3 475 läst ·
22 svar
3k läst
22 svar
Cylinda FT384 tvättmaskin fortsätter pumpa ut vatten när den tömt färdigt
det är precis så man gör med dessa tidiga turkiska maskinernablackarrow skrev:
Jag bytte en sensor för 200 men efter omvandling DKR till SEK + frakt och moms så gick det på ca 500 kr…
Men inte hjälpte det…
Trots första nederlaget så mätte jag lite. Tyckte det var lite oväntade värden vid IC’n där sensorsignalen passerade, men efter att ha plockat isär givaren, kom jag fram till att det nog inte var så konstigt och sen gick signalen vidare till stora svarta chipet. Och det chipet byter man inte ens om man hade utrustningen…
Så det blev att skruva lite, sen fram stora släggan och slå sönder betongvikterna.
Efter att ha avreagerat mig 🙄 så kunde jag sen själv bära ut maskinen 4-5 mindre lättare bitar. 😀
Hade jag bytt styrkortet hade den nog fungerat.
Hade väl inte lust att lägga mer pengar… och ffa inte tid.
vilken maskin har du då?S Smygvinklarn skrev:Ok. Jag förstår!
Det räckte/gick inte att skruva av betongvikterna?
Jag har en maskin som igår bestämde sig att den bara ska spola i lite vatten och sen tömma ur det vattnet. Detta upprepar den gång på gång oavsett program mam valt. Och så kör den tills den själv väljer att att stänga av, lite oklart när och varför. Har märkt att den hoppar över till att visa "end" på displayen skapligt snabbt, och lucklåssymbolen blinkar till. Men den beter sig likadant i end-läget som innan och spolar i/ur en bunt gånger för att sen slå av sig.
Har provat att koppla ur nivågivare och värmeelement för att se om den reagerar på det men den verkar inte ens märka det utan tuffar på exakt likadant. Den verkar ju inte ens kunna visa några felmeddelanden.
Konstig maskin, och pga av det beteendet så tror jag det är kört. Kan ju inte gärna byta alla delar en efter en och att köpa ett styrkort för 2.5kkr på chans är ju inte rimligt.
Men tråkigt slänga en maskin som i övrigt verkar vara fräsch.
Jag har en Cylinda FT384.
Jag kommer ge upp på maskinen för det är tyvärr inte värt tiden och pengarna att byta del för del.
Synd när den i övrigt är i fint skick. Nu blir den en prydnad i elskrotet på återvinningsstationen.
Synd när den i övrigt är i fint skick. Nu blir den en prydnad i elskrotet på återvinningsstationen.
Klicka här för att svara