Lyckades tappa en glasburk precis på kanten av min induktionshäll. Någon som vet ifall detta skulle gå att laga eller ifall man måste byta den helt och hållet? Det rör sig om cirka 1 * 2 cm på framkanten. Hällen fungerar utan problem men det ser inte så snyggt ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej.
Jag har en Siemens-häll som är väldigt lik din, och en spricka i samma hörn. Den går under värmezonen o ner över s:et. Hällen fungerar ändå. Först tänkte jag åtgärda det då det retade mig, men eftersom den fungerar struntade jag i det o spar pengarna tills den inte fungerar längre.
Nu var det inget svar på din fråga om det går att laga. Mer en tanke om att om du kan leva med det så spar pengarna tills den går sönder.
Annars tar väl försäkringen skadan, efter en sur självrisk.
Jag har en Siemens-häll som är väldigt lik din, och en spricka i samma hörn. Den går under värmezonen o ner över s:et. Hällen fungerar ändå. Först tänkte jag åtgärda det då det retade mig, men eftersom den fungerar struntade jag i det o spar pengarna tills den inte fungerar längre.
Nu var det inget svar på din fråga om det går att laga. Mer en tanke om att om du kan leva med det så spar pengarna tills den går sönder.
Medlem
· Västernorrland
· 12 059 inlägg
det går såklart inte att laga det till ursrungligt skick.Står man ut med att det syns så kan man ju alltid ta bort det som är löst och bygga upp det lite försiktigt med epoxy/araldit. Då blir ju kanten fin och håller ihop men det kommer ju såklart synas.
knipo skrev:Hej.
Hej, tack för svaret! Vet du vad modellen heter? Eftersom det var förra ägaren till lägenheten som satte in köket för ett par år sedan så finns det inga papper och tydligen sitter alla nummer under hällen. Funderar på att ta självrisken då jag ska sälja lägenheten snart. Så, det är mest att det kanske ser dumt ut på en visning och för en ev. köpare om hällen ser ut som det gör.
Redigerat:
Stefan1972 skrev:
Det förstår jag. Har skickat iväg en fråga till Siemens och se vad de säger. Tack för tipset, kanske kan anlita någon expert om det alternativet skulle vara aktuellt.
Redigerat:
Ok, skall du sälja förstår jag givetvis att du vill ha det snyggt.
Kolla med försäkringsbolaget.
Annars hade jag köpt en bättre begagnad häll på Blocket:
500kr
https://www.blocket.se/stockholm/Diskmaskin_koksflakt_induktionshall_ugn_72120406.htm?ca=11&w=1
1000kr
https://www.blocket.se/stockholm/Siemens_Induktionshall_71718344.htm?ca=11&w=1
Lycka till.
Kolla med försäkringsbolaget.
Annars hade jag köpt en bättre begagnad häll på Blocket:
500kr
https://www.blocket.se/stockholm/Diskmaskin_koksflakt_induktionshall_ugn_72120406.htm?ca=11&w=1
1000kr
https://www.blocket.se/stockholm/Siemens_Induktionshall_71718344.htm?ca=11&w=1
Lycka till.
Kanske någon glasslipare kan få bort oljämnheterna
Annars är det byte som gäller man vill ju inte få spänningar i glaset så att spricker mer eller...
Ett typiskt glas kostar runt 4.000.- men vad ditt kostar vet vi först efter du läst av produktnummret på undersidan, ev kan bruksanvisningen duga
Annars är det byte som gäller man vill ju inte få spänningar i glaset så att spricker mer eller...
Ett typiskt glas kostar runt 4.000.- men vad ditt kostar vet vi först efter du läst av produktnummret på undersidan, ev kan bruksanvisningen duga
Bara och ställa en stekpanna där på visningen.Markus99 skrev:
PS. Fredagshumor, ni behöver inte kommentera om hur omoralisk och hemsk jag är...
Klicka här för att svara