igen problemet, vi bytte ut en gammal Huskvarna mot en lite nyare Electrolux. Jag brukar hälsa på Huskvarnan (bekanta fick den) och klappa om den för den hade mycket bättre korgar.
Protte
Protte
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 116 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 116 inlägg
Ja, det var ju ont om stödpinnar i den korgen.
Mata in maskinens PNC-nummer på sidan https://shop.electrolux.se/diskmask...anceType:20047:partType:45&page=6&pagesize=20 och se om det kommer fram något lämpligt tillbehör typ sådana jag länkade till förut.
Mata in maskinens PNC-nummer på sidan https://shop.electrolux.se/diskmask...anceType:20047:partType:45&page=6&pagesize=20 och se om det kommer fram något lämpligt tillbehör typ sådana jag länkade till förut.
Det är ju en sak folk glömmer när de köper en diskmaskin. Att inredningen och korgarna har mycket mer betydelse än alla andra funktioner
För övrigt är det säkert bara att man inte skruvat in skruvarna på sidan i inredningen. Det behöver TS inte ta in elgiganten för utan kan göra själv på 15 sekunder. (fungerar bra att skjuta in den lite till att börja med
)
För övrigt är det säkert bara att man inte skruvat in skruvarna på sidan i inredningen. Det behöver TS inte ta in elgiganten för utan kan göra själv på 15 sekunder. (fungerar bra att skjuta in den lite till att börja med
Appendix skrev:
Det är ju en sak folk glömmer när de köper en diskmaskin. Att inredningen och korgarna har mycket mer betydelse än alla andra funktioner
För övrigt är det säkert bara att man inte skruvat in skruvarna på sidan i inredningen. Det behöver TS inte ta in elgiganten för utan kan göra själv på 15 sekunder. (fungerar bra att skjuta in den lite till att börja med)
Diskmaskinen verkar (ha varit) fäst i inredningen via en metall/plastlist i överkant som var fastskruvad med en skruv i varje sida, trots fyra skruvhål. Listen har två plastbitar som fäster i diskmaskinen
Tyngden har vridit hela listen (eftersom bara en skruv använts kunde fästet rotera) och förstört plastbitarna. Maskinen sitter inte fast på något annat vis... Så jag vill nog ha hit montörerna så de kan se vilket uselt jobb deras kollegor gjort!
Har haft olika diskmaskiner under 40 års tid, Electrolux och Cylinda. Nu har jag en maskin med samma inredning som på bilden (ej köpt den själv) och det är fantastiskt hur man kan uppfinna nått så dåligt, när man tidigare redan har nått som fungerar utmärkt.
Det är verkligen helt obegripligt. Ett sånt stort företag måste väl ha testpiloter och fokusgrupper och allt vad det heterIsakare skrev:
