Vitvaror
Kikki8: Tack för snabbt svar! Det är som ett pussel när man ska in med nytt skåp och ut med gammalt i väntan på köpare från Blocket.
returen: [citat] du har väl fixat det nu men detta har visat sig vara ett vanligt fel på dagens miele, och det är trumman som är för vek snålar in på rostfritt oftast de tjekisktillverkade som drabbas
returen: [citat] länge sedan men generellt bara kortet, motorn är lätt att mäta , det är en kortsluten asykronmotor
returen: [citat] du måste ta ut pump och värmare tillsammans först
Josth: Spisen i lägenheten har förmodligen då en säkring på 20 A 1-fas. Det räcker då till 4600 W, dvs ca hälften av maximalt som en ny spis kan förbruka. I praktiken brukar det klara sig bra för att man aldrig kör så mycket på full värme samtidigt men det är bra att tänka på.
O: [citat] Det var med "glimten i ögat" planlösning är svårare att byta än kyl/frys. Såklart! MEN - Ang öppet köp. Så innebär det att man kan lämna tillbaka utan att köpa något nytt alls. Man skall få tillbaka sina pengar. Punkt slut. När man väl har pengarna i handen finns det naturligtvis inget alls som hindrar att man spenderar dem i samma butik. Man kan köpa ett annat av precis
ELantagonism: [citat] Tack så mycket för svar! Får nog skruva loss köksfronten imorgon för att komma åt:) mvh
Harald Blåtumme: Bra hittat! Ibland är det väldigt synliga orsaker som hindrar maskinen att göra som det var tänkt.
Paddy: Jag plockade isär maskinen del för del, rengjorde där jag kom åt och hittade till slut att spolpumpens impeller kan ha gått sönder. Den verkade vara gjord i två delar för att kunna göra det ifall något hårt blockerade funktionen. En ny kostar runt 8-900:- så jag har limmat ihop den gamla och nu spolar den. Jag planerar för att pensionera diskmaskinen så snart som möjligt. Den här
asundelius: jag hade samma problem med min gamla Electrolux diskmaskin ESL68040. Löste det genom att byta Tacho coil. Tack för hjälpen.
Anna Xx: [citat] Hej. Jag beställde den du rekommenderade och den kom idag, nu på kvällen. En liten plastskruv levererat med bud :) Och den passade! Tack så hemskt mycket!
kesue: Hej, Mitt bästa tips är att stänga av de ljudfunktioner som går att stänga av. Åtminstone för tvättmaskin och torktumlare finns möjligheten att stänga av ljudet på de flesta maskinerna. Leta upp manualen till dina maskiner så tror jag du kommer att bli glatt överraskad, även om det kanske inte gäller för alla dina vitvaror.
Wendtm86: [citat] Problemet löstes genom att byta tömmningspumpen. Beställdes på Amazon för 300:- Kom hem dagen efter och nu funkar diskmaskinen igen :)
AlminC: [citat] Oj vilken bra tips, tack så jätte mycket ! Då köper jag en ny kyl/frys, jag ser faktiskt på prisjakt grafen att den har börjat säljas redan 2007, så den kan vara 17 år gammal. :)
och en till: [citat] Tvättmaskinen är vanligast orsaken till brand i hemmet (av de bränder som orsakas av fel på elektiska apparater). Elsäkerhetsverket avråder därför från att tvätta när man sover. https://www.elsakerhetsverket.se/privatpersoner/dina-elprodukter/anvanda-elprodukter/kora-disk-och-tvattmaskin-nattetid/
annaww: Hej, Hur löste sig detta? Jag har samma problem men har inte lika bra koll som du. Har startat en egen tråd som ingen nappar på. Hur gjorde du rent avlopps slangen? Hur vet man vilken av alla det är?
Hannemaj: [citat] Hej, Nu har jag kollat vad som händer när ett nytt program går igång eller mellan sköljningarna, för då har jag hört att den skulle suga ur mer vatten. Hör att pumpen jobbar, men det är ändå 3,5 cm kvar i botten när jag öppnar och tittar (stänger av vattnet så den inte hinner pumpa i nytt innan jag öppnat) Min ser ju likadan ut som din. Vet du om du alltid har kvar så
pekk@13: Våran är sedan 2021 och vi har fått starta om den,,temperaturen han stiga till-1 men efter omstart så verkar den fungera
Lutte: Hade en sån där LG i gamla huset och jag kan inte dra mig till minnes att den förde massor med oljud. Nu är det dock 4år sedan vi flyttade därifrån
eplgh: [citat] Kanske inte, men dessa klarar dock 250 kg, vilket säkert räcker för en tvättmaskin... https://www.junker-slides.com/fullutdrag-ladskenor/belastbar-bis-250-kg/62471430.html
Berghagen: [citat] Ok. Inte sett en elmätare någon stans. Inte heller en gruppförteckning. Jag får leta och återkomma.
returen: [citat] hover är indesit--bara skit-- du får se var fjädrarna satt innan något vittnesmärke brukar det väl vara. den vänstra sitter nog rätt och du har inget val med den högra- sen undrar jag ju varför du tog bort fjädrarna?
returen: [citat] men du verkar ju inte må så bra
BirgitS: [citat] Troligen, på vår som nu är rätt många år står det både Vitro Care och Toprens.
Bulis: [citat] Det är inget fel på pumpen. När maskinen stannar är det vatten kvar. Kör jag igång ett program igen så pumpar den ut vattnet den första minuten och det funkar.
returen: [citat] så är det i dagens förgänglighet mammon styr