Vitvaror
MG_88: Visade sig att den var installerad 2021 efter kontakt med föregående ägare till huset. Så runt 3 år höll den alltså. Det kom en servicekille från Electrolux och tittade på den, var någon elgrej som hade bränt. Han kunde lösa det på plats så förhoppningsvis går den ett tag till nu. Var rätt smidigt att ha kontakt med IKEA, gick att lösa utan att vi hade kvitto på maskinen.
Attitudeswe: Vi hade hår i vår pump impeller. Efter rensning har den fungerat 2 år nu...
TMC: [citat] Kikade på Siemens och de har precis vad jag söker men den verkar dessvärre bara finnas i svart vilket är synd. Mvh TMC
returen: [citat] tror inte den här plattformen har det felet du får leta vidare kanske rosthål i kanten av silen
returen: [citat] Hover är ju Hover och vilken anledning till detta kan vi bara spekulera i men kondensbildning i slangen är ju inte helt otrolig. Jag har flera frånluft och väldigt många flerfamiljhus har detta oxå. de flesta går mot en ventil i taket som har en kanalfläkt i änden VAd du kan göra är att test din tes, om det inte funkar så sätt en kanalfläkt på vägen ut En
returen: kan vara inloppsventilen eller flädesgivare n
toftstade: [citat] Tusen tack för bilder och instruktioner, vår tortumlare har inte klagat en enda gång sen jag rensade bort ludd i behållaren och rengjorde elektroderna.
Blindalinda: [citat] Tack för tipset! Tog det ugnsrengöringsmedlet jag hade hemma (Bistro) , lade aluminiumfolie över och hade i ugnen på 80 grader i en timme. Medlet har inte gjort någon som helst nytta när jag testat det innan, men nu! Wow! Sådan skillnad! Fick inte riktigt bort allt, men nästan. Så bra!
vitaudi: Japp, då var väl undersökningen klar. Körde ett program i garaget. Bottenplattan borttagen så man kommer åt avloppspumpen under drift. Den var ju helt tom på vatten eftersom jag haft den på sidan mm så det var inga problem för den att starta programmet. Den gick även vidare efter grovsköljning till själva tvättfasen. När den skulle tömma inför sköljningen hörde jag att
returen: [citat] aj då försvann den enkla felsökningen öppna luckan på baksidan och ta bort sladdarna på elementet och prova då
Patricia Svensson: [citat] Kul att det fungerade med diskmaskinen, vi landar troligtvis i en likadan 😊 jag funderade också på hur vi ska lösa lyckan till maskinen.. men det får vi ta när vi är där 😅ska gå in och läsa ditt andra inlägg, vi ser ut att ha snarlika kök att jobba med! Tack för alla tips!
returen: [citat] frågan är om det är 5ggr bättre kylning oxå? eller ännu bättre kanske ökar med kvadraten? hur eller hur felgiganten tar inget ansvar
Cardel: [citat] Uppdatering: Det fanns tre stift som satt tillsammans! Nu har jag kopplat enligt schemat, som syns på bilden och spisen fungerar! Testade att värma ugnen. på ca 8 minuter hade den nått upp till 200 grader. Acceptabelt! TUSEN TACK till alla er som engagerat er och svarat på mina frågor! Vilket forum detta är!!!🙏👌🤩 [bild]
datja: [citat] Och för att korrigera mig själv: bygla NOLLPUNKTERNA, inte "jordpunkterna"! Sorry.
Lagerström: Nu kommer förmodligen maskinen fungera tills flottören säger till. 8mån så får jag tömma det lilla vattnet som kommer ut. Extremt svårt att se var det droppar ifrån. Maskinen går 10 i veckan och det var väl 1 liter vatten uppskattningsvis
VLJ: Hej, Jag planerar för att sätta en köksfläkt i en svetsad ram, för att sedan sätta en spiskåpa i plåt ovanpå. Är nu i valet av fläkt. Vill ha någon med hög effekt men med ganska små mått, speciellt på djupet. Funderar på en Bosch series 6
Spaerlan: Ta reda på modell och sen kolla bruksanvisningen på nätet. Där står det utförligt vad allting betyder.
returen: [citat] troligtvis höger induktionsmodul kan gå att hitta men 4000.- har respekt med sig och sen går vänster sönder....
returen: [citat] två rörtänger men det kanske inte håller för detta
Purplesoul: [citat] Ska kolla upp om det i helgen tänkte jag.
stenbit12: Lyckades få ut den där plastbiten. Den satt tydligen på lockets inre del som den lossnat ifrån, bara att montera tillbaks 🙂
Den efterkloke: [citat] Tack för dina svar, Returen ! De hjälpte mig att gilla läget. Särskild instruktion för installation har jag inte. Jag inser att låg-klass-skåpen är av usel kvalitet. Försöker planera byte, "förebyggande eller avhjälpande", så smidigt att frysmaten inte sabbas. Nu stänger jag tråden.
Snekke: [citat] Vilket snabbt svar, tack! Rackarns svårt att komma åt örat men kanske jag lyckas ha sönder ena änden. Tusen tack! 😃
returen: [citat] iom att du mäter lufttemperaturen så får du dessa värden stoppa in sonden i en bit köttfärs så ser du vad matens temperatur är vilket gäller alla termostater är beroende på var de monteras kalibrerade för varans temp och självfallet skiljer luft temperaturen när kompressorn skall stanna och när den skall starta lika för alla kylar och frysar därför är det så att man
matslew: [citat] Tack @returen. Just det, den finns inte som reservdel (fast jag har sett den i andra länder för ca 100 euro), och därför ville jag inte skada klämman. Men det gick att få loss den genom att dra försiktigt. Nu är anslutningsslangen lindad med vulktejp. Vi får väl se om den håller. Vanlig eltejp räckte i någon vecka...